Gå til innhold

Colourcase

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

SupeRogge skrev (2002-11-07 12:12):

Er det noen som vet noe om Colourcase kabinettene ??

er de bra ??

Har har postet i lagringsmedier men...

De jeg har sett på virker greie... ikke noe super fancy på de, men de ser bra ut og er ellers funksjonelle helt ok.

Skal selv ha et Air Silver kabinett nå (colorcase)

se eventuelt på colorcase.se

Lenke til kommentar

Du lurer litt på Colorcase kabinettene?

Kan si at de er ganske kjekke og greie. Eier selv et NeonLight kabinett. (kjøpt fra Microplex).

Fordeler:

* Temperatur måler på fronten.

* Turbo-knapp for å styre hastigheten på

viftene til maks.

* Stilig design. (svart) og deksler til cd-rom.

* God plass til å bygge i.

* Thumbscrews :grin:

Ulemper (mitt kabinett):

* Grilla et hovedkort pga kortslutning. (hullene var ikke 100% eksakte. Noen har vært uheldige med dette,bla meg. Dette ble fikset ved å legge små matter under hovedkortet som beskyttet mot kortslutning)

* Litt resonans fra cd-rom/vifter som lager lyd/beveger på seg. (dette fikses ved å legge støydempende matter på kabinettet. MERK: Det er ikke alle kabinetter som gir resonans)

* Temperatur måler har ikke lys til å se på i mørket

Kort oppsummert: Selv om jeg har vært litt uheldig med mitt kabinett, er dette helt klart det beste jeg har vært borti. Anbefales!

S-Blazer

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 12:46, skrev S-Blazer:

* Grilla et hovedkort pga kortslutning. (hullene var ikke 100% eksakte. Noen har vært uheldige med dette,bla meg. Dette ble fikset ved å legge små matter under hovedkortet som beskyttet mot kortslutning)

Kort oppsummert: Selv om jeg har vært litt uheldig med mitt kabinett, er dette helt klart det beste jeg har vært borti. Anbefales!

Hvis det er det beste du har vært borti, hva gikk da galt i de forrige kabinettene? Tør nesten ikke tenkte på det. Døde katten? Brant huset ned?

Lenke til kommentar

Kjøpte for et par uker siden et air-silver kabinett, og må si meg fornyød. Kabinettet har relativt god plass selv om det kun er et midi kabinett.

Fordelene(noen som er nevnt tidligere):

- 3 tempraturmålere(display i front som viser temp.)

- 2 kabinettvifter med hastighetskontrol

- Veier lite

Ulemper:

- Litt plastikk preg

- Dekslene til CD/DVD er av litt lav kvalitet. I mitt tilfelle var det bare å kaste dem.

Lenke til kommentar

2roll: Hehe. Når sant skal sies, så liker jeg ordtaket: "mest mulig vare for minst mulig penge".

Jeg hadde et AOpen kabinett før denne som jeg ikke likte noe særlig. Var rotete oppbyggd og ikke fullt så romslig som dette. Før det hadde jeg et gammel kabinett som fulgte med min første private maskin. (en P2 233. Før den tid hadde jeg en vanlig 486 som jeg delte med familien :wink: )

Det kabinettet har gitt meg mange arr på hendene. Usj.....

Jeg sier ikke at NeonLight er verdens beste, men det er i allefall et skritt i riktig retning.

(det mest skånsomme kabinettet hittil :grin: )

S-Blazer

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et "Colourcase ELLE XP" og det er jeg meget fornøyd med. Kjempestilig og god kvalitet. Kjøpte det på databutikken.com fordi det var billigst der:

Microplex: 395 kr uten strømforsyning + 265kr for 300W strømforsyning = 660 kr

Databutikken: 619 kr med 300W strømforsyning

PS. Du finner sikkert noen artikler på disse hvis du søker litt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 15:48, skrev Simen1:

Jeg kjøpte et "Colourcase ELLE XP" og det er jeg meget fornøyd med. Kjempestilig og god kvalitet. Kjøpte det på databutikken.com fordi det var billigst der:

Microplex: 395 kr uten strømforsyning + 265kr for 300W strømforsyning = 660 kr

Databutikken: 619 kr med 300W strømforsyning

PS. Du finner sikkert noen artikler på disse hvis du søker litt.

Er det oppfølgeren til ELLE-P?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 13:23, skrev 2roll:

Unger i dag altså. Tåler ikke litt blod. I gamle dager så var det spennende å skifte hardware. Vareopptelling av fingrene etter jobb. Nå er jo allting fryd. Usj.

Heh. Så sant, så sant. Etter å ha ordnet litt på pappas gamle Cinet P60, hadde jeg 3 flenger (rift, bare med blod), 8 rifter og en brukket negl. Så ut som om jeg hadde slåss med katten.

Men nå til noe helt annet: Elle XP er fortsettelsen av Elle-P, ja. Neon Light ser bra ut, men jeg lurer litt på coverene til CD-spillerene. De ser litt snodige ut. Jeg vurderer også et kabinett fra Colorcase/Design til ny pc.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 17:03, skrev LarsC:

Quote:

Den 2002-11-07 13:23, skrev 2roll:

Unger i dag altså. Tåler ikke litt blod. I gamle dager så var det spennende å skifte hardware. Vareopptelling av fingrene etter jobb. Nå er jo allting fryd. Usj.

Heh. Så sant, så sant. Etter å ha ordnet litt på pappas gamle Cinet P60, hadde jeg 3 flenger (rift, bare med blod), 8 rifter og en brukket negl. Så ut som om jeg hadde slåss med katten.

Men nå til noe helt annet: Elle XP er fortsettelsen av Elle-P, ja. Neon Light ser bra ut, men jeg lurer litt på coverene til CD-spillerene. De ser litt snodige ut. Jeg vurderer også et kabinett fra Colorcase/Design til ny pc.

Ok.

Lenke til kommentar

Neonlight har jeg.

Har lagt lydisolerende matter på innsiden og

hengt HD opp i eget konstruert HD chasis med gummi oppheng. Denne bråket ganske mye før jeg gjorde dette.

Loddet inn motstandere inn i PSU vifte.

Bruker en Silent viking m.vifte reg.

Det er nesten null støy fra den.

Må legge øret helt inntil for å høre noe...

Supert kabinett spør du meg...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 17:46, skrev Nikita:

Har lagt lydisolerende matter på innsiden og

hengt HD opp i eget konstruert HD chasis med gummi oppheng. Denne bråket ganske mye før jeg gjorde dette.

Bilde? Jeg vil stilne hdd-støyen.....

Lenke til kommentar

CD-dekslene på Neonlight fungerer helt ypperlig, bare du ikke har slot-in CD-rom! :wink: Lukene som åpner seg er imidlertid ganske akkurat i størrelse, så man må regne med litt fin-innretting av CD-rom'ene, men når dette først er gjort så er det ikke noe problem. Stilig tower av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...