Gå til innhold

Wii-pris er ute

KjellV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, den ble en del dyrere enn mange av oss  hadde håpet på, men så får man også med et gratis spill (Wii Sports). Uansett er det etterspørselen som ved slutten av dagen bestemmer prisen, og etterspørselen er ikke noe problem ved lansering.

7167254[/snapback]

Jeg er klar over at man får med Wii Sports, men for å knuse det argumentet rett i asfalten, eller komposthaugen der det hører hjemme (no offence) så er det spillet ganske uinteressant for meg i singleplayer, og ettersom at det kun følger med 1 kontroller i Wii pakken så MÅ jeg ut med hvert fall 500 kr for enda en kontroller sånn at jeg faktisk KAN SPILLE Wii Sports. Ergo, det følger ikke med gratis men er heller med for å friste deg til å kjøpe en ny kontroller. I tillegg må jeg jo kjøpe en classic kontroller... så dette ser ut til å bli like dyrt som en Xbox360 Premium, noe jeg synes er horribelt.

Må bare si det at jeg fortsatt kommer til å kjøpe Wii, nesten bare fordi den passer så bra inn i stua! :p

Edit: jeg må bare beklage på forhånd for den krasse kompost-kommentaren, men følelsene tok overhånd og det måtte bare ut... :blush:

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Jeg har allerede forhåndsbestilt Wii'en et annet sted (elkjop.no), men vil gjerne ha ekstra kontroller/nunchuck :p Og muligens classic. Har ikke helt bestemt meg enda.

Hva trenger man en Wii Component Video Cable til? Følger ikke alt man trenger med i pakken?

Lenke til kommentar

What? Går det an å forhåndsbestille fra elkjop.no? Visste ikke jeg. Finner ikke noe på siden heller.

Jeg skal ha Component Video Cable fordi jeg har en 37" LCD HDTV, og for å få utnyttet 480p-signalet til Wii'en best mulig må jeg ha en komponentkabel. For folk flest følger alle nødvendige kabler med i esken :)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Jeg fikk inntrykk under E3 at wii'en skulle koste rundt 1500kr jeg, hva skjedde med det?

(leif lider)

7167249[/snapback]

Tja, Nintendo fant vel ut at de kunne flå fan basen sin nok en gang.

1000kr for en kontroller? Haha, da ler jeg meg ihjel. Trodde det ville koste 700-800kr maks, og det er også en helt for jævlig høy pris.

7168495[/snapback]

Nintendo flår ikke fanskaren sin eller noen andre, om du sammenligner med prisene på 360 og PS3 ved release så er Wii desidert billigst. 1000 kr for Wiimote+Nunchuk er det bare din egen feil om du betaler, når det på Absoluttspill koster 648 kr. Jeg regner også med at det på Elkjøp/Lefdal vil være enda billigere ved release/uka som følger.

7169557[/snapback]

Jaså ? Jeg ga 1990 for min 360 dagen den kom ut. Tviler på at Wii blir særlig billigere enn det gitt. Og nå får man jo premium for 2500.

Og kontrollere til 650 ? Det vil si 2000kr for 3 ekstra kontrollere!

Og komponent kabel 300-400 ekstra (som følger med gratis på 360).

En Wii med en ekstra kontroller og komponent kabel vil koste nærmere 3500kr.

Jeg kaller dette flåing. Til de grader. Skal man ha et spill også runder man 4000.

Som spurt før her, hva skjedde med at Wii skulle være et billig alternativ ? Jammen sa jeg smør.

Lenke til kommentar

Fra siste nummer av Edge:

Nintendo intended to bring Wii to shop shelves in the UK and US for £150 and $200, but became influenced by pressure from the larger retail chains, which raised concerns over margins and low so-called 'basket value' (ie, the amount of revenue generated from a customer's overall purchases at the till)

Interessant... En lavere introduksjonspris kunne også ha gitt negativ PR. Hadde den blitt priset til 1500 kr. kunne mange ha oppfattet Wii som en PS2-konkurrent og ikke en skikkelig next-gen-investering.

Også i bladet:

Although Nintendo has removed DVD movie playback from the Wii, it plans to launch in Japan next year an enhanced Wii capable of such a feature.

Høres ut som en ny Panasonic Q.

Lenke til kommentar

Panasonic Q var vel en ny maskin. Det er ikke noe i veien (hardwaremessig, DVDavspilling ble jo droppet for en liten stund siden og Wii bruker egentlig DVDplater) for at Wii skal kunne spille av DVDfilmer, så jeg tipper man kan laste ned DVDavspillingsprogramvare etter en stund.

DVD er uansett ikke så viktig for meg lenger, siden jeg har en DVDspiller med HDMI på vei i posten :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk inntrykk under E3 at wii'en skulle koste rundt 1500kr jeg, hva skjedde med det?

(leif lider)

7167249[/snapback]

1000kr for en kontroller? Haha, da ler jeg meg ihjel. Trodde det ville koste 700-800kr maks, og det er også en helt for jævlig høy pris.

7168495[/snapback]

Nintendo flår ikke fanskaren sin eller noen andre, om du sammenligner med prisene på 360 og PS3 ved release så er Wii desidert billigst. 1000 kr for Wiimote+Nunchuk er det bare din egen feil om du betaler, når det på Absoluttspill koster 648 kr. Jeg regner også med at det på Elkjøp/Lefdal vil være enda billigere ved release/uka som følger.

7169557[/snapback]

Jaså ? Jeg ga 1990 for min 360 dagen den kom ut. Tviler på at Wii blir særlig billigere enn det gitt. Og nå får man jo premium for 2500.

Jeg kaller dette flåing. Til de grader. Skal man ha et spill også runder man 4000.

Som spurt før her, hva skjedde med at Wii skulle være et billig alternativ ? Jammen sa jeg smør.

7173362[/snapback]

Du kan ikke sammenligne pre-order priser på Wii og elkjøp lanseringspriser på 360. Preorder prisene på 360 var 3495 for Premium og 2695 ellerno for Core, Elkjøp osv. vil også ha egne priser på Wii og det er disse du må sammenligne med hva du ga for din 360.

Lenke til kommentar

Jeg ler.. Alle fabla jo over hvor billig konsollen var, og det er ikke så værst pris heller. Men, skal du ha noko attot (spelling?) blir det fort dyrt, ja =)

Kanksje teit å spørre, men bruker de fortsatt de "små" diskene for å ha spill på, slik som på GC?

det burde uansett vært en smal sak å implentere dvd-avspilling.

Lenke til kommentar

Wii-spillene kommer på DVD-plater. Wii skulle støtte DVDavspilling, men det ble droppet for ikke så lenge siden. Grunnet tror jeg var at det fortsatt var en del å gjøre på det området, og de ville heller fokusere på andre ting.

Som sagt, tipper det blir mulig å se på DVD med programvare man kan laste ned etter en stund.

Lenke til kommentar

(leif lider)

7167249[/snapback]

7168495[/snapback]

7169557[/snapback]

7173362[/snapback]

Du kan ikke sammenligne pre-order priser på Wii og elkjøp lanseringspriser på 360. Preorder prisene på 360 var 3495 for Premium og 2695 ellerno for Core, Elkjøp osv. vil også ha egne priser på Wii og det er disse du må sammenligne med hva du ga for din 360.

7181474[/snapback]

Øh, Wii kommer garantert til å ikke koste mindre enn 1990 hos Elkjøp. SAMME som 360 gjorde dag 1.

Offisiell pris vil være ca 2500, SAMME som 360. På den absoluttspill.no siten som Purity henviste til da det gjaldt Wii priser, koster den 2400.

Ok, la oss si Wii 2000kr, komponent kabel 350kr, ekstra håndkontroller 650 ( eller 3 for 2000kr! 3 ekstra kontrollere til 360 er 1000kr mindre), og et spill 500kr.

Da koster Wii på det aller billgste mulig, 3500kr! 4000kr hvis du ikke får kjøpt hos Elkjøp til 2000kr.

Er tross alt ikke snakk om mye next gen hardware her.

Dette er svinmye penger i forhold til hva folk trodde Wii ville koste.

Lenke til kommentar

(leif lider)

7167249[/snapback]

7168495[/snapback]

7169557[/snapback]

7173362[/snapback]

7181474[/snapback]

Øh, Wii kommer garantert til å ikke koste mindre enn 1990 hos Elkjøp. SAMME som 360 gjorde dag 1.

Offisiell pris vil være ca 2500, SAMME som 360. På den absoluttspill.no siten som Purity henviste til da det gjaldt Wii priser, koster den 2400.

Ok, la oss si Wii 2000kr, komponent kabel 350kr, ekstra håndkontroller 650 ( eller 3 for 2000kr! 3 ekstra kontrollere til 360 er 1000kr mindre), og et spill 500kr.

Da koster Wii på det aller billgste mulig, 3500kr! 4000kr hvis du ikke får kjøpt hos Elkjøp til 2000kr.

Er tross alt ikke snakk om mye next gen hardware her.

Dette er svinmye penger i forhold til hva folk trodde Wii ville koste.

7188195[/snapback]

Nintendo er ikke akkurat kjent for å selge konsollene sine billig, spes. ikke mtp. hvor billige Nintendos konsoller er å lage.

Lenke til kommentar

Det er dog "revelusjonær" (damn, kan ikke stave gitt? :S ) hardware i kontroller systemet. Eller egentlig ikke det heller, men det er ingen andre på markedet som tilbyr de samme kontrollerne som Wii gjør, afaik.

Men blir Wii en stor suksess ser jeg ikke bort fra at Sony finner ut at de kan jo prøve å lage noe slikt til sin PS3/Xbox om et år elns.

Lenke til kommentar
Det er dog "revelusjonær" (damn, kan ikke stave gitt? :S ) hardware i kontroller systemet. Eller egentlig ikke det heller, men det er ingen andre på markedet  som tilbyr de samme kontrollerne som Wii gjør, afaik.

Men blir Wii en stor suksess ser jeg ikke bort fra at Sony finner ut at de kan jo prøve å lage noe slikt til sin PS3/Xbox om et år elns.

7188272[/snapback]

PS3 har bevegelsessensorer fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...