Gå til innhold

Å la flere prosjekter dele en klasse

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte en klasse som skal brukes i flere prosjekt.

Men når jeg velger Add->Existing Item driver Visual Basic 2005 Express Edition bare å kopierer klassen min til hvert prosjekt, så jeg får X stykker.

Når jeg så endrer noe i den ene, må jeg også endre det i alle de andre (X-1) klassene, og dette er jo bare tull!

Så jeg lurer på hvordan (jeg håper det går, for hvis Microsoft ikke har lagt det åpent for dette, har de jammen gått til hundene!) jeg kan få prosjektene til å bruke den samme filen, i stedet for å kopiere den rundt overalt.

Takk,

Degeim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Du kan også trylle med filsystemet til XP. Den har muligheter til å lage en type "snarveier" til filer i flere mapper, slik at det ser ut som om den samme filen ligger i flere mapper.

Det er litt træl å sette opp, og blir ødelagt om du flytter filene.

Desverre husker jeg ikke hvordan jeg satte det opp, annet enn at det var en dos-kommando for å lage "nye filnavn" som måtte kalles for hver fil

Cato

Lenke til kommentar

Én ting som er morro med dll'filene er at du kan bruke f.eks. en C# klasse i et VB.NET prosjekt. Du kan altså kombinere alle .NET språkene på denne måten.

(Om du bruker SharpDevelop, er det jo bare å konvertere koden mellom C# og VB.NET med ett menyklikk, men dll'er er fortsatt kjekt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...