Gå til innhold

doom3 er skummelt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stiligste er jo, ved siden av toalett-sekvensen, når Hell Knight'en dreper deg i e3e3_3, og du ser at den river av hodet ditt og spiser det.

 

En annen ting som imponerte meg er "ragdoll-fysikken" på den feite zombien ved trappen på samme brett. Synet av den fallende zombien bare bekreftet at Doom 3 er et spill som MÅ kjøpes når det kommer ut...

 

Jeg ligger på 40-50 frames når det ikke er monstre i nærheten og er i trange korridorer. I mer åpne rom ligger fps'en på ca. 20-25 fps. Og i nærkamp med monstre samt når jeg skyter med våpenet, er jeg nede i >10fps. Jeg har en AMD XP2000+ og et Creative GF4 Ti4400. Jeg har slått av skygger både fra omgivelsene og spilleren, da skyggene trakk ned ytelsen med ca. 10-15fps. Og ikke minst, jeg spiller på 640x480x32 oppløsning, samt med Quincunx AA og 8x Aniso.

 

En liten ting til slutt: Har hørt at jeg må la Windows stille swap-filen automatisk i stedet for å sette en fast størrelse. Kikket litt i consolen, og der stod det noe om at vertex-tabellen lå i swap-filen, som den indikerte som "SLOW". Noen som vet mer om dette..?

Lenke til kommentar

Quote:

En annen ting som imponerte meg er "ragdoll-fysikken" på den feite zombien ved trappen på samme brett. Synet av den fallende zombien bare bekreftet at Doom 3 er et spill som MÅ kjøpes når det kommer ut...


 

Ahh.. Nå ble jeg glad!

Jeg har hele tiden håpet på at Doom III kom til å ha "ragdoll effekt". Nå har du konfirmert håpet mitt, takk! Det hadde bare vært for kjipt hvis zombiene hadde falt sammen i en "falsk"-skripta døds sekvens. Doom III forventer jeg mer av.

 

Bruker ikke AA i DoomIII sinnsykt mye av kapasiteten?

 

PS: 8xAniso ?

Hva er det?

Lenke til kommentar

Ragdoll-fysikken er i denne "pre-alphaen" kun implementert i denne zombien ved trappen. Jeg regner med at denne vil brukes på alle monstrene i den ferdige versjonen, siden den da mest sannsynlig ikke vil bruke så mye CPU som den gjør nå.

 

Kjørte både med og uten AA, og fant ut at jeg så og si fikk samme resultat (35,2 uten AA mot 35,1 med AA i activate_demo1.demo). Dette bekrefter, som en annen leser sa tidligere, at denne pre-alphaen er veldig CPU-avhengig og er nesten ikke på noen måte optimalisert.

 

Anisotropisk filtrering er kort sagt en måte å gjøre teksturene i et spill skarpere på avstand. Dette forbedrer bildekvaliteten, men trekker ned ytelsen en god del.

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-11-07 21:27 ]

Lenke til kommentar

Anngående denne debugger-saken som kjøres i bakgrunnen i Doom3:

 

Tror dere det er noen datanerder som klarer å fjerne denne ved hjelp av litt triksing og miksing? Den er jo noe ressurskrevende.

 

Jeg vet ikke hvilken oppløsning jeg kjører det i, men jeg har skrevet inn koden for nivå 5 (tror det skulle være 1200x1024, men jeg vet ikke om det funker. Spillet går hvertfall ganske glatt hos med (med performanceFix) med mindre jeg får et sånn flammemonster helt oppe i trynet.

 

Har GeForce3, 768 MB RAM, AMD XP1900+

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 21:51, skrev RaZoE:

Hva er kommandoen for stafing venste og høyre på doom 3 finner det ikke ut, og det er ganske irriterende.


jeg lurer også på hvordan man skifter oppløsning




 

For å forandre oppløsning skriver du:

r_mode x

 

Der x er skjermoppløsningen din. 3 er 640x480 (Default), 4 er 800x600 og 5 er 1024x768 hvis du virkelig tror du kan kjøre spillet i det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 21:44, skrev Kenny000:

Tror dere det er noen datanerder som klarer å fjerne denne ved hjelp av litt triksing og miksing? Den er jo noe ressurskrevende.


 

Det hjelper også sinnsykt å skru ned lysantallet. I e3/e3_1 går det fra hakkihakki til fint ved å skru av ca 6-7 lys (default er rundt 50).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 12:45, skrev evil_snowman:

doom3 er dritskummelt, mye skumlere enn thief! fikk nesten hjertestopp ett par ganger isted, men hvordan dreper jeg de folkene? jeg skyter de, de faller og har krampetrekninger, men så fort jeg snur ryggen til og løper videre så reiser han seg opp og jager meg!


 

Det er zombier! De dør ikke, du må immobilisere dem (les: lemleste). :wink:

 

Men noen skudd i hjerneregionen funker visstnok.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 00:09, skrev LarsC:

Quote:


Den 2002-11-07 12:45, skrev evil_snowman:

doom3 er dritskummelt, mye skumlere enn thief! fikk nesten hjertestopp ett par ganger isted, men hvordan dreper jeg de folkene? jeg skyter de, de faller og har krampetrekninger, men så fort jeg snur ryggen til og løper videre så reiser han seg opp og jager meg!


 

Det er zombier! De dør ikke, du må immobilisere dem (les: lemleste). :wink:

 

 

Men noen skudd i hjerneregionen funker visstnok.

 

føttene faller jo ikke av, men etter mange nok kuler i hodet virker det som at de blir for tunge til og reise seg opp igjen, får jo krampetrekinger og slikt.

btw, er det noen andre som la merke til den avkappede foten og cika boksene på bordet der? jeg kvapp sykt (som alltid) når døren åpnet seg bak meg når jeg studerte colaen og det.

Lenke til kommentar

Bare lurer:

 

Dere har alle testet de tre brettene?

 

Har dere sett introen? :cool:

 

'map e3/intro' :grin:

 

_________________

- Den som graver en grav for andre, er ikke arbeidsledig.

 

- Hvis du ikke lykkes første gang, kan det tyde på at fiasko er mer din stil.

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-11-08 00:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 00:19, skrev evil_snowman:

føttene faller jo ikke av, men etter mange nok kuler i hodet virker det som at de blir for tunge til og reise seg opp igjen, får jo krampetrekinger og slikt.


 

Nei, det er sant. Jeg mente det jeg skrev generelt. :smile:

 

Men du kan stå oppå dem, da kommer de seg ikke opp.

 

Quote:


btw, er det noen andre som la merke til den avkappede foten og cika boksene på bordet der? jeg kvapp sykt (som alltid) når døren åpnet seg bak meg når jeg studerte colaen og det.


 

Ja, skummelt. Og særlig når jeg forlot rommmet og møtte på han mannen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...