ostehøvel Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Har nettopp kjøpt en ny Elitegroup pc med realtek 1000/100 nettverkskort. Når jeg kobler inn kablene står det bare: Henter nettverksadresse, men så skjer det ikke noe mer.. den bare står slik. Skjer akkuart det samme når jeg kobler meg til med det trådløse nettverkskortet! hva kan problemet være? EDIT: feilpost, men jeg kan vist ikke flytte den Endret 21. oktober 2006 av hans33 Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei! Hadde et liknende problem med en av de to maskinene vi har. Statusen ble stående på Henter nettverksadresse, og så skjedde det ikke mer. Du bør kanskje prøve å få tak i de nyeste driverne til nettverkskortet. (eks. last de ned fra en annen pc og brenn de på en cd) Problemet mitt var ihvertfall da at bredbåndsmodemet ikke tildelte maskinen noen IP, slik at maskinen brukte en standard IP. Jeg resetta modemet og konfigurerte det på nytt, nå funker det svinbra... Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 takker! skal laste ned nye drivere og restarte routeren og se om det hjelper Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 restartet routeren og det hjalp! rart jeg ikke tenkte på det selv Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Så bra det virket! Kan noen ganger være enklere enn man tror Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 var nok dhcpen som sleit litt ja Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 den har slitt mye den.. hele ruteren pinger ut nesten hvert 10ende minutt vet ikke hva som er problemet heller.. noen som kan hjelpe meg? det er en Linksys trådløs router.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå