krible Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei, er det noe som har greie på ADSL -ruteren ved navn "Speedtouch 546i v6" som kommer med internetten til Start.no? Problemet er som følger: Jeg har fått passord fra start.no, men passordet virker bare på telnett, men ikke på web-grensesnittet. Jeg skriver inn "http://speedtouch.lan" i IE og da kommer det fram en påloggingsboks, men selv om jeg skriver inn Administrator og <passord> får jeg bare "Access denied". Noen som vet om en løsning? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Er det ikke noen reset knapp på baksiden? Et lite tips før du evt. resetter, dersom du logger inn på din startpass-konto kan du hente ut ditt passord som du logger på hos Start med. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Prøv brukernavn og pass hos Start for å logge inn på routeren. Resette Thompson Speedtouch 546iHold reset knappen inne i ca 10 sek. Logg på ruteren via webgrensesnittet IP 192.168.1.1 Brukernavn: Administrator Passord: ditt ruter passord Trykk på speedtouch så velger du setup Trykk neste Så velger du hva slags oppsett du skal kjøre 4 valg: "StartRouter", "StartBrigde", "Router" og "Brigde" Velg "StartRouter" og trykk neste Her skriver du inn oppkoblingsbrukernavnet og oppkoblingspassordet (pppoe-passordet). I neste vindu kommer brukernavn og passord for å logge seg inn på ruteren; La brukernavnet stå, (Administrator) Passordet settes til det som er oppkoblingspassord – trykk deretter start Ruteren konfigurer seg da, og den vil bli koblet opp på nettet. Forsøk å fornye IP adressen på din PC og gå på internett. Endret 21. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
krible Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Er det ikke noen reset knapp på baksiden? Et lite tips før du evt. resetter, dersom du logger inn på din startpass-konto kan du hente ut ditt passord som du logger på hos Start med. 7117549[/snapback] Ja, det er der jeg har hentet passordet. Men passordet virker bare på telnet, dvs jeg kan skrive "telnet 192.168.1.1" og så får jeg opp en tekstbasert meny hvor det ganske sikkert er mulig å skrive inn masse smarte kommandoer, men som er helt uforståelig for meg. Jeg kjøpte t.o.m et program som heter PFConfig (fra portforward.com) som skulle gjøre det enkelt å sette opp porter, men den greier heller ikke å logge seg inn på ADSL-modemet med det passordet jeg fikk fra start-pass kontoen. (Joda, jeg har meldt saken inn til start-support, men det ser ut til at det drøyer før de reagerer der) Lenke til kommentar
krible Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg kjøpte t.o.m et program som heter PFConfig (fra portforward.com) som skulle gjøre det enkelt å sette opp porter, men den greier heller ikke å logge seg inn på ADSL-modemet med det passordet jeg fikk fra start-pass kontoen. (Joda, jeg har meldt saken inn til start-support, men det ser ut til at det drøyer før de reagerer der) Løsningen ble å bytte modem. Jeg hadde heldigvis et Topcom Explorer liggende fra min forrige leverandør. Det var satt opp i bridge-modus og sammen med min D-link router fungerte det helt fint. Programmet PFConfig er slett ikke dumt. Det er bare å velge hviklet program du vil bruke fra en lang liste, og PFConfig programmerer routeren og setter portene opp automatisk. Livet er herlig! :-) Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Bruker også et TopCom-modem som jeg tidligere har fått fra Catch. Det har alltid fungert, og jeg reduserte pingen med 2-3 ms i forhold til SpeedTouchen, 546i. Lenke til kommentar
krible Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Bruker også et TopCom-modem som jeg tidligere har fått fra Catch. Det har alltid fungert, og jeg reduserte pingen med 2-3 ms i forhold til SpeedTouchen, 546i. 7120891[/snapback] Interesssant det der med ping, jeg har ikke sjekket her hos meg. Det kan kanskje skyldes hvor mye prosessering pakkene utsettes for i ruteren? Speedtouch 546'en har bl.a. innebygget "stateful" firewall. Det gjør kanskje at det blir litt "latency" eller forsinkelse på trafikken? Topcom i bridgemodus lar trafikken passere uten prosessering. Det burde gå raskere? Et lite PS på tampen: Er forøvrig enig i den røde tag-linjen din. Jeg betalte i et par år en dyr pris for en 4 megabit-linje. I mellomtiden sank markedsprisen for 4 megabit til omtrent det halve, men hos Bluecom skjedde det ingenting. Det vil si, de dynget bare på med flere abonnenter uten å oppgradere, og da jeg til slutt ble lei og startet med kontrollmålinger, viste det seg at hastigheten sjelden kom over 2,3 megabit - på en 4 megabitlinje! Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har fått passord fra start.no, men passordet virker bare på telnett, men ikke på web-grensesnittet. Jeg har samme ruter og bredbåndsleverandør. Hvordan kommer jeg meg inn i telnet? Jeg velger kjør--->telnet---->så kommer jeg ikke lenger. Hjelp! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 kjør cmd telnet 192.168.1.1 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 kjørcmd telnet 192.168.1.1 7336742[/snapback] Wohoo, takk. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Er logget inn i telnet nå, men jeg kunne visst ikke bruke samme fremgangsmåte for åpning av porter som forklart her i telnet guiden for Speedtouch 516i, jeg har Speedtouch 546i. Noen som har en telnet guide som funker for Speedtouch 546i? På forhånd takk. Endret 22. november 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 men ikke på web-grensesnittet. Jeg skriver inn "http://speedtouch.lan" i IE Noen som vet om en løsning? 7117507[/snapback] Bruker du IE7? Test en annen nettleser i tilfelle. Er noe problemer med autentisering mot thomson utstyr fra IE7. -Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå