nilsso Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) hei! jeg flytta nylig det hele(hovedkort, skjermkort, hardisker,CPU,PSU osv.) over i et nytt kabinett - og når jeg stappa kontakten inni og slo på pcen skjedde dette : 1.lydkortet skrudde seg på i 1 sekund - vifta gikk 1 sekund, så slo den seg av igjen. 2.jeg skrudde av og på engang til - da skjedde ingenting 3.så tok jeg kontakten ut av pcen og slo av den bryteren med 0 / 1 bakpå pcen, og tok kontakten inn igjen - da skrudde viften seg på 1 sekund og slo seg av igjen, ingen av de andre viftene så ut til å funke da heller -ser ut til at pcen ikke får strøm et par steder - men alt har funka før nytt i det nye kabinettet/ på komponentene(som jeg har koblet til når jeg prøvde og skru på) : *vifte på skjermkortet *vifte foran på pcen -strømforsyningen er 350W - er dette problemet? - har jeg ødelagt noe mens jeg har byttet fra kabinett til kabinett? - jeg har ikke laget noe riper i noe komponenter ... er det noen som har peiling på hva problemet kan være? takk så mye Endret 21. oktober 2006 av nilsso Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Husket alle kablene? 4 pin 12v! Eller P4 kontakten som den også heter. Google så finner du bilder. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) ja, vi har 4 pin 12v på hovedkortet - jeg vet ikke om det kan ha vært statisk elektrisitet som har foresaker feilen(?) Endret 21. oktober 2006 av nilsso Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 er det ingen som vet hva feilen kan være ? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vet da ikke hva PSUn på 350 drar så det er vanskelig å si om den er problemet. Det er også ganske stor forskjell på kvalitet på de forskjellige. Prøv å: Resette Bios (Ccmos) Prøv med bare 1 minnebrikke Demonter hele maskinen og sett den sammen igjen. Utrolig hvor ofte det hjelper. Les manualen og dobbelsjekk alle kabler, pass på at det ikke er noen kortslutninger f.eks på baksiden av hovedkortet. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 ok - takk skal prøve =) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 og husk for all del å bruk spacere mellon hovedkort og kabinett, men enda viktigere er det å kun montere spacere der det er hull i hovedkortet. dersom disse er i kontakt med hk en plass der det ikke er en sånn beskyttende metall ring (som du ser ved skruehulla på hk) så vil dette føre til kortslutning, dvs en mulig forklaring på ditt problem. men siden det er litt reaksjon i vifta, så tyder det på at psu ikke er død i alle fall, da skjer det som regel ingenting overhode når du trykker på power knappen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Enig med Spirre, problemet ditt skyldes ofte enten en kortslutning på hovedkortet forårsaket av f.eks spacere eller manglende isolasjon av tredjeparts kjølere med bakplate i metall eller manglende 4 pin 12v. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 vist dette er tilfellet - kan noe ha blitt ødelagt? - takk=) Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 nilsso: Japp, da er iallefall HK ødelagt. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 :D:D:D:D etter 2 dagers fortvilelse funka det;D - løfting av hovedkortet fikset problemet - jeg må bare finne noe plastik som kan gå under der så det ikke blir kontakt... TUSEN TAKK <3<3 Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 alt går som det skal nå... jeg må bare finne plast som skal under hovedkortet - vi får se om det funker som vanlig om noen få strakser.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 plastikk under hk? hva med de små spacerne vi snakker om da? de som skal være mellom hk og kabinett i utgangspunktet. ta en kikk i den gamle kassa så ser du hva vi mener. husk å kom skru de inn der det er hull i hovvedkortet, er de som det skrus fast i igjen vettu Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 joa - fant en på noe selv som funket bedre enn det gamle =) takk så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå