superkenny Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 heysann! jeg har lyst til å kjøre hjemmenettverk på 3 dataer hjemme i stua mi,men jeg har ingen hub\switch.. dette er pc'ene pc 1: 2x nettverkskort(internett bruker 1kort) pc2: 2x nettverkskort pc. 3 1x nettverkskort det eneste jeg får til er at 1 av de 2 andre er pålogget med meg,men IKKE den tredje..åssen kan man ordne dette?hvis det går? dessuten er alt ødelagt nå,så kun jeg er online,den dataen som først var i nettverk med meg er "online" men finner ikke serveren.. har noen noen gode råd til dette? er evig takknemmelig for raske svar nå=) ps. om det ikke går med 3 data'er,hvordan får jeg koblet de 2 tidligere på nett uten alle disse problemene? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Det burde vel gå hvis du setter opp internet connection sharing på den som er koblet til internet (PC1). Så bridger du de to nettkortene i PC2. PC1 blir Gateway og DNS for PC2 og PC3, (evt. kan du bruke ISP'ens DNS-adresser). Ellers så vil jeg si at det lukter vel mye av en skoleoppgave av dette spørslmålet. Ethvert normalt menneske ville skaffe seg en switch (evt. en bredbåndsouter med innebygget switch). Endret 21. oktober 2006 av Pengu Lenke til kommentar
superkenny Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 tusen takk!=) nei jeg går nok ikke på skole,men fikk min bror på besøk i går,å da jeg ikke har noen switch tenkte jeg å prøve med 3 datar via kabler og nettverkskort=) nå virker imidlertid 2 av dataene på nettet,men har ikke peiling på åssen vi får nr 3 på,virker som pc 2 blir online om vi disconnecter pc3 via mine nettverkssteder.. håper på innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå