Kaggen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Problemet mitt lyder som følger: Jeg kommer ikke på nettet selv om ikonet med to skjermer nede i høgre hjørne er uten kryss. Men det lyser aldri, og på statusen er det 0 sendte og 0 mottatte hele tida.. På den andre pcen her i huset funker nettverket fint.. ____________________________________________________ Selv om det ikke er veldig sannsynlig at det er grunnen, så skjedde dette rett etter jeg hadde lastet ned første punkt på driveroppdateringen til skjermkortet (Asus Radeon X800 XL). Var noe microsoft.NET greie, som jeg ikke har peiling på.. men det stod at det burde lastes ned.. For å se hva jeg har lastet ned: gå innpå www.ati.com>drivers and software>XP drivers and software>RADEON>Catalyst ____________________________________________________ En venn av meg sa at jeg skulle installere nettverksdriveren på nytt, men når jeg minnest hva slags problem jeg hadde da jeg nettopp hadde kjøpt maskinen er jeg ikke helt sikker: Nettverket funket ikke da heller, men etter hjelp fra 2-3 personer ville det endelig funke... Har i "kjør" tastet inn "cmd" etterfulgt av "ipconfig".. Jeg vet ikke hvordan det skal se ut (hvor mange ip-er som skal vise på hver kobling), så der må dere hjelpe meg... Hovedkortet mitt (som har nettkort innebygd) er et Asus A8N - SLI.. Lurer dere på hva de andre delene er så bare spør. Her er foresten det som kommer etter jeg skriver "ipconfig /all" i kjør.. Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\Documents and Settings\Kristian A>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : KRISS Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Lokal tilkobling 4: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-11-D8-A2-8B-AF DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja Automatisk konfigurasjon av IP-adresse. . . : 169.254.248.2 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.0.0 IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::211:d8ff:fea2:8baf%4 Standard gateway . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%2 fec0:0:0:ffff::2%2 fec0:0:0:ffff::3%2 Ethernet-kort Lokal tilkobling 5: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet Beskrivelse . . . . . . . . . . : Bluetooth PAN Network Adapter Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-09-DD-60-01-2D Tunnelkort Teredo Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::ffff:ffff:fffd%6 Standard gateway . . . . . . . . : NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert Tunnelkort Automatic Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : A9-FE-F8-02 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:169.254.248.2%2 Standard gateway . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%2 fec0:0:0:ffff::2%2 fec0:0:0:ffff::3%2 NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert C:\Documents and Settings\Kristian A> Men jeg trenger hjelp ganske raskt, og gode svar er høyt ønsket! Håper det er noen som har orket å lese gjennom dette, fordi i forum er det alltid viktig å gi ut rikelig info om problemet... På forhånd tusen takk for hjelpsomme svar! Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Prøv å disable koblingen, og så Enabler du den igjen etterpå. Prøv så å åpne nettlesern din for å se om det funker eller ikke. Dette skjedde meg her for noen dager siden skjønner du, da hjalp faktisk dette. Ikke vet jeg hvorfor det skjedde, eller hva som skjedde, men nå funker nettet hvertfall Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Prøv å disable koblingen, og så Enabler du den igjen etterpå. Prøv så å åpne nettlesern din for å se om det funker eller ikke. Dette skjedde meg her for noen dager siden skjønner du, da hjalp faktisk dette. Ikke vet jeg hvorfor det skjedde, eller hva som skjedde, men nå funker nettet hvertfall 7119850[/snapback] Hmmm.. har prøvd dette men da kommer denne meldingen(bildet) Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Er du Administrator på den maskinen ? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Er du Administrator på den maskinen ? 7120794[/snapback] Beklager.. Forstår ikke helt hva du mener med "administrator".. Men det er kun jeg som bruker maskinen.. Kan dere forklare hva jeg skal gjøre?? Er n00b i akkurat nettverk og påloggingskontoer... Endret 21. oktober 2006 av Kaggen Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Kan noen hjelpe meg? Blir sååå takknemlig visst noen svarer slik at jeg får det til... Tydelig svar! Den som kan svare slik at problemet løser seg skal jeg svare så godt jeg kan på trådene hans/hennes. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Det er nærliggende å tro at du har fått virus, for om resultatet av ipconfig er likt som du har limt inn på siden her, så tviler jeg på at du har klart å gjøre dette selv Jeg anbefaller deg å skanne maskinen din for virus. Men for morroskyld så kan du laste ned WinsockxpFix, denne resetter TCP/IP -protokollen på nettverkskortet, så i teorien så skal det løse problemet ditt midlertidig. (Hvis min teori stemmer, vel og merke ) Endret 23. oktober 2006 av jh_ Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Du har ikke motat noen IP adresse fra router/modem etc. Den adressen som du har skrevet ned (169.xxx.xxx.xxx) er en såkalt Microsoft adresse, og denne får man hvis ikke noen annen adresse er tilgjengelig. Sjekk alt av kabler til Modem/router. Du kan evt prøve komandoene ipconfig /release, fulgt av ipconfig /renew i cmd. Mvh. Xpression Endret 21. oktober 2006 av Xpresion Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du har ikke motat noen IP adresse fra router/modem etc. Den adressen som du har skrevet ned (169.xxx.xxx.xxx) er en såkalt Microsoft adresse, og denne får man hvis ikke noen annen adresse er tilgjengelig. Sjekk alt av kabler til Modem/router. Du kan evt prøve komandoene ipconfig /release, fulgt av ipconfig /renew i cmd. 7122058[/snapback] Legg merke til hva som står på IP-adresse nummer 2, samt DNS-servere. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Først og fremst, prøv å fjerne disse "Tunnelkort"-koblingene dine. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Først og fremst, prøv å fjerne disse "Tunnelkort"-koblingene dine. 7123064[/snapback] Og hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Prøv "systemgjenoppretting". Gå tilbake til en dato der ting fungerte. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Først og fremst, prøv å fjerne disse "Tunnelkort"-koblingene dine.Og hvordan gjør man det?- Avinstaller "Advanced Networking Pack for Windows XP" hvis den er innstallert, gjøres via "Legg til/fjern programmer" i Kontrollpanelet.- IPv6 er aktivert på nettverkskortet ditt, er vel veldig gode odds for at du ikke har behov for det. Gå på egenskaper for nettverkskortet ditt se etter "TCP/IP version 6" og fjern haken. - Kan også være at du bruker "Norton Internet Security", og at det er denne som lager problemer. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Prøv "systemgjenoppretting".Gå tilbake til en dato der ting fungerte. 7124374[/snapback] Blir alt som er endret tilbakestilt da? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg bruker Symantec.. Som sagt: nettverksikonet i hjørnet er IKKE kryss på og da er det koblet til... Skal prøve "ipconfig /" -kommandoene... Men er livredd for å rote til hele systemet, noe jeg fort kan gjøre... Endret 22. oktober 2006 av Kaggen Lenke til kommentar
1rescue Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hei, reinstaller driverne for hovedkortet ditt. Jeg har et hovedkort med Nvidia chipsettet og det er umulig å komme på nett før de driverne er installert pga at kortet kommer med orginalt nettverkskort. Edit; skriveleif Mvh Erik Endret 22. oktober 2006 av 1rescue Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei, reinstaller driverne for hovedkortet ditt. Jeg har et hovedkort med Nvidia chipsettet og det er umulig å komme på nett før de driverne er installert pga at kortet kommer med orginalt nettverkskort. Edit; skriveleif Mvh Erik 7124483[/snapback] Jo, kanskje jeg skal prøve det? Men vil du kalle det siste vei ut? Vil prøve noen enklere løsninger før det.. Husker da jeg hadde kjøpt pcen.. 2-3 personer måtte sitte et par timer for å få det til... Lenke til kommentar
holvik Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Prøv "systemgjenoppretting".Gå tilbake til en dato der ting fungerte. 7124374[/snapback] Blir alt som er endret tilbakestilt da? 7124391[/snapback] Hvis du er heldig vil ting fungere som før. Kan vere greit å prøve denne enkle metoden først. Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Sendte deg et lite program på PM, WinsockXPFix.exe. Test med det å se om ikke det blir lykke i heimen igjen. http://www.iup.edu/house/resnet/winfix.shtm Om noen flere skulle ha brukt for en slik fix: If your internet connection stops working after removing spyware using adaware or spybot, or because you removed a virus, your TCP/IP stack may have been corrupted. Running WinsockXPFix.exe may correct this problem. WinsockXPfix restores the files associated with connecting to a tcp/ip network. You can either download WinsockXPFix.exe by clicking on the link (it will fit on a floppy disk) or you can get it off of the Anti-Virus CD that you can sign out from your front office. It is located in the Winsock fixes folder on the CD. Endret 22. oktober 2006 av Nicromann Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Sendte deg et lite program på PM, WinsockXPFix.exe. Test med det å se om ikke det blir lykke i heimen igjen. http://www.iup.edu/house/resnet/winfix.shtm Om noen flere skulle ha brukt for en slik fix: If your internet connection stops working after removing spyware using adaware or spybot, or because you removed a virus, your TCP/IP stack may have been corrupted. Running WinsockXPFix.exe may correct this problem. WinsockXPfix restores the files associated with connecting to a tcp/ip network. You can either download WinsockXPFix.exe by clicking on the link (it will fit on a floppy disk) or you can get it off of the Anti-Virus CD that you can sign out from your front office. It is located in the Winsock fixes folder on the CD. 7124750[/snapback] Har lastet ned og skal overføre til pcen min.. men du sa at det resetter nettverksinnstillingene... visst det da føkker seg opp, hvordan da stille tilbake?(programmet tar jo backup før det begynner) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå