Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som blir med å slutte og røyke?

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snus og røyk er en og samme sorten. Den ene litt farligere enn den andre.

Begge partene gir et tilskudd nikotin.

Snus tærer på tannkjøtt, røyk på lunger.

Men begge tingene trekker blodårene sammen. Men jeg vil si at røyk er farligere siden det tærer på lungene, noe som er viktigere enn tannkjøttet..

Lenke til kommentar

Skulle gjerne vært med å sluttet men det er litt for seint :)

Sluttet i mars i år og det gjorde jeg uten å bruke hjelpemidler eller å kutte ned gradvis. Jeg fikk meg litt av en tur de neste dagene, men så gikk det over. Anbefales. Ser ingen grunn til å strekke piningen over tre måneder. Kutt ut røyken i dag og så er du kvitt :)

Lenke til kommentar
Etter og ha røkt i 26-27 år så tok jeg min siste røyk 7 mars kl 2300 2006 og har siden vært røykfri....Har vært utrolig enkelt...Tror man bare må kutte rett ut hvis man skal greie og slutte... :thumbup:  :w00t:

7138341[/snapback]

Da har vi faktisk sluttet på samme dagen og samme klokkeslett dersom jeg ikke tar helt feil :D

Lenke til kommentar

Har nå gått litt over en uke siden jeg posta og har ikke tatt en eneste røyk etter det.

Dvs at jeg har vært røykfri siden tirsdag 17. okt. :w00t:

Kjenner at lysten på røk begynner og forsvinne, men den dukker opp igjen når jeg ser noen med en røyk i hånda.

Men så viste det seg også at jeg hadde fått lungebetennelse, og jeg går nå på pencillin. Tror ikke da det er så smart og røyke heller :p

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Skal man slutte å røyke bør man ikke begynne å snuse. Bestem deg at du ikke skal røyke. Få dine venner til å hjelpe deg. La dem se til at du ikke kjøper røyk eller låner av andre. Dette kan være hardt og tungt for de fleste, men vil man sterkt nok klarer man det. :)

Mvh Erling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...