Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som blir med å slutte og røyke?

Lakus

Anbefalte innlegg

Har nå liggi hjemme her siden tirsdagen pga feber og hosting og diverse dritt, dro til legen for å finne ut hva det var og det var bare influensa.

Men han sa også at lungene mine har 15% nedsatt puste-evne.

Hvordan han kunne ha sett det aner jeg ikke, tok jo ikke noe rønken eller noe?

Men tror faktisk at lungekapasiteten er lavere enn det han sa.

Fordi når jeg var i trysil fra Søndag til Tirsdag og skulle opp å gå på fjellet, klarte jeg så vidt og stå oppreist når vi var halvveis, og stablet med til slutt opp til topps lenge etter resten av gjengen. Aldri før har jeg kjent at lungene mine plutselig bare ikke ville slippe inn den oxygenen jeg trenger.

Jeg har nå hvertfall kommet fram til at jeg ikke vil redusere lungene mine mer og slutter og røyke!

Vet jeg bare har røyket i 3 år, men vi har gått den trysil turen før, nemlig for 3 år siden (!) og da gikk det fint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på at røyk er veldig mye farligere enn snus.

7120027[/snapback]

Det er mye farligere enn snus.

Eneste farlige med snus: Øker faren for kreft i leppa med 2,4% eller no. Som ligger på litt over 2% fra før av... Ojj farlig!

Lenke til kommentar
Eneste farlige med snus: Øker faren for kreft i leppa med 2,4% eller no. Som ligger på litt over 2% fra før av... Ojj farlig!

7120033[/snapback]

Det er nok farligere enn som så ;)

Men dette er ikke Snus vs Røyk, start en egen tråd om det!

Men nå har jeg akkuratt kastet den siste røykpakka mi, og jeg har ikke tatt en røyk siden Tirsdag! Får se åssn det går!

Lenke til kommentar

7120033[/snapback]

Hvor har du det fra?

7120045[/snapback]

Hørte det av broren min som er aktiv snuser men vet ikke 100% om tallene er sikre men det øker sjangsen for kreft i leppa(?) vet jeg.

Men ja ja nok om snus vs røyk.

Lenke til kommentar
Hvis du til tider trenger nikotin, så prøv sånne nikotin tyggis...

7119447[/snapback]

De smaker ikke godt :hrm:

7119490[/snapback]

Men det metter dine behov for nikotin :)

7119506[/snapback]

Dessverre er det ikke nikotinbehovet som er værst, det er psyken.

Jeg kan ta en snus, men jeg føler meg ikke tilfredsstilt sånn sett allikevel, før jeg tar en røyk.

Gå på bibloteket og lån den røykeslutt boka..

Muttern har prøvd å slutte flere ganger. Hun leser alltid den boka så klarer hun å holde opp i ca 4 måneder..

Men hun sier at den boka får henne til å miste lysten på røyk helt, så prøv den.

7120132[/snapback]

Endelig ikke-røyker?

Veit om flere den har funka veldig bra for (:

Jeg har lest halve, men jeg blei noget lei av at ham gjentok alt hele tia.

Dessuten har jeg ikke lyst til å slutte røyke ennå :ermm:

Lenke til kommentar
Begynn med snus istedet, blir ikke så vansklig å slutte da og du slipper å ødlegge lungene dine. :)

7119218[/snapback]

nei :nei:

men skal jeg slutte, må jeg først begynne...

men bare slutt i vei, du har min støtte! :)

7119273[/snapback]

Poenget er at det ikke er så lett å slutte, da er det bedre å gå over til snus som ikke er like farlig når nikotinsuget blir for stort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...