Gå til innhold

Wii-pris er ute

KjellV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen på konsollen er en ting, men er det noe jeg virkelig reagerer på er det prisingen på tilbehøret som kommer fram på Absolutt Spill. Et sett med kontrollere (nunchuk + wiimote) koster 648 kroner. Det betyr at hvis man ønsker å spille 4-player Red Steel må man ut med nesten 2000 kr. ekstra for kontrollene...

219 kr. for 2000 Wii Points er også i det meste laget. Dvs. 110 kr. for et N64-spill...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Når noen her påstår Wii blir utsatt til februar, og jeg tar en spansk en og kommer med en gammel kilde som sier den kan bli utsatt til mars er det noe galt ja :)

Edit: Prisen på spill og konsoll føler jeg er grei, men som du sier er tilbehøret dyrt. 650 kroner for håndkontrollsett er for mye. 400 for begge to hadde vært greit, 650 er alt for mye.

Poengene er også dyre ja.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Hvis prisen på kontrollere blir så dyr så begynner det å se ut som bortkasta penger å tenke på multiplayer spill hvert fall... Noe som er teit da Nintendo liksom hele tiden har prøvd å vise hvor morsomt det er å spille flere sammen med f.eks. Wii sports. Er ikke no vits at Sports følger gratis med konsollen heller om jeg må betale 600kr for å kunne spille mot noen andre! Kommer mye heller til å kjøpe meg Zelda i stedet for ny kontroller hvert fall! Heh, Zelda skal jeg jo ha uansett så jeg får heller si at jeg kjøper meg Red Steel i tillegg.

Mye tyder på at jeg kommer til å spille like mye "alene" på Wii som jeg gjorde på Xboxen. Men koste hva det koste vil så skal jeg ha meg en classic kontroll!

Edit: Vi får se når Wii kommer i butikkene, hvis prisene er så horrible så venter jeg nok en stund før jeg kjøper meg en.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Vel, den ble en del dyrere enn mange av oss hadde håpet på, men så får man også med et gratis spill (Wii Sports). Uansett er det etterspørselen som ved slutten av dagen bestemmer prisen, og etterspørselen er ikke noe problem ved lansering.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Hvis prisen på kontrollere blir så dyr så begynner det å se ut som bortkasta penger å tenke på multiplayer spill hvert fall... Noe som er teit da Nintendo liksom hele tiden har prøvd å vise hvor morsomt det er å spille flere sammen med f.eks. Wii sports. Er ikke no vits at Sports følger gratis med konsollen heller om jeg må betale 600kr for å kunne spille mot noen andre! Kommer mye heller til å kjøpe meg Zelda i stedet for ny kontroller hvert fall! Heh, Zelda skal jeg jo ha uansett så jeg får heller si at jeg kjøper meg Red Steel i tillegg.

Mye tyder på at jeg kommer til å spille like mye "alene" på Wii som jeg gjorde på Xboxen. Men koste hva det koste vil så skal jeg ha meg en classic kontroll!

Edit: Vi får se når Wii kommer i butikkene, hvis prisene er så horrible så venter jeg nok en stund før jeg kjøper meg en.

7167214[/snapback]

Blir nok noe dyrt ja. Men hos Wii ligger selve teknologien i kontrollene (spesielt Wii remote). Så her betaler du for kontrollen, slik du betaler for teknolgien i 360/PS3. Men er enig i at det er dyrt.

Jeg fikk inntrykk under E3 at wii'en skulle koste rundt 1500kr jeg, hva skjedde med det?

(leif lider)

7167249[/snapback]

Bare en drøm folk hadde før annonseringen av prisen. :)

Lenke til kommentar
Uansett er det etterspørselen som ved slutten av dagen bestemmer prisen

7167254[/snapback]

Uff, jeg er en pedant, jeg vet. Men hallo.

På norsk heter det f.eks. "til syvende og sist", "når det kommer til stykket", "når alt kommer til alt", eller en rekke andre synonyme uttrykk. "Ved slutten av dagen" er HÅRREISENDE engelskinspirert norsk. Det er ikke morsomt, det er ikke pent, det er bare fælt.

/norsk-entusiasten har talt

Lenke til kommentar
Jeg fikk inntrykk under E3 at wii'en skulle koste rundt 1500kr jeg, hva skjedde med det?

(leif lider)

7167249[/snapback]

Tja, Nintendo fant vel ut at de kunne flå fan basen sin nok en gang.

1000kr for en kontroller? Haha, da ler jeg meg ihjel. Trodde det ville koste 700-800kr maks, og det er også en helt for jævlig høy pris.

Lenke til kommentar

(leif lider)

7167249[/snapback]

Tja, Nintendo fant vel ut at de kunne flå fan basen sin nok en gang.

1000kr for en kontroller? Haha, da ler jeg meg ihjel. Trodde det ville koste 700-800kr maks, og det er også en helt for jævlig høy pris.

7168495[/snapback]

Nintendo flår ikke fanskaren sin eller noen andre, om du sammenligner med prisene på 360 og PS3 ved release så er Wii desidert billigst. 1000 kr for Wiimote+Nunchuk er det bare din egen feil om du betaler, når det på Absoluttspill koster 648 kr. Jeg regner også med at det på Elkjøp/Lefdal vil være enda billigere ved release/uka som følger.

Lenke til kommentar
Uansett er det etterspørselen som ved slutten av dagen bestemmer prisen

7167254[/snapback]

Uff, jeg er en pedant, jeg vet. Men hallo.

På norsk heter det f.eks. "til syvende og sist", "når det kommer til stykket", "når alt kommer til alt", eller en rekke andre synonyme uttrykk. "Ved slutten av dagen" er HÅRREISENDE engelskinspirert norsk. Det er ikke morsomt, det er ikke pent, det er bare fælt.

/norsk-entusiasten har talt

7167486[/snapback]

Høhø, håpet noen villle reagere på den der... Min lille protest mot alle innbitte rett skrivings forkjempere der ute :)

Den offisielle prisen i England for nunchuck+wiimote er £45, dvs. 570 kr. Pluss på ekstra for høyere norsk moms og 650 kr. er dessverre et faktum. Historisk sett er det også sjelden Elkjøp/Lefdal selger tilbehør under veil. pris. Noe må de jo tjene på når de selger konsollene som lokkevare uten fortjeneste...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ja, rettskriving er jo satans avkom så det må jo protesteres på... -.-

*edit*

Kan jo komme med noe på tema. Jeg for min del venter nok til etter jul, se litt nærmere på hva prisene er da og hva slags spill som kommer ut til 360, PS3 og Wii, er det bare dårlige greier til Nintendo ( tviler så sterkt på at de som er nevnt før i tråden blir de eneste geniale spill vi ser i løpet av de nesten måndene ). PS3 virker som det sikreste, dog også dyreste, kjøpet, men ender vel opp med en Nintendo for det står mest respekt i det navnet imo. Duck Hunt i seg selv er nok til å kjøpe seg en Wii og punge ut en lapp eller to for none flere kontrollere.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Tror ikke det er alle multiplayer spill som vil trenge nunchucken, 399,- for en trådløs kontroll er da ikke så mye når det koster 499,- for en xbox 360 kontroll (+ batteri/lader).

Hadde håpet på en komplett pris på ~499,- for kontroller+nunchuck. Får håpe vi får se det på elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...