Gå til innhold

GamerPC: E6400, 7900GTO, Mist500W, OCZ 2GB RAM +

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med Lian Li PC7B Scand. De har det på ukens tilbud til 750kr. Vil annbefale å kjøpe et slikt et også for å skjule DVD-Rom.

7117978[/snapback]

Takk for tipsa men trenger kun forvørig hjelp med nevnt HW. Har alt annet selv (og seff Lian Li kabinett :D)

ikke gtx men gto! koster mindre og yter mye bedre!

Har sagt det tidligere: går mest sannsynligvis for 7950GT ..

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt deg 7900GTO, den koster mindre enn 7950GT men yter bedre. Kjøleren er så god at du trenger ikke å skifte den. Den passive kjøleren på 7950GT må du sikkert ha en vifte som skal blåse på den.

7118320[/snapback]

La igjen en post i GTO-tråden. Kanskje ikke èn får meg overbevist men en hel hær av svette OC-ninjaer kan gjøre det..hahaha..

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Nå har komponentene blitt valgt

Har nå fått valgt ut de komponentene jeg trenger. Jeg valgte både CPU og skjerkort basert på deres OC-muligheter. MIST 500W ble valgt siden denne er visstnok sinnsykt bra. OCZ minnet har lave timings og er også OC-vennelig. Hovedkortet støtter ikke SLI, men Crossfire. Jeg lurte litt på om jeg noensinne skulle trenge SLI men jeg hadde i grunn planlagt et oppsett med GTO-skjermkortet som mellomløsning i påvente av  etablert og rimligere G80-kort.

Takker fortsatt for innspill på oppsettet. Skal ikke bestilles før imorgen

7116970[/snapback]

Liten update :)

Noen som mener at visse komponeter er helt feil å kjøpe? Altså, f.eks jeg trenger xxx for å få full effekt av oppsettet, CPU/RAM/skjermkort passer ikke HK etc.

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Jo, det stemmer, for det er dét jeg mener ;)

There are two potential concerns with building a budget Core 2 Duo system. The first is availability, and hopefully we will have a clear answer on that subject in the near future. The other is motherboard cost. The ASUS P5W-DH we used in this article is currently the best overclocking motherboard we've seen for the socket 775 platform, but at $250 it is anything but cheap. We have seen quite a few of the P965 motherboards that can also overclock the budget Core 2 chips to reasonable levels, with prices hovering much closer to $140. Unfortunately, none of those boards can support SLI or CrossFire at present.

Dette du tenker på? Husk nå at artikkelen er fra 26. Juli! Jeg tror ikke det er uten grunn at "alle" bruker P965 (ref. linkene mine fra XS over).

Glem det! Dette var gamlere enn det så ut som :whistle:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...