Gå til innhold

IGN Readers Top 100, så einig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Irriterer meg over at jeg aldri har prød goldeneye. Hver forbanna top liste jeg leser så står det jævla spillet. Kanskje jeg skal finne en emulator så jeg kan teste det. Spill fra film som faktisk er bra, jeg nekter å tro det. :p

 

Listen så grei ut med tanke på at folk liker mye forskjellig. Fornøyd med chrono trigger på #2, men ff7 vet jo alle er #1. Så ikke Baldurs Gate heller. Fortell meg ikke at det ikke er et top 100 spill.

7142398[/snapback]

Det var ikke akkurat noe å hoppe i taket for. Kjøpte meg N64 ene og alene for å teste ut Goldeneye, men i forhold til f.eks. Quake (1) var det elendige kontroller og monotone brett. Grafikkmessig var det vel på linje med det 3DFX-grafikkortet presset ut i sin tid, kanskje TNT1. Har i det hele tatt vanskelig for å synes at FPS er gøy uten mus og keyboard, det er jo så upraktisk å drive på med bare håndkontroller.

 

 

Det at et slikt historisk sett middelmådig spill kommer på 7. plass på denne lista, sier mye om hvor biased avstemmingen er mot konsollspill.

 

Hvis vi først skal snakke konsollspill, var Super Mario 3 en laaaaaangt større opplevelse enn Goldeneye.

7142798[/snapback]

 

Lurer virkelig på om vi spillte samme spill tilbake i 97` ? :hmm: Sist eg sjekkeT redifinerte GE fps på konsoll, om ikkje fps generelt.

Lenke til kommentar
Golden Eye var bra til N64, det, men jeg tviler på at en vil ha det like moro med det spillet i dag...

7149834[/snapback]

 

Er vel slik med spill flest for mange tenker eg ;)

7149900[/snapback]

 

Tjaaa... Tetris spiller jeg mer nå enn før (på mobilen). Elsker det. Golden Eye var ganske bra på sin tid (i allefall MP-modusen), men det er ganske så utdatert nå. Absolutt ikke noe tidløst spill, spør du meg. Men jeg hadde mye morro med det "back in the day", det skal være sikkert og visst. :)

Lenke til kommentar
Lurer virkelig på om vi spillte samme spill tilbake i 97` ? :hmm:  Sist eg sjekkeT redifinerte GE fps på konsoll, om ikkje fps generelt.

7146222[/snapback]

Ja, det "redefinerte" nok fps på konsoll, men å redefinere noe som var elendig, var ikke så veldig vanskelig. For å si det rett ut, var det drittkjedelig å komme fra PC-fps til Goldeneye. Det redefinerte absolutt ingenting i forhold til FPS generelt. Quake 1 var allerede lansert ett år tidligere, og Quakeworld rett etterpå (med client-side prediction), og DET var en sann revolusjon innen FPS.

 

Det finnes nok av spill jeg fortsatt synes det er gøy å gå tilbake til, men konsollspill som blir hypet mest på grunn av teknikk/grafikk tåler sjelden tidens tann.

Spill som Quake, Quake:Team Fortress, Sensible Soccer og Super Mario 3 kan jeg alltid plukke opp igjen og ha det gøy med. Goldeneye har bare irriterende kontroller, trist grafikk og "mange våpen" igjen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt tåpelig at spill som Resident Evil 4 er så jævlig høyt på listen. Spillet er uten tvil bra, men dette er et av de spillene som er glemt om noen veldig få år. Det er så langt ifra tidløst som en kan komme. Det er knallbra akkurat nå, men det blir mildt sagt tåpelig å putte det såpass høyt på en liste over TIDENES BESTE spill. Føles ut som at ganske mange har hatt hodet oppe i rompa da de stemte på spillene. Føles ikke ut som at veldig mange har tenkt godt tilbake. De har bare plukket det spillet som fenget akkurat der og da. Det er nok derfor Oblivion er så sabla høyt oppe.

Lenke til kommentar
Lurer virkelig på om vi spillte samme spill tilbake i 97` ? :hmm:  Sist eg sjekkeT redifinerte GE fps på konsoll, om ikkje fps generelt.

7146222[/snapback]

SNipp

7151100[/snapback]

 

Nei eg skal ikkje ta ifra deg dine meininger her, men for meg er det nesten motsatt. Dersom ein ikkje liker FPS på konsoll er jo saken grei, da det å ha kontroll over spillet er alt :p Klart det er best å spille FPS på PC,men for min egen del har eg spillt så mange fps-titler på konsoll at det er går heilt greitt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Synes det var i snitt en bra liste jeg. Ingen overaskelse at Ocarina of Time kom på første, da spillet står som et fyrtårn for resterende spill etter det, da det kombinerer alle elementene til et fantastisk spill i et produkt.

7381433[/snapback]

Zelda: A Link to the Past overgår i mine øyne OoT. Makan til spill har vi ikke sett siden.

Lenke til kommentar

Kan da forøvrig nevne at eg sitter å spiller OOT:Master Quest as we speak. Nysgjerrigheten,fascinasjonen og glede dette spillet gir meg er nesten like dønn som det spillet gav meg romjula 98`. Ein slik fornøyelese er det få spill som kan skilte med for min del. Gleder meg til å fortsette i morra :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...