Gå til innhold

Wii-pris er ute

KjellV

Anbefalte innlegg

Det er dog "revelusjonær" (damn, kan ikke stave gitt? :S ) hardware i kontroller systemet. Eller egentlig ikke det heller, men det er ingen andre på markedet  som tilbyr de samme kontrollerne som Wii gjør, afaik.

Men blir Wii en stor suksess ser jeg ikke bort fra at Sony finner ut at de kan jo prøve å lage noe slikt til sin PS3/Xbox om et år elns.

7188272[/snapback]

PS3 har bevegelsessensorer fra før.

7188476[/snapback]

Hehe, ja de vippe greiene? Jeg mente mer det med å slå vilt rundt seg med kontrolleren når man skal kutte opp folk med sverd, eller sikte inn på lærduer eller hva nå enn man måtte kommer over på i duckhunt. Kan være jeg har vært litt for lite intressert i å lese om PS3, men ettersom jeg forstår dreier det seg om at beveglses sensoren der blir som en ny knapp, om man rykker f.eks opp så åpner en dør o.l.

Uansett, det er kontrollen man betaler for når man kjøper en Wii, in my humble opinion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er dog "revelusjonær" (damn, kan ikke stave gitt? :S ) hardware i kontroller systemet. Eller egentlig ikke det heller, men det er ingen andre på markedet  som tilbyr de samme kontrollerne som Wii gjør, afaik.

Men blir Wii en stor suksess ser jeg ikke bort fra at Sony finner ut at de kan jo prøve å lage noe slikt til sin PS3/Xbox om et år elns.

7188272[/snapback]

PS3 har bevegelsessensorer fra før.

7188476[/snapback]

Uansett, det er kontrollen man betaler for når man kjøper en Wii, in my humble opinion.

7188692[/snapback]

Tydelig det, når de koster 700kr+- stykket..

Lenke til kommentar
Antatt pris av deg er det.

Det ser ut som om remotekontrollen koster 400, og dei fleste multiplayer spel idag til Wii ser ikkje ut til å kreve nunchuk i tillegg.

7189191[/snapback]

Om kontrollen koster 400, rettferdiggjør det i enda mindre grad prisen på selve konsollen.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

Helt utrolig hvor mye Dragon Hunter vet om produksjons/utsalgs prisene til Nintendo.

Skulle nesten tro at han har jobbet for dem.

PS3 og Xbox 360 selges med tap, muligens pga de hadde blitt j0vla dyre om de skulle solgt med fortjeneste. Prise seg ut av markedet er vel ikke taktisk lurt.

De tjener jo inn igjen pengene på andre måter (tilbehør, spill og online tjenester?).

Xbox360: ~850,- for en 20gig harddisk, ~699,- for trådløs adapter...

Når en nettbutikk selger wiimote og nunchuck til 600~650,- så tviler jeg på at Elkjøp blir noe dyrere. Er ikke Elkjøp norges billigste butikk (m/ prisgaranti)?

Wiimote + nunchuck = 399,- + 199,- = 598,-

Wireless 360 kontroll + play & charge kit/rechargable batteri = 399,- + 199/149,- = 598/548,-

...

Edit: Ja jeg vet du kan bruke vanlige batteri på 360 kontrollen.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Det ser ut som om remotekontrollen koster 400, og dei fleste multiplayer spel idag til Wii ser ikkje ut til å kreve nunchuk i tillegg.

7189191[/snapback]

Om kontrollen koster 400, rettferdiggjør det i enda mindre grad prisen på selve konsollen.

7189221[/snapback]

Du er klar over at det følger med en nunchuck i pakken også? Men det virker ikke som du har planer om å skaffe deg Wii uansett, slik som du klager om den hele tiden. Så jeg ser ikke poenget med å klage om du ikke skal ha den.

Lenke til kommentar

7189191[/snapback]

7189221[/snapback]

Du er klar over at det følger med en nunchuck i pakken også? Men det virker ikke som du har planer om å skaffe deg Wii uansett, slik som du klager om den hele tiden. Så jeg ser ikke poenget med å klage om du ikke skal ha den.

7189273[/snapback]

Hadde faktisk planer om å skaffe meg Wii før jeg så prisen. Har fremdeles planer om det (forutsatt at spillene blir gode) hvis/når prisen går ned.

Lenke til kommentar
Hadde faktisk planer om å skaffe meg Wii før jeg så prisen. Har fremdeles planer om det (forutsatt at spillene blir gode) hvis/når prisen går ned.

7189306[/snapback]

Det er vel i prinsippet alltid spillene som skal rettferdiggjøre prisen på en konsoll. Vil tro at Wii vil ha noe for enhver smak. Prisen vil garantert gå ned. Kanskje ikke før til jul (neste år) om ikke Elkjøp som vanlig kommer med en fin pris til lanseringen.

Det er mest sannsynlig at Elkjøp vil komme med en pris på 1990 etter det jeg kan forstå. De har alltid hatt gode priser og de har sagt at de vil satse sterkt på Wii.

Lenke til kommentar

7188829[/snapback]

Nei, det er antatt pris her og der. Hos Elkjøp tipper jeg den vil koste over 800 i butikk.

7189097[/snapback]

Kontrollen stiger tydeligvis i pris for hvert sekund som går, så bestill med en gang folkens.

Hva med å faktisk uttale deg om neo du vet noe om? Poste spekulasjoner og dritt mens det faktisk finner kilder på at du tar grundig feil er idiotfakter imho. Få litt vett i knollen nå.

Lenke til kommentar

Og en annen ting er jo at man kan faen meg ikke se på DVD filmer på maskinen! De er så gjerrige at de ikke støtter det.

Og nå er det snakk om en ny modell neste år som skal støtte det ? Hva søren er det for noe tull ? Så jævla typisk Nintendo.

Lenke til kommentar

7188829[/snapback]

Nei, det er antatt pris her og der. Hos Elkjøp tipper jeg den vil koste over 800 i butikk.

7189097[/snapback]

Kontrollen stiger tydeligvis i pris for hvert sekund som går, så bestill med en gang folkens.

Hva med å faktisk uttale deg om neo du vet noe om? Poste spekulasjoner og dritt mens det faktisk finner kilder på at du tar grundig feil er idiotfakter imho. Få litt vett i knollen nå.

7189508[/snapback]

Trådløs 360 kontroller koster 500 i butikk hos Elkjøp. Da er det jo bare logisk at Wii vil koste 800kr+-.

Endret av Hossa
Lenke til kommentar
Og en annen ting er jo at man kan faen meg ikke se på DVD filmer på maskinen! De er så gjerrige at de ikke støtter det.

Og nå er det snakk om en ny modell neste år som skal støtte det ? Hva søren er det for noe tull ? Så jævla typisk Nintendo.

7189523[/snapback]

Vil nok ikke være så vanskelig å få til DVD-filmer på en Wii, siden den har hardwaren der til å lese av spillene som ligger på DVD-plater. Som flere har sagt tidligere, og tiden vil nok vise, at software(firmware?) blir nok tilgjengelig som muligjør DVD-film avspilling.

Men, hvem i all verden i norge har ikke en dvdspiller nå om dagen? Jeg for min del har 3 Pcer med tilsammen 5 dvdspillere, en i stua, en på kottet som jeg ikke bruker lenger, om Wii ikke støtter DVD-Filmer er litt "Care".

De har vel ikke reklamert no særlig med at de skulle støtte DVD-film heller så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

7189523[/snapback]

1. Om det hadde vært mulighet for DVD-avspilling ville prisen ha blitt dyrere

2. Hvordan er det typisk Nintendo? Det er fansen som ville ha det, Nintendo gav etter. Og ingen tvinger deg til å kjøpe den ene eller den andre.

Lenke til kommentar

7189523[/snapback]

Vil nok ikke være så vanskelig å få til DVD-filmer på en Wii, siden den har hardwaren der til å lese av spillene som ligger på DVD-plater. Som flere har sagt tidligere, og tiden vil nok vise, at software(firmware?) blir nok tilgjengelig som muligjør DVD-film avspilling.

Men, hvem i all verden i norge har ikke en dvdspiller nå om dagen? Jeg for min del har 3 Pcer med tilsammen 5 dvdspillere, en i stua, en på kottet som jeg ikke bruker lenger, om Wii ikke støtter DVD-Filmer er litt "Care".

De har vel ikke reklamert no særlig med at de skulle støtte DVD-film heller så vidt jeg vet.

7189636[/snapback]

Ganske mange unger tenker jeg. Hadde jo kanskje vært ålreit å ikke måtte kjøpe en DVD spiller til 6 åringen også ? Og det er ganske irriterende å måtte bytte kabler hver gang man skal spille eller se på DVD spilleren. Ikke alle som har TV med flere scart innganger, ihvertfall ikke tv'er på gutterom rundt omkring.

At Nintendo bevisst driter i film støtte npr de allerede bruker DVD er ikke annet enn hårreisende frekt.

Lenke til kommentar

7189523[/snapback]

1. Om det hadde vært mulighet for DVD-avspilling ville prisen ha blitt dyrere

2. Hvordan er det typisk Nintendo? Det er fansen som ville ha det, Nintendo gav etter. Og ingen tvinger deg til å kjøpe den ene eller den andre.

7189736[/snapback]

Dyrere ? Ja, de kan jo ikke gjøre som MS og Sony og svelge den minimale kostnaden å gi kundene sine det samme som de andre...

Typisk Nintendo fordi de gjorde akkurat det samme med GC. Der ga de også ut en annen versjon som støttet DVD senere.

Lenke til kommentar
Dyrere ? Ja, de kan jo ikke gjøre som MS og Sony og svelge den minimale kostnaden å gi kundene sine det samme som de andre...

7189833[/snapback]

Nettopp

Typisk Nintendo fordi de gjorde akkurat det samme med GC. Der ga de også ut en annen versjon som støttet DVD senere.

Den ble bare lansert i Japan i et samarbeid med Panasonic... Den kostet også en god del mer.

Lenke til kommentar

7189833[/snapback]

Nettopp

Den ble bare lansert i Japan i et samarbeid med Panasonic... Den kostet også en god del mer.

7189848[/snapback]

Hvordan i svarteste helvete kan du unnskylde Nintendo for dette her ? Dere Nintendo fanboys er helt skrudde. Det du sier er at du synes det er greit at Nintendo gir deg minst mulig for pengene. Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...