Gå til innhold

PS3 får ikke Entitlements (Achievements) likevel

kewell79

Anbefalte innlegg

No Gamerscores for PS3

The feature has been a surprise success for the Xbox 360, with gamers playing games they otherwise wouldn't solely to try to boost their scores.

With its success, many thought Sony would mimic the system for its upcoming PlayStation 3. It was even once rumored that Sony's system would be called "Entitlements," causing a bit of a row among Microsoft fans.

Now it appears that Sony isn't jumping on the bandwagon. According to Wired.com, Jack Tretton, executive vice president of Sony Computer Entertainment America, has said that achievements, entitlements, or whatever else they may be called, will not be a part of the PS3's program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg elsker achivements systemet! Jeg er av de som bare må klare alt i et spill, motivasjonen blir mye større med å få poeng og sammenligne med andre gamere :)

Hadde egentlig forhåpninger om at dette skulle bli en del av Ps3 også, men derre var for min del enda en grunn til å tenke meg om 2 ganger før jeg går til inskaffelse av en ps3.. Blir vel til at jeg kjøper den på realease uansett, i og med at jeg er sikkret en maskin :p

Lenke til kommentar

Jeg syns achievements er helt topp jeg, og det er synd sony ikke satser på noe sånt. Achievements gjør at ihvertfall jeg spiller spillene mer og lenger enn jeg normalt ville gjort for å klare så mange achievements som mulig. Jeg føler at jeg får mer ut av spillet, mer valuta for pengene, selv etter at jeg har runda det. Til ps2 runder jeg spill og slutter deretter så og si å spille de.

Jeg skal ha ps3, men kommer til å velge xbox360-versjonen av spill som kommer på begge plattformer. Rett og slett for å få mer ut av spillet.

Endret av xeran2
Lenke til kommentar

Trodde ikke jeg skulle bry meg om achievements og gamerscore, men etter å ha spilt 360 i 9 måneder så må jeg si at jeg bryr meg faktisk en hel del om det. Ikke at jeg sammenligner meg med andre, men jeg blir motivert til å spille spill en god del mer selv etter jeg har "rundet" de. Det hadde jeg troligvis ikke gjort uten achievements.

Lenke til kommentar
Trodde ikke jeg skulle bry meg om achievements og gamerscore, men etter å ha spilt 360 i 9 måneder så må jeg si at jeg bryr meg faktisk en hel del om det. Ikke at jeg sammenligner meg med andre, men jeg blir motivert til å spille spill en god del mer selv etter jeg har "rundet" de. Det hadde jeg troligvis ikke gjort uten achievements.

7117490[/snapback]

I second that!

Lenke til kommentar

Jeg er blitt en fullstendig Achievementjunkie...spiller spillene mine mye mer etter jeg er ferdig med det, bare å få fatt i disse poengene, aner ikke hvorfor egentlig, men det blir liksom et eget spill på en måte. Litt moro å sammenligne med folk på vennelisten...se hvor mye bedre/dårligere man er i forhold til dem andre.

Bionor.png

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

SCE velger en annen struktur...

Instead of having the "Achievements" feature Xbox Live style, PS3 would have it in a game by game basis. "It's very difficult to draw analogies your success on SOCOM and your success on Madden. Madden players care about peoples' success on Madden," Tretton declares. Publishers, as the executive put it, would then have a robust ranking system on a game-centric level rather than pan-platform  style.

http://ps3.qj.net/PS3-modifies-Achievement...pg/49/aid/70128

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
SCE velger en annen struktur...

Instead of having the "Achievements" feature Xbox Live style, PS3 would have it in a game by game basis. "It's very difficult to draw analogies your success on SOCOM and your success on Madden. Madden players care about peoples' success on Madden," Tretton declares. Publishers, as the executive put it, would then have a robust ranking system on a game-centric level rather than pan-platform  style.

http://ps3.qj.net/PS3-modifies-Achievement...pg/49/aid/70128

7119669[/snapback]

For det er jo umulig å sjekke hvilket spill folk har fått achievements i og også hvilke? Syns ikke det der ga særlig mening, xbox har 1000 poeng totalt per spill og utviklerne bestemmer hva som er verdt hvor mye osv. Er ikke som alle spill har 100 achievements for 10 poeng hver eller omvendt.

Så, selv om de tar vekk Entitlements, så virker deres system fortsatt ganske likt xbox sitt. Syns jeg da.

Lenke til kommentar

Man spiller vel spill for å nyte spillopplevelsen og innholdet ikke for å sammenligne størrelsen på sin E-penis med andre?Latterlig konsept spør du meg. Høy Gamer Score= Get A Life!

Blir litt som å sitte en hel natt og svare på alle innlegg på diskusjon.no bare for å få det til å se ut som man er en erfaren debatant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...