So_RocK Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg skal utvidte rekkeviden til en trådløs router ( D-link Dwl-620) til nabohuset. det er ca 50 meter med fri sikt mellom husene, hvilken antenne skal jeg velge, routeren står i et rom som er vendt mot det huset den også skal nå. Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=146 "8dBi Flat Panel Antenne 75°, SMA female Grei til bruk utendørs ved naboer som bor opptil 2-300meter fra hverandre, eller innendørs for å øke signalstyrken." Tror den skal fungere bra, men du burde vurdere å gå til innkjøp av en repeater som du setter i et rom på den siden som er vendt mot "base-huset". Og husk at denne antennen er oppført som "Innendørs" Lenke til kommentar
So_RocK Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=146"8dBi Flat Panel Antenne 75°, SMA female Grei til bruk utendørs ved naboer som bor opptil 2-300meter fra hverandre, eller innendørs for å øke signalstyrken." Tror den skal fungere bra, men du burde vurdere å gå til innkjøp av en repeater som du setter i et rom på den siden som er vendt mot "base-huset". Og husk at denne antennen er oppført som "Innendørs" 7118713[/snapback] Oki takk =) jeg for se hvor langt det rekker når jeg har kjøpt denne, men det er bare et anntenne utak på trådløs routeren hvordan går det med pcene som er basehustet nå ? Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=146"8dBi Flat Panel Antenne 75°, SMA female Grei til bruk utendørs ved naboer som bor opptil 2-300meter fra hverandre, eller innendørs for å øke signalstyrken." Tror den skal fungere bra, men du burde vurdere å gå til innkjøp av en repeater som du setter i et rom på den siden som er vendt mot "base-huset". Og husk at denne antennen er oppført som "Innendørs" 7118713[/snapback] Oki takk =) jeg for se hvor langt det rekker når jeg har kjøpt denne, men det er bare et anntenne utak på trådløs routeren hvordan går det med pcene som er basehustet nå ? 7151661[/snapback] Kommer an på om huset er stort egentlig, for denne antennen sender jo signalet vekk ifra basehuset. Er ikke helt sikker hvordan det går men ville kanskje anbefalt en router/accesspoint med 2 antenner. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Sønnen min satte opp en link mellom to hus som står 50M unna hverandre for 2 dager siden. Utstyret var en Topcom WBR7011b (gammel 11Mbit router) og en Linksys WRT54GS med Hyperwrt firmware i klient-modus. Med begge routerne plassert i vindu med fri sikt mot det andre huset fikk han -80dB. Dette var med orginale antenner og normal effekt. Dette betyr at det var 10-15dB mere signal enn minimum for å oppnå kontakt (alså tilstrekkelig for en god link uten annet enn orginalantenner). Endret 28. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
So_RocK Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=146"8dBi Flat Panel Antenne 75°, SMA female Grei til bruk utendørs ved naboer som bor opptil 2-300meter fra hverandre, eller innendørs for å øke signalstyrken." Tror den skal fungere bra, men du burde vurdere å gå til innkjøp av en repeater som du setter i et rom på den siden som er vendt mot "base-huset". Og husk at denne antennen er oppført som "Innendørs" 7118713[/snapback] Oki takk =) jeg for se hvor langt det rekker når jeg har kjøpt denne, men det er bare et anntenne utak på trådløs routeren hvordan går det med pcene som er basehustet nå ? 7151661[/snapback] Kommer an på om huset er stort egentlig, for denne antennen sender jo signalet vekk ifra basehuset. Er ikke helt sikker hvordan det går men ville kanskje anbefalt en router/accesspoint med 2 antenner. 7171441[/snapback] Kjipern at de har kjøpt router alerede :/ skulle egentlig hatt en en sån anntette som sprer i radius hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå