Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Skjønner ikke hva som skjedde, jeg restarte pcen fordi det var tregere enn vanlig, og det første som møtte meg var: Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den orginale CD-ROMen. Velg ´r´ i åpnings-skjermbildet for å reparere. Jeg har masse viktige filer på den harddisken, blir alt sletta? Jeg har ikke windows cden, finnes det noen andre måter å gjøre det på? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Hei! Har hatt det problemet en del ganger for en stund siden. Ikke morro. Jeg formaterte, men det finnes en guide hos MS: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;q307545 Lykke til! Endret 21. oktober 2006 av SpritHansi Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Inne på Windows, har jeg skrudd på systemgjennoppretting, og den står på maks på begge harddisker, hvilken del av den guiden skal jeg bruke hvis jeg kan bruke den? Eller, hvilken del er best for å beholde flest mulig filer jeg har? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Må vel bare begynne på "Part one"..... Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Men da får jeg jo ikke beholde noen av filene mine? Jeg er ganske sikker på at dette har noe med NetLimiter å gjøre, jeg installerte det, og så kom problemet... Endret 21. oktober 2006 av Quattro7 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg fant denne guiden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=555060 Blir filene beholdt der, er det noen som har prøvd den? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Mulig det funker å kjøre en rep av Windows med CDn. Men da må du jo få tak i den først. Og ett tips: Når du får Windows opp å gå igjen, så flytt alle filer fra C til en annen partisjon. Da ligger ikke viktige filer som dokumenter osv på Windows partisjonen :-) Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg fant denne guiden.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=555060 Blir filene beholdt der, er det noen som har prøvd den? 7117262[/snapback] Filer som ikke er ødelagt, blir IKKE slettet når du kjører en chkdsk. Prøv den du. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Jeg har en harddisk til i den maskinen, men den er veldig ustabil, og gjør så pcen slår seg av hele tiden... Jeg fant recovery cden!, skal jeg bare starte i recovery console? Endret 21. oktober 2006 av Quattro7 Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har en harddisk til i den maskinen, men den er veldig ustabil, og gjør så pcen slår seg av hele tiden... Ja, men du oppretter en partisjon til. Altså deler harddisken i 2... Jeg fant recovery cden!, skal jeg bare starte i recovery console? 7117317[/snapback] Legg den i CD-rommen, og trykk en tast når det står det på skjermen. Følg innstruksjonene for gjennoppretting Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Når jeg gjør det med å trykke en tast når det står det på skjermen, kommer jeg inn i windows installasjon, da blir vel filene sletta da? Jeg kan velge mellom to ting på partisjoner, en 10gb til systemfiler og en til data, eller bare en partisjon til begge. Men filene blir vel sletta da? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 De skal ikke bli slettet hvis du velger gjennoppretting. (mener jeg ivertfall) Men hvis du velger å formatere, så forsvinner filene dine. Det med partisjonering tar du ifra Windows senere Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Etter å ha valgt en systempartisjon med 10gb og en med data får jeg opp, "i neste trinn slettes harddisken", +>??!! Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Da hadde jeg vurdert det andre valget du hadde... Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Jeg får opp at harddisken slettes i neste trinn uasnett. 1. Jeg setter i Recovery cden og skrur på pcn. 2. Jeg trykker en tast når den ber om det 3. Den jobber og det står "Starting Recovery Enviromeny", og "Please wait...". 4. Jeg får opp en meny der jeg kan velge språk - "Microsoft Windows XP Home {Mange forskjellige språk}", jeg velger norsk "Microsoft Windows XP Home Norsk" 5. Jeg får beskjed om at under gjenopprettig av operativsystemet blir alle dataene på harddisken slettet. 6. "Du har følgende muligheter for partisjonering av harddisken" 1. En partisjon for hele harddisken 2.En systempartisjon med 10gb og en datapartisjon med resten av kapasiteten på harddisken. 7. Uavhengig av hvilken partisjoneringsmulighet jeg velger får jeg opp ved å velge en og trykke neste "I neste trinn slettes harddisken, en prosess som kke kan reverseres på et senere tidspunkt! Samtidig forbredes den for gjennommpretting" Lenger tør jeg ikke gå... Skal i selskap nå, tar resten når jeg er tilbake seinere i dag. Endret 21. oktober 2006 av Quattro7 Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Ta harddisken ut av maskinen, og koble den til en annen. Da vil du kunne få hentet ut filene dine. Sett så disken tilbake og formater f..nskapet Endret 21. oktober 2006 av SpritHansi Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Dette er en satadisk og jeg har kun en maskin som har sataledninger, så da må jeg vel kjøpe kablene. Kan jeg ta ut sataledningene fra maskinen som jeg ikke bruker og sette dem i en annen maskin? Endret 21. oktober 2006 av Quattro7 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har satt en annen harddisk i maskina mi, og satt den som master, men når jeg skal starte opp får jeg opp at windows versjonen må aktiveres, og når jeg trykker ja, står det at den allerede er aktivert. Så logger den ut igjen. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Slettet post. Ny tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651605 Endret 22. oktober 2006 av Quattro7 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Da er alt i orden i gjen, hvordan kan jeg hinde at dette skjer flere ganger? Eller hvordan kan jeg lettere reparere det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå