Gå til innhold

Acer TravelMate finner ikke hd,cd-rom eller floppy

Tatern

Anbefalte innlegg

Hei.

Har som tittelen sier problemer med min Acer TM 3010 wxi ( tror det er riktig model nr. har ikke msakinen foran meg nå ).

Etter å ha hatt maskinen på reperasjon hos ps data i 2,5(!) mnd pga defekt skjerm har den nå valgt å bli vrang igjen, etter kun 1 - en - uke i min forvaring.

Satt og surfet med maskinen på fanget mens jeg så på tv og alt var bare fryd og gammen, gikk så en tur på do og da jeg kom tilbake hadde maskinen restartet og det var et valg om hvilken boot device jeg ville benytte meg av.

Syntes dette var rart, men valgte HD, dessverre skjedde det ingen verdens ting, absolutt null. Det samme skjedde med cd og floppy også. Det eneste det var noen reaksjon på var boot via nettverk, noe som hjalp meg fint lite. Så satte jeg opp bios til å boote til cd-rom på første valg, satte inn en win xp-cd (bootable), ingen ting skjedde da heller. Har også prøvd Acer sin Disc to Drive (D2D) uten hell. Fjernet så silent boot bildet i bios for å se hva som faktisk skjer i begynnelsen av POST, og fant da ut at autodetect av ide utstyr ikke finner noe. På meg kan det virke som om ide kontroleren har gått til h*****e og da ikke finner de enhetene som er koblet til denne.

Er det noen som har hatt lignende erfarigner elelr eventuelt har noen forslag til hva det kan være? Alle konstruktive forslag og løsninger motas med stor takk.

Eksamenstid nærmer seg og jeg er desperat avhengig av maskinen og vil nødig ha den lagret i 2,5 mnd til hos PS-data.

Mvh

Lars-Kristian / Tatern

Endret av Tatern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden hjelper det at elkjøp har 30 dagers returrett når han sliter med en pc han (antageligvis) har kjøpt på ps-data og tydeligvis har hatt den i over to og en halv måned?

Den må nok inn til PS igjen, men om du fortsatt er innenfor reklamasjonstiden (5 år) kan du kreve å få låne en maskin mens den er inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...