Gå til innhold

Hvordan aktivere direct rending - Ubuntu


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet hvordan jeg aktiverer direct rending i glxinfo i Ubuntu?

 

Det må til for at Beryl skal fungere.

 

Fulgte guiden til Marsan, den funket greit, ingen feilmeldinger, men direct rending må være aktivert.

 

Har en Toshiba P100-113 med GeForce Go7600 128 MB skjermkort. (for mer info se profil).

 

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er løst da jeg skiftet Window Manager i Beryl Manager til Beryl og ikke Compiz.

 

Direct Rending er fortsatt uaktivert, men Beryl funker utmerket for det om!

 

Nå venter timesvis med manuell konfigurering for å tilpasse effektene etter mine behov. :D

7119330[/snapback]

 

Kjør ut profil etter du har konfigurert da så får jeg se hvordan du kjører det..

Lenke til kommentar
Problemet er løst da jeg skiftet Window Manager i Beryl Manager til Beryl og ikke Compiz.

 

Direct Rending er fortsatt uaktivert, men Beryl funker utmerket for det om!

 

Nå venter timesvis med manuell konfigurering for å tilpasse effektene etter mine behov. :D

7119330[/snapback]

 

Kjør ut profil etter du har konfigurert da så får jeg se hvordan du kjører det..

7119675[/snapback]

Hva betyr det?

Og hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Problemet er løst da jeg skiftet Window Manager i Beryl Manager til Beryl og ikke Compiz.

 

Direct Rending er fortsatt uaktivert, men Beryl funker utmerket for det om!

 

Nå venter timesvis med manuell konfigurering for å tilpasse effektene etter mine behov. :D

7119330[/snapback]

 

Kjør ut profil etter du har konfigurert da så får jeg se hvordan du kjører det..

7119675[/snapback]

Hva betyr det?

Og hvordan gjør jeg det?

7119698[/snapback]

 

 

Du kjører Berryl settings manager og eksoprterer profilfila ("meny-dialog" nederst i vinduet:D

 

Sånn jeg forstår det kan du ikke ha direct rendering på når du kjører xgl, men for å enable det i f.eks. en vanlig gnome session så åpner du bare /etc/X11/xorg.conf i en text editor og setter direct rendering til on i stedet for off.

7123311[/snapback]

 

Takker..lurte på det jeg også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...