Erik B. Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har holdt på med HTML og CSS i lange tider, men det er en grunnleggende sak jeg aldri har lært meg: Hvordan få et div til å utvide seg automatisk etter innholdet, samtidig som at en minimum høyde er satt? Dette er divet jeg vil skal utvide seg videre når det blir fylt opp: #InnholdBoks{ margin:0 auto; width:700px; min-height:1200px; background-color:#1c1c1c; border:13px solid #ccc; } * html #InnholdBoks{height:1200px;} Har prøvd med height:auto men det funker ikke. Takker for svar! Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du har først satt min-height på 1200px. Så har du satt det til konstant 1200px lenger nede i css-fila. Det siste i css fila overskriver det som er over. Mulig det er det som er problemet. Men min-height fungerer ikke på IE. da må du bruke: #InnholdBoks{ height: 1200px !important; min-height:1200px; } Vist jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Bruk kun min-height så virker det akkurat slik du vil. IE6-brukere kan du gi et alternativt stilskjema ved hjelp av <!--[if IE 6]> Link til CSS her <![endif]--> Men jeg tviler på at det er enkelt å få til minimumshøyde for IE6 så lenge den ikke leser min-height. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 http://www.cssplay.co.uk/boxes/minheight.html Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Bare å bruke height: i for å få minimums høyde i IE. Denne utivder seg selvom Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Du har først satt min-height på 1200px. Så har du satt det til konstant 1200px lenger nede i css-fila. Det siste i css fila overskriver det som er over. Mulig det er det som er problemet. Men min-height fungerer ikke på IE. da må du bruke: #InnholdBoks{ height: 1200px !important; min-height:1200px; } Vist jeg ikke husker helt feil. 7118431[/snapback] Dette løser problemet i IE, men ikke i opera, vet du eller noen andre hva som må gjøres for å få det til å funke i Opera også? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 #InnholdBoks{ height: auto; min-height:1200px; } ? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Den siste vil virke ja, fordi alle nettlesere prioriterer det siste hvis en verdi blir satt to ganger. Opera ignorerer dermed høyden satt til auto, fordi den får ny info om høyden like nedenfor. IE forstår ikke min-height, og vil dermed lese height. Men hvis height står som auto, vil boksen aldri ha en minimumshøyde i IE. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hva med og bruke å bruke css2: auto(http://dean.edwards.name/IE7/) i IE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå