Gå til innhold

Hvilke andre enn "msconfig" ?

Bone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mine dokumenter - egenskaper? :dontgetit:

7120368[/snapback]

:blush:

Men, vet du om; hvis jeg skifter adresse til, f.eks; C:\Mitt Navn, om "mine bilder" og "min musikk" og det tullet der følger med, eller om det fortsatt vil ligge i standardkatalogen? Det samme lurer jeg også om alle de spillene, f.eks, som legger seg i Mine Dokumenter, om de fortsatt vil legge seg i standard -katalogen, eller om da de vil havne i C:\Mitt Navn, de også!? .. Tenker på de "My Games" \ "EA Games", osv.. Takker :)

du kan jo også leke deg i regedit, noe som er enda morsommere hvis du i tillegg har regmon som viser hvor i registeret ting skrives

7120368[/snapback]

Var kanskje ikke regedit jeg tenkte på.. Men, var er regmon? Et eget program? Free?

Takk, takk!

Lenke til kommentar
Men, vet du om; hvis jeg skifter adresse til, f.eks; C:\Mitt Navn, om "mine bilder" og "min musikk" og det tullet der følger med, eller om det fortsatt vil ligge i standardkatalogen? Det samme lurer jeg også om alle de spillene, f.eks, som legger seg i Mine Dokumenter, om de fortsatt vil legge seg i standard -katalogen, eller om da de vil havne i C:\Mitt Navn, de også!? .. Tenker på de "My Games" \ "EA Games", osv..

Vet ikke sikkert, men regner med at det ikke går. Det må sikkert velges under windows installasjonen.

Var kanskje ikke regedit jeg tenkte på.. Men, var er regmon? Et eget program? Free?

Regmon er et program som registrerer alle forandringene som skjer i registret. Etter dem så kan du følge linkene og konfigurere selv.

Det er freebee og kan lastes ned fra sysinternals

http://www.sysinternals.com/Utilities/Regmon.html

Lenke til kommentar

Takker! Jeg håper at de IKKE følger med.. for det er litt (store deler) av grunnen til at jeg vil flytte "mine dokumenter", fordi jeg begynner å bli dritt lei alt rotet som ligger der, selv om det er skjult og man kan skjule det..

Regmon registrerer fortløpende? Jeg prøvde det, og den gikk så det suste hele tiden (les: logging)! Kanskje jeg ikke lot den den bli ferdig... ? Den logget i hvert fall masse fra brannmuren min (software: sygate personal firewall pro), så da trodde jeg at den aldri kom til å stoppe, siden den logget alt brannmuren dreiv å rota med.. Men, kanskje jeg skulle ha latt den stå på lengre.. :)

Takker for hjelpen! :thumbup:

Takk til deg også Lars-H! Skal teste den nå snart! Men, tenkte først og fremst på sånne småprogrammer som ligger installert fra før av.. Men, for all del; Tar i mot all tips! :)

Noen andre som vet om noe annet enn "msconfig" ?

Lenke til kommentar
Takker! Jeg håper at de IKKE følger med.. for det er litt (store deler) av grunnen til at jeg vil flytte "mine dokumenter", fordi jeg begynner å bli dritt lei alt rotet som ligger der, selv om det er skjult og man kan skjule det..

7120587[/snapback]

Når du går inn på egenskapene til mine dokumenter kan du velge å sette en annen katalog til mine dokumenter. Når du gjør det får du opp en forespørsel om du vil flytte innholdet fra den gamle katalogen til den nye.

Lenke til kommentar
Ja, det fikk jeg.. og jeg valgte at de ikke skulle følge med... Men, vet du hva som skjer med "nye" installasjoner?

Takk :)

7120873[/snapback]

Tenker du på hvor savegames o.l blir lagret hvis du installerer et nytt spill?

De havner i den nye mine dokumenter katalogen (hvis de bruker variablen mine dokumenter da)

Lenke til kommentar
Ja, det fikk jeg.. og jeg valgte at de ikke skulle følge med... Men, vet du hva som skjer med "nye" installasjoner?

7120873[/snapback]

De havner i den nye mine dokumenter katalogen (hvis de bruker variablen mine dokumenter da)

7120895[/snapback]

Ja, det er den jeg tenker på.. De som, uten spørsmål, legger inn savegames i Mine Dokumenter -katalogen..

Noen måter å få savegames i den "gamle" MD? Også får jeg ha min "nye" MD som jeg vil!?

Lenke til kommentar

7120873[/snapback]

7120895[/snapback]

Ja, det er den jeg tenker på.. De som, uten spørsmål, legger inn savegames i Mine Dokumenter -katalogen..

Noen måter å få savegames i den "gamle" MD? Også får jeg ha min "nye" MD som jeg vil!?

7120939[/snapback]

Beklager, det tror jeg ikke er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...