sim85 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Vet ikke om det er riktig kategori men skitt au.. Det jeg lurer på er om hvordan en fortoller/betaler moms på varer man har bestillt på intenet... Det er snakk om høyttaler elementer om forsterker til privat bruk... Hvordan må jeg gå fram og hvor mye vil det komme til å koste... ( det er snakk om ca. 300-500$) Det er fra USA... Mvh Daniel Nilsen Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Amerikanske websider trekker ikke ifra noe Moms når du kjøper derfra så du må plusse på moms og det importeringsgebyret.. Og et par tusen i frakt da.. Lenke til kommentar
sim85 Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Frakt er inkludert.... Det jeg som sagt lurte på var hvordan jeg går fram (hvem jeg må ta kontakt med osv.) Momsen er jo på 24% så det er ikke vanskelig... Men det som er problemet er hvordan jeg betaler det.... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 http://www.toll.no/ Jeg spurte ditt for og få litt informasjon om hvordan jeg importerte noe. DU kan bare sende en mail så får du plenty med informasjon Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hadde for en tid siden planer om og kjøpe et moddevindu fra en amerikansk side. Vinduet var buet, og med viftehull i og farger. Skikkelige saker. Koster ca 10$, men da jeg regna ut frakt og moms, så ble det ca 5-600 kr tilsammen... Så det ble ikke noe vindu på meg :sad: Takk for http://www.microplex.no Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 11:13, skrev sim85:Frakt er inkludert.... Det jeg som sagt lurte på var hvordan jeg går fram (hvem jeg må ta kontakt med osv.) Momsen er jo på 24% så det er ikke vanskelig... Men det som er problemet er hvordan jeg betaler det.... Det siste du trenger og tenke på, er hvem og hvor du skal betale :wink: så lenge det er staten som skal ha pengene, så er det ikke vanskelig og bli kvitt de! Men for og være nøyaktig, du betaler momsen og gebyret kontant til posten, når du henter pakken. Like enkelt som en oppkravspakke.(er det bud, DHL osv, for du giro i posten etterpå) Men er det første gangen du bestiller, så vil du få et brev fra tollvesenet når pakken kommer, hvor du må krysse på hvem du ønsker skal ta fortollingsjobben. Enten posten (som er det enkleste) eller tollvesenet (hvis du bor i nærheten av de) Nå er det muligens noe greier på gang med fortolling over internett. Dette brevet krysser du av på, og faxer/returnerer (frankert konvolutt medfølger) Dette er som sagt en engangsjobb. Etter dette er du registrert i systemene, og pakkene vil ankomme dit du selv har valgt. Og dette er veldig greit forklart, så selv far kan. Som jeg innledet, det er ikke vanskelig og få betalt inn noe til staten... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jo takk. Problemet er at jeg nettopp har gått over til LCD-skjerm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå