Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

styring på olabil

Anbefalte innlegg

hei jeg holder på og lager meg en olabil det eneste jeg mangler er styringa og litt styling.

hvordan får man best mulig styring?

tenkte og båre 2 eller flerehull ved siden av hverandre opg tappe ut slik at det blir en opning som jeg kan ta et rør i mellom i sette hjulene på.

noen som har bedre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste er definitivt ikke taustyring. Men noe jeg hadde på en olabil for lenge siden.

Vanskelig å forklare, spesielt siden jeg ikke husker 100% hvordan det var.

Ideen er iallefall at man har et ratt, en rattstamme og et tannhjul fra en sykkel i enden av rattstammen. Dette tannhjulet ligger i en bit av sykkelkjedet som er sveiset fast i ei plate som kan flyttes sideveis. Omtrent som tannstag på ei bil. Det krever litt mer avansert "hjuloppheng" foran, men blir jo tøft da :)

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
Den beste er definitivt ikke taustyring. Men noe jeg hadde på en olabil for lenge siden.

Vanskelig å forklare, spesielt siden jeg ikke husker 100% hvordan det var.

Ideen er iallefall at man har et ratt, en rattstamme og et tannhjul fra en sykkel i enden av rattstammen. Dette tannhjulet ligger i en bit av sykkelkjedet som er sveiset fast i ei plate som kan flyttes sideveis. Omtrent som tannstag på ei bil. Det krever litt mer avansert "hjuloppheng" foran, men blir jo tøft da :)

7120251[/snapback]

Joda, men ratt er vanskelig å få til skikkelig. Selvfølgelig, ditt oppsett er bra, men krever kunnskap og er avansert.

Lenke til kommentar

rennebil.jpg

Mener nå dette er den beste løsningen :yes: Enkel og grei :thumbup:

Kan legge til at dette er løsningen jeg brukte da jeg vant den lokale årlige rennebilkonkuransen flere år på rad. Raskeste bil i klassen for små hjul (type barnevogn) :)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

hei jeg holder på og lager meg en olabil det eneste jeg mangler er styringa og litt styling.

hvordan får man best mulig styring?

tenkte og båre 2 eller flerehull ved siden av hverandre opg tappe ut slik at det blir en opning som jeg kan ta et rør i mellom i sette hjulene på.

noen som har bedre forslag?

her er et forslag:http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=VKWQcTXP50kXUM&tbnid=89AqTRaAagqkFM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.diskusjon.no%2Findex.php%3Fshowtopic%3D651170&ei=Lu5VUZn7A-364QS83ICYDQ&bvm=bv.44442042,d.bGE&psig=AFQjCNGOnkLw2KfOkSJMsWsK00APbbXatg&ust=1364672364024991

Lenke til kommentar

rennebil.jpg

Mener nå dette er den beste løsningen :yes: Enkel og grei :thumbup:

Kan legge til at dette er løsningen jeg brukte da jeg vant den lokale årlige rennebilkonkuransen flere år på rad. Raskeste bil i klassen for små hjul (type barnevogn) smile.gif

jeg har tenkt til å bruke den måten på min olabil også men er det ett tau eller to? du har brukt? :) men en hveldig bra måte!!

Endret av ruben1221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...