Gå til innhold

Asus P5W DH Deluxe eller Abit AW9D-MAX?

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg beklager at dette kommer opp igjen, men etter å ha planlagt conroe kjøp lenge nå, så har jeg igjen blitt useikker på hva jeg skal velge av disse to kortene:

Asus P5W DH Deluxe

og

Abit AW9D Max

Jeg skal overklkokke Dette oppsettet, med grei vannkjøling fra Microplex (dual radiator, med vann på CPU, GPU og HK)

Vet det er mange som har spurt om dette før, og begge disse kortene er godt likt, og yter bra i tester.

Derfor spør jeg de "Mest erfarne":p her på forumet, som har testet disse kortene, komme med erfaringer, og hva de sytes var best.

Selv sytes jeg at det er pluss at Abit kommer med SLI bro, så man kan kjøre SLI på det (med hackede drivere).

Takker på forhånd

PS Det skulle gått an å lage poll her, dere kunne stemt ;) (forslag til admins?)

EDIT: La til linken til oppsettet

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter det jeg har lest om di 2 korta så er det Abit sitt som blir annbefalt vist du ikke trenger mere enn 1 PCI.

7118666[/snapback]

Bruker 1 PCI her til lydkort. Det neste hadde vært til SATA raid kort, men siden Abit kortet har 8 sataII porter, trokke jeg det er et problem... ;)

har ikke "klokke kongen" sakt det han mener? på en post du har het tirligere?

da ville jeg stolet på han og gått for Abit AW9D Max, hvis jeg ikke husker feil

7118676[/snapback]

Mener du stoolman eller overklokk? Uansett heller jeg også mot Abit etterhvert. Etter oysfaerg også anbefalte det :p

Siden det er vann, er det ikke den aller mest ekstreme overklokk. Vannet er mest for å gi god kjøling, på en stille måte. Men håper på å nå 400 FSB på E6600 (3.6 Ghz, og med 1:1 divider på minnet, som orginalt er ment for 800 Mhz effektivt). Alt 24 timers Prime 95 stabilt

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tror begge er knakende gode kort..

og 400 fsb klarer nok begge greit..

jeg har selv et asus p5w nå med en E6600 på luft.. kjører 24/7 på 3,6

har testa litt høyere men det er ikke særlig stabilt over 410 fsb, vet ikke om det er cpu eller hk som stopper meg der.. jeg har p5w versonen som kan kjører opp chipsettet til 1,65 volt

denne uken skal jeg prøve et aw9d max for å ha prøvd det og =) kanskje E6600 min vil mer

lars

Lenke til kommentar
jeg tror begge er knakende gode kort..

og 400 fsb klarer nok begge greit..

jeg har selv et asus p5w nå med en E6600 på luft.. kjører 24/7 på 3,6

har testa litt høyere men det er ikke særlig stabilt over 410 fsb, vet ikke om det er cpu eller hk som stopper meg der.. jeg har p5w versonen som kan kjører opp chipsettet til 1,65 volt

denne uken skal jeg prøve et aw9d max for å ha prøvd det og =) kanskje E6600 min vil mer

lars

7118788[/snapback]

Da venter nok jeg på det jeg ;) (Har ikke mulighet til å kjøpe uansett, før den 20. neste måned.) Når er det du skal teste Abit kortet da?

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jeg har nok abit kortet i slutten av neste uke =) så blir det å sitte å leke seg litt på søndag tenker jeg  :w00t:

lars

7120321[/snapback]

Se om du kan huske å gi meg tilbakemelding da ;) Enten på PM eller her i tråden ;) (Best her i tråden, siden da kan andre se det og)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd begge, og sitter igjen med Abit. Begge kortene er bra. Tror ikke du vil merke forskjell.

Grunnen til at jeg beholdt abit var at det klokket litt lengre enn Asus kortet (fra 3.73ghz til 3.8ghz).

Asuskortet er bedre utstyrt, med bl.a en kurrant wifi løsning.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd begge, og sitter igjen med Abit. Begge kortene er bra. Tror ikke du vil merke forskjell.

Grunnen til at jeg beholdt abit var at det klokket litt lengre enn Asus kortet (fra 3.73ghz til 3.8ghz).

Asuskortet er bedre utstyrt, med bl.a en kurrant wifi løsning.

7120508[/snapback]

Vet. Er mye fram og tilbake :p tror jeg går for Asus kortet. Mange vil sikekrt si at abit kortet er bedre, men begge er gode, og liker bundelen på asus kortene, pluss det er en hel haug emd sider om tips til ting du kan gjøre med det, og skal jo bytte kjøling på det uansett, så at det blir varmt er ikke et problem. Pluss abit sitt hadde veldig lite I/O kontakter bak på kortet, men så har jo abit kortet igjen 8 sata porter. vanskelig valg :p

EDIT: Hva tror dere er best med CF? tenkte meg to X1950 XTX kort. begynne emd et kort, men så utvide når det er nødvendig. (Gidder ikke vente til sommeren 2007 på DX10/kjøpe GeForce 8800GTO/GTX, siden disse kommer til å koste 4500-6500 elns.

BTW, alt skal på vann etterhvert.

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...