Gå til innhold

Wii-pris er ute


KjellV

Anbefalte innlegg

Mario Galaxy alene beviser at den er sterkere enn GC.

Vil gjerne se noen ps2 spill som matcher galaxy :)

7128811[/snapback]

 

Synes ikke at grafikken i Galaxy er særlig imponerende.

 

Black:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

09.jpg

 

Shadow of the Colossus:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Colossus.jpg

 

GT4:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

gt4-2.jpg
Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første så er denne filmen perfekt til å vise at Wii leverer klart betre grafikk enn Xbox http://www.gametrailers.com/player.php?id=13221&type=mov

 

Krever Quicktime.

 

For det andre så kan ein lett samanlikne Resident Evil 4 for å sjå dei *store* forskjellane mellom PS2 og Gamecube

 

Dette er et eksempel på dårlig optimalisering. Jeg har sett flere spill på PS2 som overgår RE4 grafisk.

Lenke til kommentar

Quicktime plugin kan lastes ned gratis. Anbefales då du kan sjå mange digge HD film trailere i full 1080p frå www.apple.com/trailers

 

Nei det er ikkje eit eksempel på dårleg optimalisering fordi det har Capcom sagt sjølv at det er ALTFOR mange begrensinger i PS2 til at det kunne bli like flott der. Dei gjor sitt beste. Og post heller linker til filmer til dei spela frå feks gametrailers fordi dei bileta lyger veldig.

Lenke til kommentar
Insiders stress that Revolution runs on an extension of the Gekko and

Flipper architectures that powered GameCube, which is why studios who worked on GCN will have no problem making the transition to the new

machine, they say. IBM's "Broadway" CPU is clocked at 729MHz, according

to updated Nintendo documentation. By comparison, GameCube's Gekko CPU

ran at 485MHz. The original Xbox's CPU was clocked at 733MHz. Meanwhile, Xbox 360 runs three symmetrical cores at 3.2GHz.

Mao. ca. 50% økning, hvis arkitekturen er nokså lik.

Til sammenligning økte xbox et sted mellom 350%-1200%, avhengig av utnyttelsen av arkitekturen.

 

Revolution's ATI-provided "Hollywood" GPU clocks in at 243MHz. By

comparison, GameCube's GPU ran at 162MHz, while the GPU on the original Xbox was clocked at 233MHz. Sources we spoke with suggest that it is unlikely the GPU will feature any added shaders, as has been speculated.

Til sammenligning har et Radeon X1800 GTO til 1600,- en kjernefrekvens på 500MHz, så å sammenligne ytelse med x1800 vil være ukorrekt.

For øvrig kjører Xbox360 sin på 500 MHz kjernefrekvens.

 

The overall system memory numbers we reported last December have not

greatly fluctuated, but new clarifications have surfaced. Revolution

will operate using 24MBs of "main" 1T-SRAM. It will additionally boast

64MBs of "external" 1T-SRAM. That brings the total number of system RAM up to 88MBs, not including the 3MB texture buffer on the GPU. By

comparison, GameCube featured 40MBs of RAM not counting the GPU's

on-board 3MBs. The original Xbox included 64MBs total RAM. Xbox 360 and

PlayStation 3 operate on 512MBs of RAM.

 

It is not known if the 14MBs of extra D-RAM we reported on last

December are in the current Revolution specifications.

Ser ut som veldig forskjellige designs her, Wii ser ut til å ha lite, men kjapt minne.

 

Alt quotet fra leaks fra spilldesignere, http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33850469

 

Mao. ganske lite hardware for pengene, og med tanke på at den bare kommer med 1 kontroller, synes jeg utsalgsprisen er overraskende høy, når produksjonskostnadene til de andre konsollene burde ligge *langt* høyere.

Lenke til kommentar

Den filmen til Excite Truck imponerte meg faktisk ganske mye, trudde ikke wii kunne levere såpass bra. det mario spillet derimot....

 

http://media.ps2.ign.com/media/708/708573/vids_1.html fra burnout revenge er ikke akkurat dårlig det heller. syns det f.eks har flere detaljer på bilene enn hva wii-spillet hadde.

Med tanke på at wii er "next-gen" syns jeg den Skulle prestert bedre grafikkmessig.

 

dette er vel in-game?

shadow-of-the-colossus-20050822040547362.jpg

Lenke til kommentar

Jeg spilte God of War ferdig før jeg gikk over til Shadow of the Colossus (som jeg solgte fra meg med nesten en gang). Og jeg synes at God of War har en mye penere grafikk og den flyter vertfall dobbelt så bra som i choppy mr.Shadow of the Colossus.

 

Og Mario Galaxy har fryktelig pen grafikk, men den er ikke i nærheten av fotorealistisk. Det er heller ikke meningen.

Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med pen?

 

jeg kan også si at grafikken i rayman er pen (PSX), for det er den virkelig

7129694[/snapback]

 

Jeg mener at grafikken er pen når man kan se detaljer, når den har lite hakker eller andre irritasjonsmomenter og passer til konseptet.

Lenke til kommentar

Pen grafikk har svært lite med den aktuelle maskinvaren å gjøre, og vanvittig mye med utviklernes evner å gjøre. Shadow of the Colossus skulle vel være et glimrende eksempel i så henseende, selv om det dessverre hakket for mye.

 

Selv sitter jeg og spiller Super Mario Sunshine for tida, og det er fortsatt et utrolig pent spill, selv om det nå er fire år siden det kom. Teknisk er det selvsagt slett ikke spesielt avansert, men teknikken er da mer enn nok til å formidle den vidunderlige animasjonen, stilen og musikken.

 

Som nevnt er det også store arkitekturmessige forskjeller mellom nestegenerasjons konsoller, så de som begynner å telle antall MHz avslører framfor alt at de ikke kan nok om maskinvare.

 

Det betyr selvsagt ikke at Nintendo har flere lure triks og hemmeligheter stappet inn i Broadway enn f.eks. Microsoft har i Xenon, men med mindre dere sitter på faktiske ytelsestall og variert testgrunnlag utført av uavhengige kilder på tvers av konsoller, er akkurat tallene nesten meningsløse å sette inn i en "valuta for pengene"-kontekst.

 

Da er det mye mer fornuftig å se på spillene som er annonsert, og la dem få definere "hva Wii kan" inntil videre, og la nettopp spillene (og spillinga) avgjøre om man synes 2000 kroner er for mye for Wii.

Lenke til kommentar
Black bildet funket ikke.

Er Shadow of the colossus bildet ingame? Det virket nesten som et bilde fra en film. Og GT4 bildet er garantert fra en film.

 

Mario galaxy:

http://media.wii.ign.com/media/748/748588/img_3914323.html

7128986[/snapback]

 

Shadow of the Colossus benytter seg av både HDR, antistropisk filtrering, og self shadowing, og utnytter PS2-HW-en veldig bra. GT4 ser helt likt ut som på det bildet jeg linket til, så det er neppe film. GT4-bildet jeg linket til, har ikke HDR, bump mapping, og andre ting man ikke finner i GT4, noe det sikkert hadde hatt hvis det var CGI.

 

Synes som sagt ikke at Galaxy har særlig god grafikk. Strengt tatt er ikke grafikken bedre enn den i Sunshine, om man ser bort i fra at skyggene er litt bedre, og at det er falloff mapping på figurene. Har sett bedre grafikk på både PS2 og XBOX.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Quicktime plugin kan lastes ned gratis. Anbefales då du kan sjå mange digge HD film trailere i full 1080p frå www.apple.com/trailers

 

Nei det er ikkje eit eksempel på dårleg optimalisering fordi det har Capcom sagt sjølv at det er ALTFOR mange begrensinger i PS2 til at det kunne bli like flott der. Dei gjor sitt beste. Og post heller linker til filmer til dei spela frå feks gametrailers fordi dei bileta lyger veldig.

7128996[/snapback]

 

CryTech har gjort sitt beste for å porte Far Cry til Wii, men allikevel ser det verre ut enn Far Cry på vanlig XBOX. Når ikke motoren er egnet for plattformen det gjelder, blir heller ikke resultatet bra.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Quicktime plugin kan lastes ned gratis. Anbefales då du kan sjå mange digge HD film trailere i full 1080p frå www.apple.com/trailers

 

Nei det er ikkje eit eksempel på dårleg optimalisering fordi det har Capcom sagt sjølv at det er ALTFOR mange begrensinger i PS2 til at det kunne bli like flott der. Dei gjor sitt beste. Og post heller linker til filmer til dei spela frå feks gametrailers fordi dei bileta lyger veldig.

7128996[/snapback]

 

CryTech har gjort sitt beste for å porte Far Cry til Wii, men allikevel ser det verre ut enn Far Cry på vanlig XBOX. Når ikke motoren er egnet for plattformen det gjelder, blir heller ikke resultatet bra.

7131195[/snapback]

Crytech har ikke noe med Far Cry å gjøre, annet enn at dem laget orginalen for Ubisoft. Det er Ubisoft som har laget alle "oppfølgerene". Og om dem hadde gjort det beste, så ville det ha sett bedre ut. Det er grunnet at spillet skal rekke lanseringsdatoen vi ser det resultatet vi har i dag.

 

Tilbake til det tråden egentlig handler om....

 

Prisen er stort sett hva jeg forventet. Vil nok tro at Elkjøp velger å selge den for 1990, siden de vil satse stort på Wii i høst/vinter.

Lenke til kommentar
Crytech har ikke noe med Far Cry å gjøre, annet enn at dem laget orginalen for Ubisoft. Det er Ubisoft som har laget alle "oppfølgerene". Og om dem hadde gjort det beste, så ville det ha sett bedre ut. Det er grunnet at spillet skal rekke lanseringsdatoen vi ser det resultatet vi har i dag.

 

Red Steel ser også bra ut. Det er laget av Ubisoft. Det ble brukt 60 personer på å porte Far Cry til Wii.

 

On topic: Det gikk vel rykter om en pris på 1500 kr, spill til 50$ til Wii, og grafikk som kunne matche 360 og PS3 uten HDTV? Prisen ligger nå på 2400 kr, i tillegg til at flere av spillene koster 550 kr, og ligger langt bak 360 og PS3 grafisk.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Red Steel ser også bra ut. Det er laget av Ubisoft. Det ble brukt 60 personer på å porte Far Cry til Wii.

7131619[/snapback]

To forskjellige utviklerteam. Og grunnen til at det er så mange er grunnet tiden de har... Om Ubisoft hadde heller utsatt spillet til 2007, så hadde de kunnet jobbet med å optimalisere spillet. Dette er akkurat det samme som vi såg tilfeller av på 360 sin lansering. Og som vi vil se på PS3 sin lansering for den saks skyld.

On topic: Det gikk vel rykter om en pris på 1500 kr, spill til 50$ til Wii, og grafikk som kunne matche 360 og PS3 uten HDTV? Prisen ligger nå på 2400 kr, i tillegg til at flere av spillene koster 550 kr, og ligger langt bak 360 og PS3 grafisk.

Rykter? Jeg fatter ikke hvordan dem som laget disse ryktene gikk på skole. Man klarer vel å gange $250 med 10. Da får du omtrent markedsprisen i Norge. Rykter kan du bare ignorere, dem har vi aldri godt av uansett.

 

At folk trodde Wii kunne måle seg med 360/PS3 er bare tåkeprat fra nintendofansen. Noen spill vil såklart ikke ha den enorme forskjellen (multiplatform), men dette er svært få. For min del betaler jeg ikke for ytelsen på maskinvaren, jeg betaler for å kunne spille spillene på maskinen jeg. Ser fram til NES-spill jeg, noe som lett er like morro :)

Lenke til kommentar
Shadow of the Colossus benytter seg av både HDR, antistropisk filtrering, og self shadowing

Vi er alle enige om at SotC benytter seg av PS2-maskinvaren på en fremragende måte, men det er framfor alt fordi utviklerne har vært gode til å "jukse" seg fram til fine effekter. Så vidt jeg har forstått er det overhodet ikke snakk om "sann" HDR eller anisotropisk filtrering. (Selv om jeg ikke kunne brydd meg mindre personlig.)

 

Kilde: http://edusworld.org/ew/ficheros/2006/pagi...ng_of_sotc.html

 

Uansett så er poenget ditt rimelig lite interessant, for god grafikk er ikke ensbetydende med HDR eller anisotropisk filtrering, og det er dessuten tåpelig å utelukke at Wii-en ville kunne fake slike effekter minst like godt som PS2-en.

 

For å demonstrere hvor absurd poenget ditt er, kan man jo nevne at det heller ikke eksisterer Xbox 360-spill som er vakrere enn Shadow of the Colossus. Det dreier seg med andre ord lite om hardware, og derimot svært mye om at Fumito Ueda og teamet hans er ekstremt begavede karer.

 

GT4 ser helt likt ut som på det bildet jeg linket til, så det er neppe film.

Ettersom GT4 i virkeligheten har mye lavere oppløsning enn det bildet du linket til, samt mangler anti-aliasing, så er det en overdrivelse å si at bildet er en korrekt beskrivelse av hvordan GT4 tar seg ut på skjerm.

 

Synes som sagt ikke at Galaxy har særlig god grafikk. Strengt tatt er ikke grafikken bedre enn den i Sunshine, om man ser bort i fra at skyggene er litt bedre, og at det er falloff mapping på figurene. Har sett bedre grafikk på både PS2 og XBOX.

7131179[/snapback]

Igjen synes jeg du gjør feil ved å sidestille vakker grafikk med antall effekter som tas i bruk. Effektene er helt klart med på å gjøre Galaxy vakkert, men mye av grunnen er også den fabelaktige animasjonen, fargebruken og omgivelsesdesignen Nintendo stiller med.

 

Sann mine ord: Enhver utvikler som vet hva de driver med visuelt, vil kunne lage fantastisk flotte spill på Wii. Taket er lavere enn det er på PS3 og 360, men det er fortsatt mer enn høyt nok, etter min oppfatning.

Lenke til kommentar

 

HDR-en er egentlig pseudo-HDR, men den antistropiske filtreringen er visst nok ekte.

 

For å demonstrere hvor absurd poenget ditt er, kan man jo nevne at det heller ikke eksisterer Xbox 360-spill som er vakrere enn Shadow of the Colossus. Det dreier seg med andre ord lite om hardware, og derimot svært mye om at Fumito Ueda og teamet hans er ekstremt begavede karer.

 

Det finnes nok av spill som teknisk sett overgår Shadow of the Colossus på både 360 og PS3 når det gjelder grafikk. Hva som ser best ut artistisk, er en smaksak. Jeg har aldri sett et spill som artistisk sett overgår Sanitarium (1998), men har sett nok av spill som overgår dette teknisk.

 

Ettersom GT4 i virkeligheten har mye lavere oppløsning enn det bildet du linket til, samt mangler anti-aliasing, så er det en overdrivelse å si at bildet er en korrekt beskrivelse av hvordan GT4 tar seg ut på skjerm.

 

GT4 kjører i 720i, og har AA.

 

Igjen synes jeg du gjør feil ved å sidestille vakker grafikk med antall effekter som tas i bruk. Effektene er helt klart med på å gjøre Galaxy vakkert, men mye av grunnen er også den fabelaktige animasjonen, fargebruken og omgivelsesdesignen Nintendo stiller med.

 

Artistisk sett og teknisk sett er to forskjellige ting. Jeg personlig synes at grafikken er klisjé-aktig.

 

Sann mine ord: Enhver utvikler som vet hva de driver med visuelt, vil kunne lage fantastisk flotte spill på Wii. Taket er lavere enn det er på PS3 og 360, men det er fortsatt mer enn høyt nok, etter min oppfatning.

7131935[/snapback]

 

Det er fremdeles mulig å lage spill med god grafikk til PS2, XBOX, og GC også. I og med at Wii har såpass velkjent arkitektur, vil gapet mellom Wii spillene og PS3/360-spillene bare bli større og større.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
On topic: Det gikk vel rykter om en pris på 1500 kr, spill til 50$ til Wii, og grafikk som kunne matche 360 og PS3 uten HDTV? Prisen ligger nå på 2400 kr, i tillegg til at flere av spillene koster 550 kr, og ligger langt bak 360 og PS3 grafisk.

7131619[/snapback]

 

Tommelfing-regelen er å gange dollar med 10 for å få den norske prisen. Når da de fleste spillene koster 469,- kan man absolutt ikke klage. Ser dessuten ikke et eneste spill til over 500,- så hvor du har 550 fra kan du vennligst fortelle oss andre (mine priser: absoluttspill.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...