doffen2000 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei! jeg deler adsl linje fra ngt sammen med en nabo som bor rundt 100-150m borte... Jeg har en 14dbi utendørs antenne fra Cnet(http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307815) og bruker denne direkte inn mot datamaskinen min. Her en dag gikk jeg ut å skaffet meg en bærbar datamaskin... og nå har jeg funnet ut at jeg kanskje sliter litt... Jeg finner elvsagt ikke dette nettet med det trådløse nettverkskortet i den bærbare... Så mitt spørsmål til dere er som følger: Er det mulig å koble antennen min mot noe som helst som igjen vil videresende signalet inne i huset mitt slik at jeg bare kan ha begge maskinene koblet til trådløst? Jeg har fått for meg at vanlige routere med 2 antenner bruker begge i en samordning slik at det ville være umulig å koble den ene antennen til den utendørs og få den andre til å sende signalet videre i huset? Lurer på om det vil virke med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319374 Den ser jo slik ut Mer kjedelig info... alle på nettet kjører winxp, jeg skal videreføre signalet fra en speedtouch trådløs router husker ikke modellnavn, kjører wpa-psk kryptering over kanal 3... Vil selvsagt gjøre dette så billig som mulig! Blir veldig glad for svar! PS: jeg har lest ALLE postene i forumet om noen løsning til dette, desverre uten hell! Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Kjøp deg en boks som takler klient modus, f.eks en Linksys WET54G. Har selv gode erfaringer med denne. Da får du et ethernet uttak som du om du ønsker igjen kan koble til en trådløs AP, f.eks en Linksys WAP54G. En annen mulighet er å kjøre WDS, men da er du avhengig av at begge boksene dine støtter WDS og at de passer sammen. (Ikke alt av WDS utstyr er kompatibelt med hverandre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå