Gå til innhold

Wii-pris er ute

KjellV

Anbefalte innlegg

Dere må slutte å klage over hardwaren i Wii. Det er spillopplevelsen som teller. :)

SNES og SEGA er de to beste maskinene som er blitt lagd så slutt å whine om maskinvare, det er spillene og opplevelsen som teller.

Mvh Erling

7124587[/snapback]

Snes og Sega ja...Dette har du greie på skjønner jeg..

Du vet at Sega er et selskap akkurat som Nintendo ? Sega er ingen konsoll! Hvilken konsoll tenker du på ? Megadrive ? Master system ? Saturn ? Dreamcast ?

La meg gjette, du har kun spilt Megadrive og har vel nesten ikke hørt om de andre.

7128983[/snapback]

Vi har en Sega megadrive 16 bit hjemme og mitt søskenbarn har en Sega Master System. Men når jeg snakker om Sega mener jeg selvfølgelig Megadrive, det er den maskinen som er Sega. :love: resten er bare vanlige maskiner. Det er Megadrive som er den skikkelige saken. Det er den som er gud. Og ja, jeg har hørt om de andre konsollene fra Sega.

Mvh Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On topic: Det gikk vel rykter om en pris på 1500 kr, spill til 50$ til Wii, og grafikk som kunne matche 360 og PS3 uten HDTV? Prisen ligger nå på 2400 kr, i tillegg til at flere av spillene koster 550 kr, og ligger langt bak 360 og PS3 grafisk.

7131619[/snapback]

Tommelfing-regelen er å gange dollar med 10 for å få den norske prisen. Når da de fleste spillene koster 469,- kan man absolutt ikke klage. Ser dessuten ikke et eneste spill til over 500,- så hvor du har 550 fra kan du vennligst fortelle oss andre (mine priser: absoluttspill.no)

7133634[/snapback]

Har sett GT Pro Series til 550 kr.

Lenke til kommentar
HDR-en er egentlig pseudo-HDR, men den antistropiske filtreringen er visst nok ekte.

7132739[/snapback]

Stilig i så fall. Så vidt jeg har forstått er PS2-en rimelig sære saker maskinvaremessig, men jeg kjenner ikke godt nok til de ulike delene av systemet til å vite om du kan gjøre anisotropisk filtrering i hardware. (Forresten, det heter "anisotropisk", ikke "antistropisk".)

Det finnes nok av spill som teknisk sett overgår Shadow of the Colossus på både 360 og PS3 når det gjelder grafikk. Hva som ser best ut artistisk, er en smaksak. Jeg har aldri sett et spill som artistisk sett overgår Sanitarium (1998), men har sett nok av spill som overgår dette teknisk.

7132739[/snapback]

Sant. Men det er da ingen som bryr seg om den tekniske kvaliteten på grafikken, isolert sett? :)

GT4 kjører i 720i, og har AA.

Da får jeg beklage. Jeg leser til og med at det skal støtte 1080i? Mektig imponerende for en boks som PS2, i så fall, men jeg skulle like veldig godt å vite hva slags bilderate du får da...

Artistisk sett og teknisk sett er to forskjellige ting. Jeg personlig synes at grafikken er klisjé-aktig.

7132739[/snapback]

Du tar feil. :) Men ja, artistisk kvalitet og teknisk kvalitet er naturligvis ikke det samme.

Lenke til kommentar
Stilig i så fall. Så vidt jeg har forstått er PS2-en rimelig sære saker maskinvaremessig, men jeg kjenner ikke godt nok til de ulike delene av systemet til å vite om du kan gjøre anisotropisk filtrering i hardware. (Forresten, det heter "anisotropisk", ikke "antistropisk".)

Anisotropisk filtrering, avanserte shader-operasjoner, o.l., er veldig vanskelig å få til på PS2, men mot slutten av forrige generasjon, kom det noen spill som benyttet seg av dette. Det var også vanskeligere å lage god grafikk på PS2 enn på GC og XBOX. :)

Sant. Men det er da ingen som bryr seg om den tekniske kvaliteten på grafikken, isolert sett? :)

Nok av spillere bryr seg desverre om den tekniske kvaliteten. Krefter kan også gjøre mer enn grafikk, bare se på fysikkmotoren i Motorstorm. I spill som f.eks. Resident Evil er fysikk nesten uvesentlig, men i bilspill gjør det spillopplevelsen bedre. :)

Da får jeg beklage. Jeg leser til og med at det skal støtte 1080i? Mektig imponerende for en boks som PS2, i så fall, men jeg skulle like veldig godt å vite hva slags bilderate du får da...

Det kjører native i 720i, med 60 fps. Frame raten er neppe særlig bra med mer enn det.

Du tar feil. :) Men ja, artistisk kvalitet og teknisk kvalitet er naturligvis ikke det samme.

Hva som er best artistisk sett er selvfølgelig subjektivt, jeg personlig synes at det nye Zelda-spillet er veldig flott artistisk sett.

Lenke til kommentar
Det er fremdeles mulig å lage spill med god grafikk til PS2, XBOX, og GC også. I og med at Wii har såpass velkjent arkitektur, vil gapet mellom Wii spillene og PS3/360-spillene bare bli større og større.

Dette er vel en påstand du foreløpig ikke har grunnlag for å komme med, ettersom du ikke kjenner spesifikkasjonene til Wii.

Har sett GT Pro Series til 550 kr.

har sett en gammel lampeskjerm til 850 kr.

Link til Gammel lampeskjerm

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
Det er fremdeles mulig å lage spill med god grafikk til PS2, XBOX, og GC også. I og med at Wii har såpass velkjent arkitektur, vil gapet mellom Wii spillene og PS3/360-spillene bare bli større og større.

Dette er vel en påstand du foreløpig ikke har grunnlag for å komme med, ettersom du ikke kjenner spesifikkasjonene til Wii.

Specs er leaket fra spillindustrien.

Se min tidligere post, samt http://en.wikipedia.org/wiki/Wii .

Lenke til kommentar

Fant allikevel bare de samme spesifikkasjonene som har vær tilgjengelig en god stund nå. Går del ikke an å se hvor kraftig selve maskinen blir, bare ved å se på disse?

Processors:

CPU: PowerPC based processor codenamed "Broadway" made with a 90 nm SOI CMOS process. Clocked at 729MHz. [6]

GPU: ATI "Hollywood" GPU made with a 90 nm CMOS process. Clocked at 243MHz.[35]

Får vel ikke ett 100% fullkomment bilde av hvordan disse processorene vil fungere i prakisis? Ikke vet jeg, har bare hørt andre si det...

Lenke til kommentar
Fant allikevel bare de samme spesifikkasjonene som har vær tilgjengelig en god stund nå. Går del ikke an å se hvor kraftig selve maskinen blir, bare ved å se på disse?

Processors:

CPU: PowerPC based processor codenamed "Broadway" made with a 90 nm SOI CMOS process. Clocked at 729MHz. [6]

Får vel ikke ett 100% fullkomment bilde av hvordan disse processorene vil fungere i prakisis? Ikke vet jeg, har bare hørt andre si det...

7154009[/snapback]

Hvis dette stemmer, er CPU-en 50% sterkere enn den i GC.

Lenke til kommentar

Processors:

7154009[/snapback]

7154292[/snapback]

Nei

1. Spesifikasjonene er ikke bekreftet

2. Arkitekturen er ikke identisk med Gekko. Dvs. den kan ha bedre ytelse pr. Mhz.

Lenke til kommentar

7154292[/snapback]

Igjen er det umulig å påstå noe så bastant uten å kjenne arkitekturen i prosessoren. GameCube brukte en modifisert G3-prosessor, men det er ikke kjent hva slags arkitektur Wii-prosessoren benytter. Det vi derimot vet er at arkitektur har enorm betydning for den reelle hastigheten på en prosessor.

Lenke til kommentar
Igjen er det umulig å påstå noe så bastant uten å kjenne arkitekturen i prosessoren. GameCube brukte en modifisert G3-prosessor, men det er ikke kjent hva slags arkitektur Wii-prosessoren benytter. Det vi derimot vet er at arkitektur har enorm betydning for den reelle hastigheten på en prosessor

Altså vedkommende har intet grunnlag for å si:

Lenke til kommentar

Får håpe på at eroversjonen av Wii ikke blir kastrert slik camecube versjonen ble (ingen spill kjører med proggressivt signal)

hvis så er tilfelle, blir det hardware + software import på meg

og ingen penger i kassa til nazi sonesperrerne i nintendo europa :ph34r:

Endret av mago
Lenke til kommentar

Å tro at en CPU som bygger på nokså lik arkitektur, og bare har 50% høyere klokkefrekvens enn forrige gen. skal kunne gjøre like mange beregninger/sek som xbox360 sin som i tillegg til 350% økning fra forrige gen. har 3 kjerner, er å tro på julenissen.

Det samme vil jeg si om grafikkortet, ATI lagde over samme periode grafikkløsning både til Xbox360 og Wii, hvor sistnevntes kjører med halvparten av klokkefrekvensen. Det er blåøyd å tro at et firma i akutt pengeknipe ikke gjenbruker store deler av arkitektur både fra sine vanlige serier, og fra den andre konsolløsningen.

Lenke til kommentar
Å tro at en CPU som bygger på nokså lik arkitektur, og bare har 50% høyere klokkefrekvens enn forrige gen. skal kunne gjøre like mange beregninger/sek som xbox360 sin som i tillegg til 350% økning fra forrige gen. har 3 kjerner, er å tro på julenissen.

Det samme vil jeg si om grafikkortet, ATI lagde over samme periode grafikkløsning både til Xbox360 og Wii, hvor sistnevntes kjører med halvparten av klokkefrekvensen. Det er blåøyd å tro at et firma i akutt pengeknipe ikke gjenbruker store deler av arkitektur både fra sine vanlige serier, og fra den andre konsolløsningen.

7156710[/snapback]

Selvfølgelig, men det morsomme er at dét er det vel heller ingen som har påstått.

Lenke til kommentar

GT4 ser bedre ut enn GT3

PGR2 ser bedre ut enn PGR1

Spillene ser bedre ut lengre ut i konsollen sin levetid, og dere sammeligner ulanserte wii spill med kremen av PS2 spill. Dessuten er det ikke bare hvor mye som er mulig å få ut av konsollen som er viktig, hvor lett det er å få pene spill betyr noe òg, det er ikke alle spill som vil yte max.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...