Gå til innhold

Hvilke drivere skal jeg laste ned til p5b dlx?

Xmir

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt å formatere pcen min, og sitter nå og laster ned diverse programmer og drivere som jeg trenger etterpå. Jeg er ikke så kjent med intelchipset, og lurer derfor på hvilke drivere jeg trenger (965p --> asus p5b dlx wifi ap). . Har vært på hjemmesiden til intel, men blir ikke særlig klokere av alle valgene der. Finnes det en pakke som har alt i ett ( a la nforce typen)?

Håper dere kan hjelpe

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Alt du trenger er på CD'n som fulgte med i esken du fikk HK'et ditt i.

Det er ikke påkrevd at du "må" laste ned siste drivere.

Da bør du vite at dette gjør du på websidene til hk-produsenten.

I ditt tilfelle bør du ha denne sida med blant bokmerker.

Så velger du "Download" fra meny til høyre.

Dette er minstekrav av kunnskap for en som skal "tukle" med slikt!!

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
TL1000S  Postet i går, 23:18

Alt du trenger er på CD'n som fulgte med i esken du fikk HK'et ditt i.

Det er ikke påkrevd at du "må" laste ned siste drivere.

Da bør du vite at dette gjør du på websidene til hk-produsenten.

I ditt tilfelle bør du ha denne sida med blant bokmerker.

Så velger du "Download" fra meny til høyre.

Dette er minstekrav av kunnskap for en som skal "tukle" med slikt!!

Daaah! Det er driverne som intel leverer som jeg spør om. Er ikke helt dust heller :tease: Nå liker jeg å holde meg oppdatert på driversiden og laster ned drivere fra kilden, men jeg har aldri hatt intel, så derfor spør jeg. På intel.com var det mange filer, men jeg vet ikke hvilke som er nødvendige. Help please!

Angående cden, så liker ikke pcen den :no:

{Edit: Ikke nødvendig å svare ytterligere. Intelguru som kom på besøk}

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Daaah! Det er driverne som intel leverer som jeg spør om. Er ikke helt dust heller :tease: Nå liker jeg å holde meg oppdatert på driversiden og laster ned drivere fra kilden, men jeg har aldri hatt intel, så derfor spør jeg. På intel.com var det mange filer, men jeg vet ikke hvilke som er nødvendige. Help please!

Angående cden, så liker ikke pcen den :no:

{Edit: Ikke nødvendig å svare ytterligere. Intelguru som kom på besøk}

7122100[/snapback]

Jeg svarer så mye jeg vil for deg! :)

"Intelguru" du lissom... Jeg må le... :D

Det er *akkurat* de samme driverne uansett hk.. uansett hvor du laster dem fra... Intel chipset utility for ICH5/6/7/8.. (avhengig av versjon) Det er enklest (og mest smart) å laste ned drivere fra produsenten av hk'et ditt. Det burde være ganske innlysende.. synes du ikke?

PS.

Du bør kanskje vurdere å bytte CD/DVD-spiller dersom den ikke klare å lese en driver-CD? (Dersom den ikke er skadet da).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Vel, av mine erfaringer for feks skjermkort, så er det ikke alltid at produsentene gidder å oppdatere driverlisten sin, derfor laster jeg ned direkte fra nvidia. På denne måten vet jeg da helt sikkert at driverne er oppdaterte. [Edit: Går dessuten raskere å laste ned fra main source av en eller annen grunn]

:blush: Ja, jeg vet at det var litt n00b-spørsmål, men har som sagt aldri vært borti intel før, og jeg er da gjerne litt "better safe than sorry". Anyways så var det litt forvirrende for meg ettersom jeg bare er vandt med nforce+forceware. Men men... Man lærer så lenge man lever, eller hur? :w00t:

Ang. cden, så fant jeg ut at det var et stort parti som var "defekte", om man kan kalle det det. Nå har jeg iallefall lagd meg en "formaterings-kit" :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vel, av mine erfaringer for feks skjermkort, så er det ikke alltid at produsentene gidder å oppdatere driverlisten sin, derfor laster jeg ned direkte fra nvidia. På denne måten vet jeg da helt sikkert at driverne er oppdaterte. [Edit: Går dessuten raskere å laste ned fra main source av en eller annen grunn]

"Zat ist korrrekt".. :)

Det er det samme med nForce (hk) drivere som for Intel chipset.. Det er en ".exe" som inneholder drivere til alle (vel nesten alle tror jeg) nForce/Intel chipset.

Som du har funnet ut.. så er Intel's "hjemmeside" alt annet enn oversiktlig.. Mer som IBM's sine.. Her må det letes.., men du finner fram til slutt.. :)

Litt spesielt med skjermkort.. Her har det blitt en slags "defacto" standard at drivere lastes ned fra AT/Nvidia (selv om "gode nok" drivere finnes på skjermkortprodusentens websider. Noen skjermkortprodusenter linker da også direkte til ATI/Nvidia på sine "support/downlad"-sider).

Og ja..

Du har også rett i at det er best å gå til kilden når det gjelder siste versjoner av drivere, men det er (dessverre) slik at av og til har hk'produsentene "slipstreamet" chipset-drivere for ett gitt chipset til sitt spesifikke hk. Og da må du bruke de spesifikke driverne..

(Tror ikke det gjelder for de aller fleste nForce/Intel chipset baserte hk..eller Via baserte for den saks skyld).

Det som "virkelig" er nForce/Intel guru'er kan sikkert arrestere meg.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...