SPRCO Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg har en 5-6 år gammel pc som funket utmerket, men vifta bråkte forferdelig. Igår bestemte jeg meg for å skru den opp for å sjekke om det var noe galt med vifta. Både vifta på skjermkortet og CPU-vifta var totalt dekket av støv, så jeg fjernet dette. Jeg tok ut skjermkortet og lydkortet, men jeg rørte ikke selve prosessoren. Deretter skrudde jeg alt sammen igjen, og prøvde å starte pcen. Jeg trykket på startknappen. Alt virket fint, viftene hadde nesten slutta å bråke, men etter 5 sekunder begynte et eller annet inne i pcen å pipe/ule (nesten som en brannalarm) Det høres ut som om pipelyden kommer fra harddisken, men det er vanskelig å si. Jeg har sjekket at alle ledningene er koblet til hovedkortet. Noen ideer om hva som er galt? -NoElite Endret 21. oktober 2006 av NoElite Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 kan det være høytaleren som piper? hvis ja sjekk feilkoder for hovedkort på google Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Søk på google på post error codes. Dette vil forklare pip-kodene ved oppstart av maskinen. Sirenelyd tyder på varmeproblem mot CPU. Kodene er avhengig av BIOS. og vil derfor kunne variere fra maskin til maskin. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) kan det være høytaleren som piper? hvis ja sjekk feilkoder for hovedkort på google 7121059[/snapback] Jeg har ikke engang høytalere koblet til denne pcen. Men som sagt, det høres ut som om lyden kommer fra harddisken/CD-rommet. Søk på google på post error codes. Dette vil forklare pip-kodene ved oppstart av maskinen. Sirenelyd tyder på varmeproblem mot CPU. Kodene er avhengig av BIOS. og vil derfor kunne variere fra maskin til maskin. 7121135[/snapback] Alrigth. Skal prøve det. Takk for svar EDIT: Fikk fiksa det nå. Det var bare noe støv som lå under CPUen. Hvordan det har kommet seg under der, aner jeg ikke... Endret 21. oktober 2006 av NoElite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå