Gå til innhold

IGN Readers Top 100, så einig!


Anbefalte innlegg

http://top100.ign.com/2006/index.html

 

For å sei det rett ut så er eg ganske så einig. Og eg vil tru denna statestikken er ganske så presis i tillegg. Legg og merke til korleis Nintendo dominerer lista på toppen. Og at spessielt dei siste åra så har det vore utroleg få verkeleg gode spel.

 

Er det rart at nokon av oss gleder oss bare villt til Wii. Nintendo har alltid levert kongespel, og dei vil sikkert forsetja med det. Dei er rett og slett klart størst på spel og dette viser det perfekt.

 

Det som og er interessant er at PC'en har utroleg få spel på denna lista, teorien min om at PC platformen held på å dø blir bare styrka med dette her. Utviklere har bare ikkje råd til å produsere cutting edge single-player spel med super grafikk lenger der halvparten blir piratkopiert.

 

Og på topp 10 så er det bare 2 spel som har kome etter år 2000. Og PC Spel idag er av så laber kvalitet i forhald til dei gamle. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at konsoller dominerer er vel at brukermassen til IGN består av konsollfantaster (synsing)?

 

#1: Jeg savner utrolig mange gode PC-baserte spill. Hvor er f.eks Lucas Arts-klassikerne "Sam and Max; Hits the Road", "Maniac Mansion", "Maniac Mansion 2: Day of the Tentacle", "Full Throtle" for å bare nevne noen. Jeg synes også det er rart at spill som "System Shock 2" og "Command & Conquer" ikke blir funnet gode nok av IGN's lesere. Kan det være at snittalderen på leserne er såpass lav at de ikke har spilt disse eldre spillene (edit: ser nå at mange eldre konsolspill er med på listen. Dette bekrefter på mange måter teorien min øverst i innlegget)?

 

#2: Det faller dessuten på sin egen urimelighet at The Legend of Zelda: Ocarina of Time slår The Legend of Zelda: A Link to the Past. ;)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med slike avstemninger er at oppfølgere nesten alltid får høyere snitt enn orginalen. Ja, de fleste oppfølgere er bedre teknisk og visuelt, men de bygger først og fremst på en oppskrift, story og gameplay 1'ern la opp til.

 

Jeg setter GTA 3 høyere opp enn San Andreas, Half-Life høyere enn 2'ern, Tekken 3 høyere enn nr 5 og Halo over Halo 2. Det finnes selvsagt unntak, men man må jo se spillene litt utifra når de kom ut også.

 

Lista er også ganske konsollfisert. Halo 2 foran Half-Life, Soul Calibur såpass høyt osv. Men man kan aldri bli helt fornøyd uansett.

 

Enig i at Ocarina Of Time fortjener en såpass høy plassering, og fint de har fått med Super Mario 3 ;)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at Ocarina of Time er øverst, men jeg liker Zelda: Oracle of seasons bedre enn oracle of Ages.

Synes det også er bra at Chrono Trigger, og Resident Evil 4 kommer så høyt opp.

Ellers så savner jeg Gothic 2 og Medieval: Total war

Endret av Husgark
Lenke til kommentar

Synes det var en del helt klare mangler på den lista ja!

 

Det er en haug med Lucasarts spill som mangler på den lista (som LarsP nevnte) + Monkey Island. Og jeg synes også følgenede spill burde være der :

 

Fallout 1/2, Broken sword, Gothic II, Planescape Torment, Ultima (I - IX), Beyond good & evil, Fahrenheit, Silent Hill 2, Space rangers 2, System Shock 2, Vampire : bloodlines, Civilization og Silent Hunter III.

 

 

Ungdommene i dag.....eier ikke smak :roll:

Lenke til kommentar
Favorittene mine (Goldeneye, Guitar Hero og Vice City) er med, så jeg er fornøyd. Jeg kan dog ikke skjønne hvorfor San Andreas slo Vice City, VC har en atmosfære jeg aldri har opplevd makan til.

7117601[/snapback]

 

San Andreas tar i bruk mange RPG-elementer, og har en god historie. Allikevel hadde Vice City (til tross for sin dårlige historie) en god sjarm, og det var et glimrende spill pga. omgivelsene, og det beste soundtracket noensinne. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Synes hele lista var rar. For eksempel er alle 3 spliter cell-spilla med, Pandora Tomorrow er tilogmed ranket bedre enn forgjengeren, men også bedre enn PoP: Sands of Time. Uforståelig! Half-Life er å finne helt i bunnen av lista, helt utilgivelig. Det må også finnes grenser til logikk, man kan ikke ha samme spillet to ganger på samme liste, slik som er gjort med MGS2 og MGS2 Substance. KOTOR 2 er for øvrig ikke et bra spill i det hele tatt.

 

Ellers var det jo hyggelig å se at folk fortsatt husker og setter pris på Shenmue.

SEGA, GI MEG 3'ERN NÅ!!

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Hvis man ser bort fra plasseringene, var det egentlig en veldig bra liste.

Hva plasseringene angår, kan det diskuteres i det uendelige hva som er "feil", det kommer jo helt an på preferanser...

 

For min del er det ren blasfemi at God of War og Splinter Cell Chaos kom over Super Mario 64 =P

Lenke til kommentar

Hva i helv... gjør FFX der?? BLÆH. Også altfor mange Amerikanske fotballspill. Metroid Prime 1 kunne heller vært der enn nr 2 (min personlige.. eller begge to) Syntes Jak and Daxter 1 skulle vært der istedenfor nr 3. SÅ kunne de droppa MGS 2 og 3. Hvorfor er ikke MArio 64 der? DET er helt sykt

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar

Hvis man ser på hele top100-lista samlet så er den grei, men er selvsagt ikke helt enig i alle plasseringene. Resident Evil 4 på tredjeplass? Come on! Det er bra, for all del, men ikke bra nok for en tredjeplass. At Zelda ligger på førsteplass er vel greit, men Final Fantasy VII skulle vært mye høyere opp. Er enig i at Metal Gear Solid fortjener en såpass høy plassering, men at de såvidt hadde plass for HalfLife er jo bare tragisk. Ellers var det som noen sa alt for mange american football-spill, baseballspill og gud vet hva. Nekter å tro det er så store foskjeller fra versjon til versjon at alle får plass på den lista. Har ikke spillt Metal Gear Solid 3 faktisk. Flaut med tanke på hvor høyt jeg elsket de andre. :blush: Uenig i at Splinter Cell (den første) fortjener en så høy plassering også. Egentlig mener jeg spill til håndholdte konsoller ikke kan sammenlignes med spill til stasjonære/PC, men det er vel sikkert bare meg. :)

Endret av stalker.
Lenke til kommentar

Pen liste, med tanke på at jeg er Nintendo Fan :). Tror nok ikke pc'guruene er så veldig enig i den lista der :p. Grunnen til at det er kommet veldig få GODE spill den siste tida er jo fordi det er enklere å lage spill nå, enn før. Og da blir det MANGE jallaspill mellom hvert "storspill".

Lenke til kommentar
http://top100.ign.com/2006/index.html

 

For å sei det rett ut så er eg ganske så einig. Og eg vil tru denna statestikken er ganske så presis i tillegg. Legg og merke til korleis Nintendo dominerer lista på toppen. Og at spessielt dei siste åra så har det vore utroleg få verkeleg gode spel.

 

Er det rart at nokon av oss gleder oss bare villt til Wii. Nintendo har alltid levert kongespel, og dei vil sikkert forsetja med det. Dei er rett og slett klart størst på spel og dette viser det perfekt.

 

Det som og er interessant er at PC'en har utroleg få spel på denna lista, teorien min om at PC platformen held på å dø blir bare styrka med dette her. Utviklere har bare ikkje råd til å produsere cutting edge single-player spel med super grafikk lenger der halvparten blir piratkopiert.

 

Og på topp 10 så er det bare 2 spel som har kome etter år 2000. Og PC Spel idag er av så laber kvalitet i forhald til dei gamle. :(

7117096[/snapback]

 

 

 

 

Hmm.. Synest de kunne flytta Golden Eye noen få hakk lenger opp :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...