bskarsmo Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har problemer med å få dette til å fungere sammen. Har en bærbar pc som jeg benytter AP til, og en stasjonær som det går kabel fra switchen til. Har koblet internett i port 1 på switchen, stasjonærpc i port 2 og AP i port 5. Får beksjeden IP-konflikt når jeg skal ha begge maskinene sammtidig på internett. Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? På forhånd, takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 feilmeldingen sier vel alt? to ting har samme ip. enten kjør dhcp, eller så kan du endre ipene. endrer du dem manuelt er det også lurt å ha alle i samme range. Lenke til kommentar
bskarsmo Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 feilmeldingen sier vel alt? to ting har samme ip. enten kjør dhcp, eller så kan du endre ipene. endrer du dem manuelt er det også lurt å ha alle i samme range. 7120918[/snapback] Kan jo si at såpass skjønner jeg også:-) Det som er feilen, er at begge maskinene får samme IP-adresse. Etter mine kunnskaper, skal vel ikke dette være mulig ettersom man kjører gjennom switch? Og man kan jo ikke kjøre dhcp gjennom en switch, hadde det vært en router skulle jeg skjønnt det. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hvis du ikke har en dhcpserver i nettverket må du sette faste ipaddresser på maskinene, og på en eller annen måte har disse (eller en av maskinene og AP) samme ipaddresse . ta en titt i nettverksinnstillingene på begge maskinene og AP , så finner du nok feilern !! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hvis du ikke har en dhcpserver i nettverket må du sette faste ipaddresser på maskinene, og på en eller annen måte har disse (eller en av maskinene og AP) samme ipaddresse . ta en titt i nettverksinnstillingene på begge maskinene og AP , så finner du nok feilern !! 7121419[/snapback] dette stemmer, windows vil da finne på en egen ip og vil deretter gi deg advarselet om at det er begrenset tilgang. mao med dhcp dynamisk ip, uten fast ip =) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvilken leverandør av Internett har du? Denne beskjeden kan komme av at du kun får tildelt en IP fra ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå