galaxee Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Edit: Hadde vist ikke noe med Strømforsyningen å gjøre. så bare steng posten. Men oppdaterer første posten under. Har en post Her også. men siden det ser ut som det er Strømforsyningen som lager krøll, spør eg her Når eg har den ekstra "ATX12V" plugga i, starter bare vifta i Strømforsyningen. (noe som begynnte igår) Trykker på powerknappen,så går viftene rundt ca 0.3 sekunder kvar gang eg trykker på den... Tar eg ut atx12v så går viftene og det er strøm på 12v til Cdrom osv + vifta på skjermkortet begynner å gå (den får vel strøm fra pci-e sloten) Om eg starter opp uten "ATX12V" (Som Cpu må ha) når viftene har gått noen runder , kobler eg i 12v igjen og da gnistrer det blått (korsluttning) og da er det stop igjen målte med multimeter ,og fikk 12v på begge gule...så ser egentlig ikke ut som det er pcu.... Men eg har testet på to forsjellige Hoved-Kort, og begge korslutter når eg kobler i atx12v og det går bare an å sette den i rett vei.... kva kan være grunn at det blir korsluttning? målte bare dei to gule, (+ på gul og - på karbinettet som ga 12.23v) Svart er vel bare - ? *sjekke etterpå* er 100% på det ene Hoved-kortet virker Har testet 2 cpu 2 minne 2 HK Har en PCU til, men mangler litt kabler + vifte på den, blir den grilla av å være på bare 10-30 sekunder om gangen? Vis eg trykker på "powerknappen" hele tiden så hopper viftene litt hele tiden, men den går vel 1mm fram og går den 1mm tilbake er ikke korsluttning under hk heller (sjekka) og den andre hk står løst. Det som står på HK er: 1: Kabel til å slå på pcen 2: atx20 (24pin,mangler siste 4pin,trengte den til noe . virka fint uten før) 3: atx12v tilkoblet = Bare Pcu vifta starter + andre ting går rundt 0.3 sekunder kvar gang man trykker på Powerknappen 4: skjerm-kort (testet 2 stk, veit begge virker) Kva gir ATX12v strøm til? Er det bare cpu? Har testet med cpu tilkoblet også, men det korslutter bare når eg trykker inn atx12v kabel Strømforsyninga er: Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin Rart om det skulle være pcu, siden den gir jo 12v på begge gule, men alikevel korslutter av en eller anna grunn. Takker for alle svar Endret 21. oktober 2006 av galaxee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå