Gå til innhold

Videokamera til mye innebruk

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et videokamera i jobbsammenheng. Det må være av bra kvalitet. Det skal brukes til opptak fra scener innendørs stort sett, lyden er viktig. Det må være lite, lett å frakte med seg, jeg reiser mye, lang batteritid, stor lagringskapasitet, (hard-disk?), lett å redigere og overføre til DVD-er. Åpen for forslag og råd, eventuelt henvisning til tester og sammenligninger. (Prisklasse :"middels, solid og kvalitet")

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler at du fortsatt går for mini-DV. Det gir best kvalitet og går du tom for tape er det bare å kjøpe flere (i motsetning til harddisken som må tømmes før du kan lagre mer på den). Harddisk og DVD kamera gir også lavere kvalitet og er uegnet for redigering. Unødvendig tungvint å overføre til datamaskinen også. Mini-DV er standarden når det gjelder redigering. Er skrevet en masse om dette på forumet.

Anbefaler Panasonic GS180, GS280/GS300 eller GS500 (alt etter prisklasse og behov). Disse er hyllet som meget bra kamera av flere her på forumet, og de billigste kamera med 3CCD teknikk. Fra GS280 får du også optisk bildestabilisator og Leica-lisensiert optikk.

Har enda til gode å se en test der disse Panasonic kameraene ikke har tatt førsteplassen. I en stortest av 41 videokamera i prisklassen 2-10.000 kroner tok de tre daværende (forrige generasjon) 3CCD modellene til Panasonic de tre første plassene.

Lenke til kommentar
Anbefaler at du fortsatt går for mini-DV. Det gir best kvalitet......

7122141[/snapback]

Takk skal du ha, Afseth...god hjelp i det der...det klargjør saken litt. Skulle du komme på mer, så bare kom med det. Egentlig er det min datter jeg spør for, og vil gjerne komme tilbake til saken...hvis det er mer vi lurer på før investeringen foretas.(Jeg har bare et 13 år gammelt Panasonic-ikke-digitalt videokamera, sannelig skjedd mye siden den tid. :) )

Randi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...