Gå til innhold

IGN Readers Top 100, så einig!


Anbefalte innlegg

lista er full av gamle spill. og når alt kommer til alt er nye spill bedre en gamle spill når man ser bort i fra nostalgi-faktoren (mener i hvert fall jeg)

7129192[/snapback]

 

Som kva? Lista består stort sett av spel som kom ut etter 2000. Eg registrerte kun eitt spel frå 80-tallet, sjølv om dataspelhistorien strekker seg fra før 70-tallet.

Eit spel sin kvalitet bør her sjås på relativt, i samanheng med då det kom ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså. Når spillet ble laget er høyest relevant. Det var hvor bra spillet var der og da som betyr noe. Det faktum at de fleste spillene på listen er fra år 2000 og utover bunner i det at de fleste leserene til IGN er unge mennesker som ikke spillte før sent ut på 90-tallet og senere. Selv begynte jeg på midten av 90-tallet så vidt.

 

Man må jo tenke på at for å ha spillt spill på midten av 80-tallet så må man nå være rundt 25 til 30 år gamle. IGNs spillsides leserbase har nok en gjennomsnittsalder langt lavere enn dette.

Lenke til kommentar
Lukter unge mainstream-fans av den listen der, på lang vei. :hmm:

7119953[/snapback]

Blir ikke alle kåringer hvor mange stemmer per definisjon mainstream? Listen skal helst reflektere flertallets mening.

7126379[/snapback]

Ikke når avstemmingen gjelder "tidenes" hva det nå enn skal være.

 

Det blir som å la en gjeng fjortiser få stemme over "Tidenes beste film", og vi ender opp med Harry Potter, Herbie og Scary Movie 2 på topp, for de eneste filmene de har sett er de som er sluppet det siste tiåret. :nei:

Lenke til kommentar

Mange selvfølgeligheter mangler!

 

Hvor er: Pirates!, Command & Conquer serien, Civilization, Monkey Island, Doom, Sim City, Syndicate, Arena, Baldurs Gate 1/2, Championship Manager 2, Medal Of Honor (det første), Kick Off, World Of Warcraft, Diablo!

 

Ellers er Half-Life og Warcraft 3 alt for langt nede på lista!

 

Hyggelig at folk ikke har glemt Shenmue, MEN om denne lista hadde vært representativ så hadde ikke Sega gått konkurs, halve lista er jo Dreamcast spill!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Eg vil nok tru at snittet på IGN sine lesere ligger meir på rundt 30 år.

7129513[/snapback]

Hvordan forklarer du så at listen preges av spill fra år 2000 og utover? Man skulle jo tro at et snitt på 30 år ville bringe inn flere spill fra åtteitall, tidlig nittitall inn på listen. Men kan godt hende at du har rett. Jeg vurderer situasjonen etter de spillene som er blitt framstemt.

Lenke til kommentar

Snål liste spør du meg. UT 2004 er der, men jeg fikk ikke øye på Unreal Tournament. Quake, Doom og Duke Nukem var heller ikke der, men diverse basketballspill og andre sportspill fikk sneket seg inn. De har pent lite de skulle ha sagt når de blir stilt ved siden av selveste Quake, Doom eller Duke Nukem.

Lenke til kommentar

Vet dette er å banne i kirka, men jeg synes det er litt påtatt å kun fokusere på singleplayer konsollspill, og å utelate åpenbare publikumsfavoritter for PC.

 

Det er vel et visst kvalitetstegn at Quake3 og Counter-Strike 1.6 har holdt koken i over 5 år, og fortsatt har enorme spillerbaser? I forhold til spillbarhet, har jeg fortsatt ikke kommet over noe bedre, og da har jeg vært innom C64, Atari 200 JR, NES,GB, N64, og pc'er fra 386 til AMD64x2.

Ingen spill har tatt meg nærme kicket jeg får av en runde Q3:A.

Lenke til kommentar

Denne listen er tragisk. Warcraft 3 og Half-life ligger på bunnen. Vi har

 

NBA Street vol. 2

MVP Baseball

ESPN FOOTBALL

Madden 05

ESPN NFL 2K5

 

På 50-100 delen.

 

MGS 2 Og MGS 2 Substance 3 plasser ifra hverandre. Dette er jo to nesten identiske spill. Dog kan man si det samme om alle disse sportsspillene.

 

Det er såvidt man kan finne klassikere på denne lista. HL2 på plass nr. 13 og HL på plass nr. 90 noe. Hahahahaha. Hvor er alle geniale Adventure/rpg spillene? Jeg ser bare masse sportsspill og actionshootemups med en mix av barnespill.

 

Å våge å påstå at leserne til IGN ligger rundt 30, er rimelig farfetched.

Å gå ut i fra denne lista som topp 100 alltime er som å gå god for at VG-lista topp20 skulle vært en best music of all time rating.

Lenke til kommentar

Irriterer meg over at jeg aldri har prød goldeneye. Hver forbanna top liste jeg leser så står det jævla spillet. Kanskje jeg skal finne en emulator så jeg kan teste det. Spill fra film som faktisk er bra, jeg nekter å tro det. :p

 

Listen så grei ut med tanke på at folk liker mye forskjellig. Fornøyd med chrono trigger på #2, men ff7 vet jo alle er #1. Så ikke Baldurs Gate heller. Fortell meg ikke at det ikke er et top 100 spill.

Lenke til kommentar
Irriterer meg over at jeg aldri har prød goldeneye. Hver forbanna top liste jeg leser så står det jævla spillet. Kanskje jeg skal finne en emulator så jeg kan teste det. Spill fra film som faktisk er bra, jeg nekter å tro det. :p

 

Listen så grei ut med tanke på at folk liker mye forskjellig. Fornøyd med chrono trigger på #2, men ff7 vet jo alle er #1. Så ikke Baldurs Gate heller. Fortell meg ikke at det ikke er et top 100 spill.

7142398[/snapback]

Det var ikke akkurat noe å hoppe i taket for. Kjøpte meg N64 ene og alene for å teste ut Goldeneye, men i forhold til f.eks. Quake (1) var det elendige kontroller og monotone brett. Grafikkmessig var det vel på linje med det 3DFX-grafikkortet presset ut i sin tid, kanskje TNT1. Har i det hele tatt vanskelig for å synes at FPS er gøy uten mus og keyboard, det er jo så upraktisk å drive på med bare håndkontroller.

 

Not many games made today have the amount of guns GoldenEye had.
Sier vel det meste om hva spillertypen som har stemt frem dette legger vekt på i et "godt spill".
Then the gameplay. The multiplayer was incredible, yet what I still find myself going back to is the single-player mode.

Kan nesten ikke skjønne at det snakkes om samme spill jeg har spilt, multiplayer var intetsigende, split-screen (som gjør at man nesten ikke ser en drit), og så var det bare førstemann som begynte å skyte som vant. Gadd vel kanskje 10 minutter hver gang vi prøvde det.

 

Til sammenligning, holder jeg Quake, Doom, Warcraft og Sensible World Of Soccer som glimrende multiplayer-spill fra den tiden.

 

Det at et slikt historisk sett middelmådig spill kommer på 7. plass på denne lista, sier mye om hvor biased avstemmingen er mot konsollspill.

 

Hvis vi først skal snakke konsollspill, var Super Mario 3 en laaaaaangt større opplevelse enn Goldeneye.

Lenke til kommentar

Rar liste ja, men sånne user-polls måler vel egentlig bare hvor populære spill er, ikke hvor gode.

 

Synes Goldeneye fortjente plassen sin. Er ikke mange spill gjennom tidene som har gitt folk så mye morro som Goldeneye. Personlig har jeg aldri brydd meg om at man ikke sikter så bra på konsollspill som på PC, rater både Goldeneye, Perfect Dark og kanskje t.o.m Halo høyere enn de beste PC-skytespillene.

Endret av BareMarius
Lenke til kommentar

Må bare si at viss folk klager på listen, så får dere gå inn for å forandre den.. Eg har holdt meg til ign lenge (men ikke til de mer seriøse nyhetene i gaming industrien) og er egentlig kjempe fornøyd med listen.. har skrevet noen anmeldelser sjøl der inne, og det er bare til å kaste seg på lasset viss du ikke er fornøyd med det du ser..

 

Likte selvfølgelig at FF3 var så høyt oppe, men jeg savner FF IV som faktisk forandret hele FF serien på den tiden, har spilt gjennom dette kansje 6- 7 ganger. Aldri kjedelig hehe :)

.. Også savner eg selvfølgelig Planscape: Torment (spilte nettopp gjennom dette igjen :) :) )

Og eg er KJEMPE glad for at Tekken lå så langt nede, eneste fighte spillet som eg syns (og legg merke til at det er EG som syns :p ) fortjener å være på den listen er Soul Calibur til DC...

 

Men eg er ganske fornøyd med kordan listen er no.. Og spesielt med tankte på FF 3.. selv om det var nr. 4 som gjorde meg hekta på denne serien. Men eg skal innrømme at eg syns ikke FF X fortjener en så høy ranking, dette var etter min mening det dårligste (med unntak av FF X-2 som er det ABSOLUTT dårligste )

 

Flere av Lucasarts adventure spill skulle vært der, no kan eg ikke huske at eg så The Dig der, men viss det ikke er der så fortjener dette også en plass :p

Endret av j0llenor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...