skylinepower Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hei jeg holder på og lager meg en olabil det eneste jeg mangler er styringa og litt styling. hvordan får man best mulig styring? tenkte og båre 2 eller flerehull ved siden av hverandre opg tappe ut slik at det blir en opning som jeg kan ta et rør i mellom i sette hjulene på. noen som har bedre forslag? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 er det ingen som har laget en ola bil og laget styring? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Best styring får man rett og slett av taustyring. Presis, og du har god følsomhet. Og btw, ro ned bumpinga De. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 takk men tenkte og ha det igjenom treet som eren selv følge. men har du noen bilder av slik dutenkerdet , har settdet menhardet ikke på bilde Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 http://images.google.com/images?client=ope...F-8&sa=N&tab=wi Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Den beste er definitivt ikke taustyring. Men noe jeg hadde på en olabil for lenge siden. Vanskelig å forklare, spesielt siden jeg ikke husker 100% hvordan det var. Ideen er iallefall at man har et ratt, en rattstamme og et tannhjul fra en sykkel i enden av rattstammen. Dette tannhjulet ligger i en bit av sykkelkjedet som er sveiset fast i ei plate som kan flyttes sideveis. Omtrent som tannstag på ei bil. Det krever litt mer avansert "hjuloppheng" foran, men blir jo tøft da Endret 21. oktober 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Den beste er definitivt ikke taustyring. Men noe jeg hadde på en olabil for lenge siden. Vanskelig å forklare, spesielt siden jeg ikke husker 100% hvordan det var. Ideen er iallefall at man har et ratt, en rattstamme og et tannhjul fra en sykkel i enden av rattstammen. Dette tannhjulet ligger i en bit av sykkelkjedet som er sveiset fast i ei plate som kan flyttes sideveis. Omtrent som tannstag på ei bil. Det krever litt mer avansert "hjuloppheng" foran, men blir jo tøft da 7120251[/snapback] Joda, men ratt er vanskelig å få til skikkelig. Selvfølgelig, ditt oppsett er bra, men krever kunnskap og er avansert. Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 http://www.olabil.no/div/tegning.htm#styring dette blir omtrent slik jeg tenkte på, bare med en litt annen løsning Lenke til kommentar
acon Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Mener nå dette er den beste løsningen Enkel og grei Kan legge til at dette er løsningen jeg brukte da jeg vant den lokale årlige rennebilkonkuransen flere år på rad. Raskeste bil i klassen for små hjul (type barnevogn) Lenke til kommentar
ruben1221 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 det som folk flest bruker er jo tau Lenke til kommentar
ruben1221 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 hei jeg holder på og lager meg en olabil det eneste jeg mangler er styringa og litt styling. hvordan får man best mulig styring? tenkte og båre 2 eller flerehull ved siden av hverandre opg tappe ut slik at det blir en opning som jeg kan ta et rør i mellom i sette hjulene på. noen som har bedre forslag? her er et forslag:http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=VKWQcTXP50kXUM&tbnid=89AqTRaAagqkFM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.diskusjon.no%2Findex.php%3Fshowtopic%3D651170&ei=Lu5VUZn7A-364QS83ICYDQ&bvm=bv.44442042,d.bGE&psig=AFQjCNGOnkLw2KfOkSJMsWsK00APbbXatg&ust=1364672364024991 Lenke til kommentar
ruben1221 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 (endret) Mener nå dette er den beste løsningen Enkel og grei Kan legge til at dette er løsningen jeg brukte da jeg vant den lokale årlige rennebilkonkuransen flere år på rad. Raskeste bil i klassen for små hjul (type barnevogn) jeg har tenkt til å bruke den måten på min olabil også men er det ett tau eller to? du har brukt? men en hveldig bra måte!! Endret 29. mars 2013 av ruben1221 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå