Gå til innhold

Skurring når man vrir fort på lydknappen..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis fordi du har litt støv på potmeteret (dvs volumkontrollen). Dersom du prøver å banke litt på den (midt på knappen) med fingeren så pleier det å hjelpe. Du kan også prøve å skru av forterkeren og vri opp og ned på volumet noen ganger. Dette pleier å hjelpe dersom det ikke er altfor mye støv.

Lenke til kommentar

Du mener altså at det rett og slett er støv inni lydjusteringssystemet? Altså skittent?

Prøvde trikset du nevnte (vri opp og ned på lyden mens de ikke får input / er av). Det ser ut til å ha hjulpet. Hvor lenge det holder vet jeg ikke.

Så er det altså slik at neste gang det skurrer, så vet jeg temmelig sikkert at det har rukket å støve ned inni der igjen?

Hva annet kan det tenkes at slik skurring skyldes?

PS. Høttalerne det er snakk om er av typen Klipsch ProMedia 2.1.

Lenke til kommentar

Å kalle det støv er ikke helt riktig, det er en vel korrosjon vi snakker om. Dette skjer på alle vanlige potensiometre. Har selv litt mer problem enn vanlig, pga at jeg har laget meg en fjernkontroll så har jeg nesten ikke brukt volumkontrollen i det hele tatt. Den ene kanalen begynner nå ofte å skurre, må skru en del på knappen for å gni vekk belegget. Skal bruke rensespray når det blir for ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...