Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BARE viften som går på, i 1 sec - ingenting annet

Anbefalte innlegg

hei!

jeg flytta nylig det hele(hovedkort, skjermkort, hardisker,CPU,PSU osv.) over i et nytt kabinett - og når jeg stappa kontakten inni og slo på pcen skjedde dette :

1.lydkortet skrudde seg på i 1 sekund - vifta gikk 1 sekund, så slo den seg av igjen.

2.jeg skrudde av og på engang til - da skjedde ingenting

3.så tok jeg kontakten ut av pcen og slo av den bryteren med 0 / 1 bakpå pcen, og tok kontakten inn igjen - da skrudde viften seg på 1 sekund og slo seg av igjen, ingen av de andre viftene så ut til å funke da heller

-ser ut til at pcen ikke får strøm et par steder - men alt har funka før

nytt i det nye kabinettet/ på komponentene(som jeg har koblet til når jeg prøvde og skru på) :

*vifte på skjermkortet

*vifte foran på pcen

-strømforsyningen er 350W - er dette problemet?

- har jeg ødelagt noe mens jeg har byttet fra kabinett til kabinett? - jeg har ikke laget noe riper i noe komponenter ...

er det noen som har peiling på hva problemet kan være? takk så mye

Endret av nilsso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet da ikke hva PSUn på 350 drar så det er vanskelig å si om den er problemet. Det er også ganske stor forskjell på kvalitet på de forskjellige.

Prøv å:

Resette Bios (Ccmos)

Prøv med bare 1 minnebrikke

Demonter hele maskinen og sett den sammen igjen. Utrolig hvor ofte det hjelper. Les manualen og dobbelsjekk alle kabler, pass på at det ikke er noen kortslutninger f.eks på baksiden av hovedkortet.

Lenke til kommentar

og husk for all del å bruk spacere mellon hovedkort og kabinett, men enda viktigere er det å kun montere spacere der det er hull i hovedkortet. dersom disse er i kontakt med hk en plass der det ikke er en sånn beskyttende metall ring (som du ser ved skruehulla på hk) så vil dette føre til kortslutning, dvs en mulig forklaring på ditt problem.

men siden det er litt reaksjon i vifta, så tyder det på at psu ikke er død i alle fall, da skjer det som regel ingenting overhode når du trykker på power knappen

Lenke til kommentar

plastikk under hk? hva med de små spacerne vi snakker om da? de som skal være mellom hk og kabinett i utgangspunktet. ta en kikk i den gamle kassa så ser du hva vi mener.

husk å kom skru de inn der det er hull i hovvedkortet, er de som det skrus fast i igjen vettu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...