Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med HDV decoding x264

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ny data, og har problem med HDV decoding i vlc og mpclassic.

Min nåværende hardware er: Core 2 extreme, asus p5nsli nforce570 intel edition, corsair 2gb cl4 med e.p.p raptor 74gb harddisk og en seagate barracuda 200gb, geforce 7950Gx2.

Tidligere hadde jeg: Amd athlon 64 2.4 3400+, epox nforce4sli, 1gb twinmos cl4 eller 3, og en 40gb harddisk ide gammel aner ikke merke, og den 200gb harddisken og geforce 7950Gx2.

Med det gamle oppsettet funket det helt fin og spille av hdv filmer som er encodet med x264 codecet, nå med min nye data går det mellom 1 sec og 30 sec før filmen fryser helt og bare musikken spiller videre, jeg har ingen peiling hvordan jeg skal få det fikset.

Er det noen som har forslag til hvordan jeg skal få dette fikset eller noen som har opplevd akkuratt det samme, som kan si hvordan jeg får det fikset.

MVH ducA, takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger vel bare en dekoder som har følger x264 (MPEG4 part 10) spesifikasjonene.

Jeg bruker og anbafaler ffdshow fordi den er åpen og fri i motsettning til CoreAVC.

7120547[/snapback]

ja, men den suger. For å spille av x264 filmer er det bare CoreAVC som duger. ffdshow er rett og slett på bærtur når det kommer til 720p/1080i/1080p filmer med x264.

Lenke til kommentar

Det funka fint før med bare vlc installert og uten noen decodere siden det er med i vlc. og jeg har prøvd det du johndoemakt skrev og det virka ikke. og jeg får ikke frem sida til coreavc noen som kan hjelpe meg med link eller noe til en plass utenom coreavc sin side?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar

Nei er nok ikke derfor var sånn før og. Men jeg har klart og fikse det, spiller av de filene i wmp 10 nå helt perfekt utenom en film som har blitt defektpå en måte. men takk for alle som prøvde og hjelpe. var sånn ca dopus sa. lasta ned purevideo decoder platinum så funka det helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...