ccx164 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 I lengre tid har jeg nå søkt og fundert på hva som jeg skal ha som mitt første bilkjøp. Tenkte jeg skulle legge inn et innlegg her for å få litt tips. Budsjettet er i utgangspunktet mellom 100.000-130.000, men gjerne så "billig som mulig". Jeg har tittet litt på Toyota MR2 (2000-), men den er litt dyr. I tillegg har jeg sett på BMW Z3, men de modellene som er innenfor budsjettet har muligens litt liten motor til at de er festlige og kjøre(?). I en helt annen klasse har jeg funnet frem til BMW 3-serie E46 sedan, som rent estetisk er en av mine favoritt sedaner gjennom tidene. 316-318 modellen er den som ligger i rett prisklasse, men jeg lurer samtidig på hvor mye som skiller disse fra hverandre i praksis. Kravene til bilen er i bunn og grunn god driftsikkerhet, og gjerne litt sportslige kjøreegenskaper. Hadde vært fint om noen kunne komme med noen råd/tips. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du sier ikke om du skal ha bil med plass til deg og dama/kompis, om du har etablert familie o.l Derfor slenger jeg bare ut noen forslag du kan kikke på! Audi A3 1,8T - Bil med bra utseende, forholdsvis sprek. Audi S4 4,2L V8 - Her har du hvertfall sprek bil! Kanskje ikke noe om du er avhengig av å ha med mange personer, vil ha billig forsikring, vil ha bil av nyere modell. Toyota Celica 2.0GT Toyota MR2 1,8 Cabriolet - Litt dyr for deg kanskje, men mye bil for pengene. (ser ut som det er en som har hatt for stort lån gitt) Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 I lengre tid har jeg nå søkt og fundert på hva som jeg skal ha som mitt første bilkjøp. Tenkte jeg skulle legge inn et innlegg her for å få litt tips. Budsjettet er i utgangspunktet mellom 100.000-130.000, men gjerne så "billig som mulig". Jeg har tittet litt på Toyota MR2 (2000-), men den er litt dyr. I tillegg har jeg sett på BMW Z3, men de modellene som er innenfor budsjettet har muligens litt liten motor til at de er festlige og kjøre(?). I en helt annen klasse har jeg funnet frem til BMW 3-serie E46 sedan, som rent estetisk er en av mine favoritt sedaner gjennom tidene. 316-318 modellen er den som ligger i rett prisklasse, men jeg lurer samtidig på hvor mye som skiller disse fra hverandre i praksis. Kravene til bilen er i bunn og grunn god driftsikkerhet, og gjerne litt sportslige kjøreegenskaper. Hadde vært fint om noen kunne komme med noen råd/tips. 7120592[/snapback] Er ikke bare mangel på effekt som ikke gjør Z3 morsom å kjøre. Den har ikke de gode kjøreegenskapene de fleste andre BMWer har. Hvis du finner en toyota MR2 til en akseptabel pris syns jeg det høres bra ut Lenke til kommentar
ccx164 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Takker for svar. Er alene, dvs. to-seter er ikke å utelukke. MR2en er allerede vurdert, men spørs nok ikke om den desverre blir litt or dyr. Heller nå i retning av en 3-serie 316. Noen som har noen erfaring med 99 E46 316? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 ok. A3 er jo en liten, snerten men samtidlig kul bil. Om du kjøper en 1.8T har du også en sprek bil. Kikket på A3 da ? Lenke til kommentar
ccx164 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 "Alle" har en A3 i min aldersgruppe, og jeg har ikke sansen for utseendet. Veldig mange av de brukte som har gått mye også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå