hølands_gutt Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hei, jeg har nå kjøpt nye deler, som da skal inn i en Lian li pc 65USB som denne : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC65BUSB&mcat=c432 har ikke fått deler, bestilt dette: Amd 3500+ 2,2ghz AM2 BOXED Gigabyte GA-M55S-S3, nForce 550, ATX, Socket-AM2, GbLAN, DDR2, Firew, PCI-Ex16 Corsair 1gb ddr2 pc5300 samsung 250gb harddisk XFX 7600gt XXX vanlig kabinett vifter, ADDA som følger med i lian li, ingen annen ekstrem kjøling i pcen. jeg har først og fremst tenkt vannavkjølingsett med tank som jeg enheten kan ha i cdrommen eller skjere ut topp vifta å sette en rund tank. kanskje jeg også kunne fjerne gitteret bak i kabinettet, altså selve vifte gitteret, og plassere en radiator bak pcen utafor eller innenfor spiller ingen rolle. kunne også satt den foran eller bare rett og slett i bunn av kabinettet, men jeg vil helst at det skal være ryddi i kabinettet, og vil forsatt beholde den stilrene stilen til lian li. hvorfor jeg kikker er en av grunnene er at det skal overklokkes og kanskje kjøre mye tungt arbeid, og da er viktig med god kjøling. har ikke tenkt og kjøpe settet med engang, men det hadde vært interessant og få vite priser, og hva som kunne vært en god kjølingsmulighet i pcen min. jeg har kikket på TT bigwater, og tenkt kanskje den med annen vannblokk ville funke. kom med mange andre ideer! og forslag til forskjellige vannavkjølingsett. som er en mulighet for å kjøre på cpu gpu og kanskje selve chipsett på hovedkortet. takk! Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hvor mye penger har du? Om du har nok penger ville jeg kjøpt en aquatube vanntank og en aquabay monteringsbrakett. Da kan du sette tanken inn i to 5,25 brønner. Det er også veldig lett å montere en Eheim 1046, Eheim 1048 eller en Aquastream på baksiden av braketten. Jeg har alt dette(aquastream-pumpe), cuplex pro, heldekkende Ac-vannblokk til gpu'en(aguagra), en dual cooltek radiator og en singel av samme slag. Dette, pluss nipler, slanger og div. frontdeksler(for å bevare den stilrene følelsen av Lian Li) kostet meg rundt 3000kr, men det er uendelig mange måter du kan spare penger på. Jeg gikk litt bananas og kjøpte alt mellom himmel og jord. Du kan lett sage hull i bunnen av kabinettet ditt og legge en dual rad der. Men pass på å ha klaring for harddiskene og ledningene som går fra både diskene og hovedkortet(usb osv.) Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Min anbefaling er Bigwater 745 jeg har den selv på en e6300@2700mhz og den ligger på 42 load, vannblokken funker utmerket. Siden det er 2 radiatorer, så kan du kjøle av hele pcen uten at det blir noe varmere. Den eneste ulempen med det er at du må kansje ha den store radiatoren oppå pcen men det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hehe det er ikke mange som anbefaler thermaltake sine vannkjølingsprodukter men noen er det...Det er vell egentlig en temmelig grei introduksjon til vannkjøling spør du meg. Men så er det det at det har vært mye problemer spesielt med det orginale BW settet. Har ikke fått med meg særlig med problemer på de nye settene som har kommet ut nå. Men selv anbefaler jeg å "plukke deler" på microplex eller andre sider. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 det var før, med pumpe-og-tank-i-et løsningen, har hørt om veldig få som har hatt problemer med den nye pumpen, den er liten og krafting og lydløs! Men det store fordelen med det er at det er så usansynelig billig! Man får: 1stk.-120mm radiator med god vifte(med viftedimmer) 1stk.-240mm radiator med to gode vifter 1stk.-god pumpe med tank 1stk.-kjøleblokk som passer til neste alle hk, er ikke noe iveien med kjøleblokken, men så har ikke jeg så mye erfarling med vannkjøling. 1stk.- pose med alle skruer og muttere du måtte trenge til å instalere det Det er med andre ord veldig mye vannkjøling til veldig liten penge! Jeg anbefaler! Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Det er en grei kjøling ja, men jeg sitter med 36 grader load og 26 grader idle med min kjøling(kjøler en klokket 4200+). Og samme ytelsen kan man få for 2000kr. Kjøp deler fra microplex eller et Mist sett hvis du har råd. Vannkjølingen kommer du jo til å ha en god del lenger enn annen hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå