Zanlex Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Noen som har den ringeste anelse om hva crucial brikkene tåler av hastigheter? Kjører per i dag 133MHz på FSB'en, men har planer om å justere ned multiplieren og kjøre 166MHz samt å locke pci/agp-hastigheten. ---------- Asus A7V8X AMD XP2100 2x 256 Cruicial DDR PC2700 2x Seagate barracuda 80 GB Asus GF4 TI4600 [ Denne Melding var redigert av: Zanlex på 2002-11-07 16:05 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 uhm, de brikkene du har zanlex er SERTIFISERT for 333,mhz...... + at crucial er kjent for å være gode overklokkere... :smile: Du får ingen problemer med minne hvis du kjører opp FSB til 166mhz. Lenke til kommentar
Zanlex Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Tenkte på hvor mye utover 166MHz jeg bør klare... En annen ting jeg lurer på er om det går an å justere multiplieren _nedover_ selv om jeg ikke har "åpnet" prosessoren..? Tviler på at min xp2100 makter 166MHz * 13 :razz: Når jeg justerte den ned bootet ikke maskinen, så jeg regner med det ikke går. Lurer på om det finnes noen triks, mener å ha hørt at noen har fått stilt ned multiplier uten å ha åpnet prosessor, men ikke på A7V8X tough. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 21:25, skrev Zanlex:Tenkte på hvor mye utover 166MHz jeg bør klare... Vi har en test av Crucial minnet på slapps.com, hvor vi også klokker minnet så langt som det går. Du finner testen på denne linken Selvfølgelig så varierer det fra brikke til brikke hvor mye de kan overklokkes, men den vi hadde fungerte bra på høye hastigheter. Quote: En annen ting jeg lurer på er om det går an å justere multiplieren _nedover_ selv om jeg ikke har "åpnet" prosessoren..? nei, prosesosren må låses opp for kunne justere multiplikatoren. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 15:31, skrev Instigator:Må bare låse'n opp først. Er det blyanttrikset som gjelder fortsatt? Har ikke oppdatert meg så mye i det siste... Kan det skje noe værre med cpu ved utførelse av blyant trikset enn at den bare ikke låses opp? Blyant-trikset fungerte på Thunderbird-kjerna, siden denne ikke har innebygde motstander under broene. Da holdt med bare å være under 1kOhm... sånn er det ikke lenger desverre. Nå kreves det at det er så og si NULL motstand mellom de to kontaktpunktene, ergo blyanter funker ikke lenger. Det som derimot fungerer, er elektrisk ledende lakk; sølvlakk osv osv ... Større bilrekvisitaforhandlere har sånt (ikke Torshow og Biltema) liggende til en ca 200,- spenn. Mulig Clas Olson har noe også. Men det er ikke bare bare likevel... AMD har vært så vennlige å kutte over disse broene med laser, slik at det er direkte vei ned til en jordet plate i bunn, under selve overflaten på CPU'en. Du må dermed fylle igjen disse hakkene med noe isolerende guff. Jeg prøve først med superlim, slik de gjorde det på Tomshardware, men det blei bare gris... Vanlig modellakk slik man bruker på modelbiler/fly osv funka bra :wink: Bare husk på å være pokkers nøyaktig når du maskerer de kontaktpunktene. Det er en møkkajobb av dimensjoner, både fordi de broene er så små, men også fordi den sølvlakken sitter så dårlig at den gjerne følge med maskeringsteipen opp. :wink: Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Hvilke verdier er den egentlig låst på? Får man ikke endra noe som helst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå