Gå til innhold

Wii-pris er ute

KjellV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan få XBOX 360 Core til 1900 kr i dag. Det er veldig billig mtp. hvor sterk denne er. :)

7119831[/snapback]

Så en passende pris er 1200, siden PS2 er like kraftig?

Maskinvaren har lite å si, det er hvordan det hele er lagt opp som betyr noe. Wii er noe helt nytt, og hvis man absolutt skal sammenligne bør man sammenligne release-priser.

Lenke til kommentar

Å sammenligne med Xbox360 sin opprinnelige utsalgspris er jo irrelevant, da det er sammeligningen mellom hva man får for pengene sine I DAG som er interessant.

Jeg kan godt relansere Nintendo 64 til 2000 kroner i dag, og si det er billig fordi Xbox ble lansert til 2995, men det vil fortsatt være en dårlig deal i forhold til alternativene på markedet.

Siden Nintendo ligger veldig langt tilbake teknologimessig, burde de kompensere med kraftig sponsing på konsollen. Evt. sikter de seg mer inn mot barnemarkedet, som de tradisjonellt har vært størst i.

Lenke til kommentar
Man kan få XBOX 360 Core til 1900 kr i dag. Det er veldig billig mtp. hvor sterk denne er. :)

7119831[/snapback]

Så en passende pris er 1200, siden PS2 er like kraftig?

Maskinvaren har lite å si, det er hvordan det hele er lagt opp som betyr noe. Wii er noe helt nytt, og hvis man absolutt skal sammenligne bør man sammenligne release-priser.

7119903[/snapback]

Vet ikke hvor du har det fra at PS2 kan sammenlignes teknologimessig med en Xbox 360, men du er i så fall veldig feilinformert.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at 2995,- var dagens pris.

Når ble kraft = morro forresten?

7119870[/snapback]

Startpris er irrelevant, da disse konsollene selges i samme generasjon. Hvilken garanti har du for at Wii blir morsommere å spille på enn 360? Såpass kan vi ikke vite før konsollene har vært på markedet i noen måneder. Når XBOX 360 er både billigere, og koster mindre å lage, sier det seg vel selv at den gir mer for pengene?

Lenke til kommentar

7119870[/snapback]

Startpris er irrelevant, da disse konsollene selges i samme generasjon. Hvilken garanti har du for at Wii blir morsommere å spille på enn 360? Såpass kan vi ikke vite før konsollene har vært på markedet i noen måneder. Når XBOX 360 er både billigere, og koster mindre å lage, sier det seg vel selv at den gir mer for pengene?

7119962[/snapback]

Jeg har ikke sagt at "jeg vet at wii blir morsommere enn 360", jeg sier at kraft ikke trenger å bety mer morro. Det er du som sier at kraft = mye morro/mye for pengene.

Nintendo har brukt mye tid og penger på å utvikle Wii kontrollen.

Kjøper du en 360 Core får du ikke alle funksjonene som Premium har, du bør (må?) forresten kjøpe minnekort om du kjøper Core.

blabla jeg ser hvor dette går.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at "jeg vet at wii blir morsommere enn 360", jeg sier at kraft ikke trenger å bety mer morro. Det er du som sier at kraft = mye morro/mye for pengene.

Objektivt sett gir 360 mer verdi for pengene. Hva som gir mest subjektivt, er opp til hver person å avgjøre. Mer kraft betyr ikke bare mer grafikk, det betyr også: bedre AI, bedre fysikk, flere objekter på skjermen, og større baner/byer/whatever.

Nintendo har brukt mye tid og penger på å utvikle Wii kontrollen.

Kjøper du en 360 Core får du ikke alle funksjonene som Premium har, du bør (må?) forresten kjøpe minnekort om du kjøper Core.

Core holder i massevis for casual gamers.

Lenke til kommentar
Objektivt sett gir 360 mer verdi for pengene. Hva som gir mest subjektivt, er opp til hver person å avgjøre. Mer kraft betyr ikke bare mer grafikk, det betyr også: bedre AI, bedre fysikk, flere objekter på skjermen, og større baner/byer/whatever.

Joda, kraft har allt å si.

Core holder i massevis for casual gamers.

7120097[/snapback]

Det skal jeg ikke nekte på og heller ikke sagt noe annet.

Wii og Core havner forresten på ca samme prisen (1900,- + 299,-?) om du tar med minnekort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

7119831[/snapback]

7119870[/snapback]

for of si det ånn da... det koster sikkert under 500kr og lage en wii.. siden det er ganske gammel HW i den... det koster jo nesten like mye eller mer og lage en 360 som de selger den for!

Lenke til kommentar

7119831[/snapback]

7119870[/snapback]

for of si det ånn da... det koster sikkert under 500kr og lage en wii.. siden det er ganske gammel HW i den... det koster jo nesten like mye eller mer og lage en 360 som de selger den for!

7120464[/snapback]

Hehe, her tror jeg du bommer litt. De får ikke en ~G5 cpu, bevegelsessensorer og "ok" ati grafikkort til såpass lite. Er imidlertid litt skuffet over at Nintendo ikke bundler med to kontrollere, da de legger veldig opp til multiplayer sportsspill basert på bevegelsessensoren.

Og ja, 360 er sterkt subsidiert, tror det er ganske vanlig å ta inntektene kun på spill og tilleggsutstyr i konsollverdenen. Men vil tippe de også har bedre volumrabatter fra leverandørene enn Nintendo.

Lenke til kommentar

100 kroner mindre enn det de fleste tenkte seg :)

Ser at det er noen som drar frem 360 core igjen. Man må faktisk kjøpe minnekort i tillegg. Og da koster den nesten like mye som Wii.

Men 360 core mangler en del i forhold til premium pakken: Trådløs kontroller, hdkabler, harddisk og internettkabel. Noe som forandrer opplevelsen drastisk.

Jeg synes iallefall at Wii-pakken er like mye verdt som 360 core da begge produktene fokuserer på forskjellige ting. Gratis online, Wiisports og størrelsen på konsollen har mye å si for meg iallefall.

Dessuten har 360'en vært ute et år mens Wii er helt ny. Det blir spennende å se hvordan priskrigen påvirker prisen til Wii. Satser på at elkjøp/lefdal kommer med en bra pris :thumbup:

Lenke til kommentar
ikke verd det for meg å bruke så mye penger på wii før jul når det er kansje bare zelda som blir bra, og det kommer så mange fabelaktige spill på 360 og pc som jeg heller kan bruke pengene.

hadde håpet det skulle bli billigere

7120616[/snapback]

Om du seriøst tror at det bare er Zelda som blir bra tror jeg du bør oppdatere deg litt, jeg nevner i fleng Elebits, Metroid Prime: Corruption, Super Mario Galaxy, Rayman: Raving Rabbits, Excite Truck, Super Monkey Ball, Red Steel, Trauma Centre...

Selv så hadde jeg egentlig forventet en pris i dette området, meg jeg regner også med at det vil bli en del priskrig som får prisen ned til 2000 i løpet av den første uken.

Lenke til kommentar

Det er ikke hvor kraftig maskinmessig som teller når man kjøper en spillmaskin. Det er spillopplevelsen som teller. Jeg mener forksempel at SNES er en mye bedre maskin enn PS2 og Xbox 360. Ettersom spillene til den maskinen er bedre (Zelda, Metroid, Mario, Ninjaturtles osv.) :)

Men vil det gå ann å forhåndsbestille Wii hos Elkjøp?

Mvh Erling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...