Gå til innhold

6-tall(Dyrets merke) på strekk-kode ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han mener at alle strekkoder i hele verden har 666 skrevet inn i dem,

6 1242345231456 6 23462456245 6

altså, 6 på begynnelsen, et sekstall midt inni, og et 6 tall på slutten

og at du kunne få kjøpt et klistremerke til å sette over strekkodene, siden de ga fra seg en ond energistrøm.

Det finnes et flertall av strekkoder, og om en begynner, og slutter med et 6 tall er tilfeldig, siden en strekkode kan inneholde akkurat det produsenten vil, tekst eller nummer. ofte et produktnummer, for å skille varen fra kanskje tusenvis av andre varer de fører.

Og siden det ofte er 11 nummer i en vanlig strekkode, mener han at alle sammen begynner, og slutter med et sekstall, og et i midten... hvorfor skulle det det?

Jeg tror ikke dette er seriøst ment, håper ihvertfall ikke det.

Strekkode på Grillkrydder jeg kjøpte på Coop Mega

7045010003071

Ikke et eneste sekstall.

Tilfeldig? NEI, DET MÅ VÆRE SATAN SOM HAR DEKKET DE TIL FOR Å VILLEDE MEG! Men Det er 13 siffer ! OMG!! DET ER ET TEGN!

Lenke til kommentar

Starten, midten og slutten er lik på alle strekkoder. De betyr bare at "her begynner koden" osv. Sjekk følgende link for en oppklaring omkring myten:

Snopes.com: Barcodes

6-tallet i strekkodesystemet inneholder en hvit linje/mellomrom som ikke finnes i de tre strekene som liksom skal forestille dyrets tall.

Endret av auduuun
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-82119

For å få oppklart noe en gang for alle:

666 er IKKE dyrets tall, men keiser Nero`s tall.

Nero gav i sin tid ordre om å drepe alle småbarn, og er derfor sett på som særdeles ondskapsfull.

Men det betyr IKKE at det er dyrets tall.

Det er forøvrig mange matematiske utledninger om hvorfor akkurat det tallet regnes som spesielt.

To av de mest kjente er at et 6-tall er perfekt, dvs det inngår i tallrekken 1+2+3 osv og 3 stk. 6-stall er 3-dobbelt så perfekt...vel, nok om det.

Det andre er hvis man fortsetter tallrekken frem til 36 (som på et rulettbord) så ender man også på 666.

Tallet vil kort sagt dukke opp i mange matematiske sammenhenger.

Jeg har lekt meg med en nettside som heter noe sånn som proof of evil hvor man kort sagt kan taste inn et hvilket som helst navn og så ramses det opp datoer og tall om alt mulig knyttet til det slik at man ender opp med at navnet kan regnes ut til 666.

Moro for den som gidder å bry seg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...