Complexity Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Begynn med snus istedet, blir ikke så vansklig å slutte da og du slipper å ødlegge lungene dine. 7119218[/snapback] nei men skal jeg slutte, må jeg først begynne... men bare slutt i vei, du har min støtte! 7119273[/snapback] Poenget er at det ikke er så lett å slutte, da er det bedre å gå over til snus som ikke er like farlig når nikotinsuget blir for stort. 7120476[/snapback] jepp.. så tar du og prøver med svakere og svakere snus.. ikke aning om det hjelper menmen.. En kompis sku slutte å snuse, da prøve han å trappe ned på snus, kjøpe mini portion osv istede for vanlig.. han har ikke sluttet enda da men.. Lenke til kommentar
nree Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Lakus: Du holder oss oppdatert om hvordan det går? Jeg kan desverre ikke bli med, siden jeg ikke røyker.. men du har også min fulle støtte Lenke til kommentar
Henrik@@@ Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Ja det gjør jeg,ok Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Skal det ja som han over sier Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Har lagt merke til at de fleste som svarer på denne tråden ikke er 16 engang? Og dere snakker om avhenginghet ...og at snus er mindre skadelig? Når begynte dere å røyke eller snuse? Lakus du trenger forsåvidt ikke gå over på noe annet for å slutte å røyke. Du kan jo trappe ned røykinga, sett grensen på å kjøpe max 10x20pak den første månden, 9x20pak den andre, 8x20pak den tredje...også videre... Etter omtrent et år står du igjen med 1 eller 2 pakker i månden. Veldig grei måte syns jeg, ihvertfall etter det jeg har erfart. Endret 21. oktober 2006 av chakl Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har lagt merke til at de fleste som svarer på denne tråden ikke er 16 engang?Og dere snakker om avhenginghet ...og at snus er mindre skadelig? Når begynte dere å røyke eller snuse? Lakus du trenger forsåvidt ikke gå over på noe annet for å slutte å røyke. Du kan jo trappe ned røykinga, sett grensen på å kjøpe max 10x20pak den første månden, 9x20pak den andre, 8x20pak den tredje...også videre... Etter omtrent et år står du igjen med 1 eller 2 pakker i månden. Veldig grei måte syns jeg, ihvertfall etter det jeg har erfart. 7121414[/snapback] Vil påstå at det er selvpining.. Det som funker best er å slutte HELT og plutselig!.. og dessuten er jeg 17, og har aldri blitt avhengig av røyk, så har ikke så mye jeg skulle ha sagt, men kjenner mange kompiser som røyker Lenke til kommentar
kmskaden Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Slutte og røyke?? Er ikke noe problem det, så lenge du er motivert til det. Eg sluttet ifor 1år siden, har røykt i 25 år. Har holdt meg unna siden. Man får alltid lyste på røyk, men det er bare og være sterk og si nei til røyk Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Er da ikke noe problem å slutte å røyke? Har gjort det MAAANGE ganger.... Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Slutte og røyke?? Er ikke noe problem det, så lenge du er motivert til det. Eg sluttet ifor 1år siden, har røykt i 25 år. Har holdt meg unna siden. Man får alltid lyste på røyk, men det er bare og være sterk og si nei til røyk 7121573[/snapback] Med "å si nei" til røyk, forstår jeg dette som å bli tilbudt røyk, men at en allikevel har måtte si nei. Dette kan umulig være enkelt. Mens man prøver å slutte kan det var ålreit å gi beskjed til venner, og spør om de kan være så vennlige å ikke smatte på siggen når du er i nærheten. Sier ikke at dem ikke får røyke, men ta hensyn. Et annet forslag kan vel være, om ikke snus, SNUFF. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Har lagt merke til at de fleste som svarer på denne tråden ikke er 16 engang?Og dere snakker om avhenginghet ...og at snus er mindre skadelig? Når begynte dere å røyke eller snuse? Lakus du trenger forsåvidt ikke gå over på noe annet for å slutte å røyke. Du kan jo trappe ned røykinga, sett grensen på å kjøpe max 10x20pak den første månden, 9x20pak den andre, 8x20pak den tredje...også videre... Etter omtrent et år står du igjen med 1 eller 2 pakker i månden. Veldig grei måte syns jeg, ihvertfall etter det jeg har erfart. 7121414[/snapback] Vil påstå at det er selvpining.. Det som funker best er å slutte HELT og plutselig!.. og dessuten er jeg 17, og har aldri blitt avhengig av røyk, så har ikke så mye jeg skulle ha sagt, men kjenner mange kompiser som røyker 7121538[/snapback] For meg var det ikke selvpinig, men PLEASURE. Vet ikke jeg, men den tida der var jeg så å si veldig avhengig. Du må vite at det er ikke lett for de som har røykt lenge nok til å slutte helt plutselig. Derimot er det ingen problem for de som bare fest røyke eller ta en røyk annen hver dag. Da er det psyke det går i. Endret 21. oktober 2006 av chakl Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Er da ikke noe problem å slutte å røyke? Har gjort det MAAANGE ganger.... 7121645[/snapback] Haha selvironi? Ser ikke ut som du har greid å slutte :!: Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det er psyke det går på uansett, bare at folk som røyker 20 om da'n, har innarbeida vanen med å røyke mye bedre enn de som bare festrøyker. Nikotinsuget går over relativt fort, etter det er det psyken. Har du holdt deg unna røyk i et par dager, for så å sprekke, er det ikke nikotinsuget som gjør det, men psyken. En må kutte rett av. Kutte ned er bare bull. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det er psyke det går på uansett, bare at folk som røyker 20 om da'n, har innarbeida vanen med å røyke mye bedre enn de som bare festrøyker.Nikotinsuget går over relativt fort, etter det er det psyken. Har du holdt deg unna røyk i et par dager, for så å sprekke, er det ikke nikotinsuget som gjør det, men psyken. En må kutte rett av. Kutte ned er bare bull. 7121761[/snapback] Jepp.. der ligger en stor del av det.. akkurat likens med snus.. Kjenner en kompis som puttet papir i leppa om han ikke har snus.. han må ha noe der for han er så vant til det.. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det er psyke det går på uansett, bare at folk som røyker 20 om da'n, har innarbeida vanen med å røyke mye bedre enn de som bare festrøyker.Nikotinsuget går over relativt fort, etter det er det psyken. Har du holdt deg unna røyk i et par dager, for så å sprekke, er det ikke nikotinsuget som gjør det, men psyken. En må kutte rett av. Kutte ned er bare bull. 7121761[/snapback] Du har delvis rett, men kan ikke si meg helt enig. Hvorfor tror du mange røykere går over til nikotin tyggi og snus da? Nikotin gir røykere en følelse av energi og velvære, alstå bedre kjent som en form for rus. Effekten varer vanligvis under en halvtime eller noe, etter det så er det nedtur, og man har lyst på en ny sigarett. Spontant røykeslutt kan føre til alvorlig ubehag i kroppen. Tenk deg at du føler deg kvalmen, irritert, svimmel, vondt i magen ...osv heile tida på over en uke. Fysisk og mentalt torturert. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Vel, nå har jeg allerede slutta to ganger på den måten, da. Kan ikke si jeg følte meg torturert Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vel, nå har jeg allerede slutta to ganger på den måten, da. Kan ikke si jeg følte meg torturert 7122431[/snapback] Det betyr jo at du ikke var skikkelig avhengig. Regne med du ikke er over 19 da? Jeg angrer faktisk litt på at jeg begynte å røyka. :!: Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vel, nå har jeg allerede slutta to ganger på den måten, da. Kan ikke si jeg følte meg torturert 7122431[/snapback] Det betyr jo at du ikke var skikkelig avhengig. Regne med du ikke er over 19 da? Jeg angrer faktisk litt på at jeg begynte å røyka. :!: 7123229[/snapback] Nei, men jeg hadde røyka i over et år hver gang Det er også den teknikken som funka for mamma. Jeg har ikke lyst til å slutte, jeg Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Snus er like FARLIG som kaffe, Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Snus er like FARLIG som kaffe, 7125473[/snapback] Ikke helt bevist, ikke helt motbevist. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Ser ikke poenget med å erstatte en avhengighetsuvane med en annen. Skal man først slutte å røyke, synes jeg det er like greit å slutte uten noe substitutt. Selv verken snuser eller røyker jeg, men har ett par kamerater som har prøvd å gå over til snus. Han ene slutta å røyke og ble avhengig av snus, mens han andre sprakk og ble avhengig av både snus og røyk. Edit: Lykke til til trådstarter Endret 22. oktober 2006 av GEman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå