Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble modem + trådløs router perfekt!


Anbefalte innlegg

Ser på nettsidene til GET at abonnementet jeg kjøpte kun gir tilgang til "1 maskin"... hva betyr dette? Man kan vel få sette opp en trådløs router for det?

Takk! :)

7328860[/snapback]

 

 

Jeg har billigste abonnementet fra GET. Har sjekket med dem og det er ingen tekniske begrensingner, med untak av selve båndbredden. Dvs at båndbredden er for lite til at flere på lokalnettet vil se på nett-TV samtidig. Men så lenge du kan leve med det, er det ikke noen grunn til å betale for et dyrere abonnement.

 

Ikke noe problem å sette opp en lokalnet. Oppskriften her burde fungere fint.

 

hilsen,

Eero

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Allied Telesyn ATRG613TX modem/ruter og en D link DIR 655 trådløs router, hvilket alternativ er best. Jeg har BKK som ISP?

 

Har prøvd oppsettet som nevnes, men det endte med at jeg verken fikk tilgang til nett eller trådløs ruter, og måtte resette hele greia.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Isp'en påstår at modemet ikke liker å stå i bridge(zyxel 600serie-adsl2). Hadde en del problemer med at linja datt ut flere ganger i døgnet(modemet mistet kontakten) kunne se på modemet at dsl lyset forsvant hver gang det skjedde.

 

isp'en min (enivest) ba meg prøve modemet i routing, noe som fungerte mye bedre. Problemet nå er at jeg ikke får åpnet porter skikkelig, har nemlig en DGL-4300 trådløs router. Dette er en glimrende router som jeg skulle helst sett stod for routingen. Har koblet slik som trådstarteren har forklart(før jeg leste tråden) med bare bruk av lan portene i dgl-4300 slik at den skal fungere som en dum svitsj, men får ikkje åpnet portene skikkelig(har åpnet portene i nat på modemet.

 

Hvorfor liker ikke modemet å stå i bridge og hvorfor får jeg ikke åpnet portene når routeren er koblet i lanportene? ispen leverer dchp ikke pppoe. (hadde full åpning på portene når jeg hadde modemet i bridge og dgl-4300 stod for routingen)

Lenke til kommentar
Isp'en påstår at modemet ikke liker å stå i bridge(zyxel 600serie-adsl2). Hadde en del problemer med at linja datt ut flere ganger i døgnet(modemet mistet kontakten) kunne se på modemet at dsl lyset forsvant hver gang det skjedde.

 

isp'en min (enivest) ba meg prøve modemet i routing, noe som fungerte mye bedre. Problemet nå er at jeg ikke får åpnet porter skikkelig, har nemlig en DGL-4300 trådløs router. Dette er en glimrende router som jeg skulle helst sett stod for routingen. Har koblet slik som trådstarteren har forklart(før jeg leste tråden) med bare bruk av lan portene i dgl-4300 slik at den skal fungere som en dum svitsj, men får ikkje åpnet portene skikkelig(har åpnet portene i nat på modemet.

 

Hvorfor liker ikke modemet å stå i bridge og hvorfor får jeg ikke åpnet portene når routeren er koblet i lanportene? ispen leverer dchp ikke pppoe. (hadde full åpning på portene når jeg hadde modemet i bridge og dgl-4300 stod for routingen)

 

 

Jeg bruker min dgl 4300 som router og speedtouch modemet som bridge. Det fungerer nå, men har hatt problemer med at linjen faller ut, dvs dgl4300 ikke får sendt aktivering el no slikt. Har funnet ut at det funker best hvis jeg lar dhcp være aktivert på både modem+router. Jeg har deaktivert firewall via telnet på speedtouch'n dvs modemet. Deretter har jeg huket AV alt under firewall på dlink'n. Da fungerer det å åpne porter fint her hos meg, både via gaming menyen og special applications menyen.

 

Forøvrig kunne jeg tenkt meg å bare kjøpt ett nytt adsl modem istedet, men synes det er svært vanskelig å finne noe bra. Netgear DG834 skal kunne yte svært lav ping, problemet er at den finnes i 4 versjoner, v1, v2, v3 og ja v4.

Så rimelig vrient å finne den nyeste.

Lenke til kommentar
Isp'en påstår at modemet ikke liker å stå i bridge(zyxel 600serie-adsl2). Hadde en del problemer med at linja datt ut flere ganger i døgnet(modemet mistet kontakten) kunne se på modemet at dsl lyset forsvant hver gang det skjedde.

 

isp'en min (enivest) ba meg prøve modemet i routing, noe som fungerte mye bedre. Problemet nå er at jeg ikke får åpnet porter skikkelig, har nemlig en DGL-4300 trådløs router. Dette er en glimrende router som jeg skulle helst sett stod for routingen. Har koblet slik som trådstarteren har forklart(før jeg leste tråden) med bare bruk av lan portene i dgl-4300 slik at den skal fungere som en dum svitsj, men får ikkje åpnet portene skikkelig(har åpnet portene i nat på modemet.

 

Hvorfor liker ikke modemet å stå i bridge og hvorfor får jeg ikke åpnet portene når routeren er koblet i lanportene? ispen leverer dchp ikke pppoe. (hadde full åpning på portene når jeg hadde modemet i bridge og dgl-4300 stod for routingen)

 

 

Jeg bruker min dgl 4300 som router og speedtouch modemet som bridge. Det fungerer nå, men har hatt problemer med at linjen faller ut, dvs dgl4300 ikke får sendt aktivering el no slikt. Har funnet ut at det funker best hvis jeg lar dhcp være aktivert på både modem+router. Jeg har deaktivert firewall via telnet på speedtouch'n dvs modemet. Deretter har jeg huket AV alt under firewall på dlink'n. Da fungerer det å åpne porter fint her hos meg, både via gaming menyen og special applications menyen.

 

Forøvrig kunne jeg tenkt meg å bare kjøpt ett nytt adsl modem istedet, men synes det er svært vanskelig å finne noe bra. Netgear DG834 skal kunne yte svært lav ping, problemet er at den finnes i 4 versjoner, v1, v2, v3 og ja v4.

Så rimelig vrient å finne den nyeste.

 

Vet ikke hvordan jeg kan deaktivere brannmur i zyxel modemet, noen som vet?

 

 

Er det forresten noen som har erfaring med denne adsl2 modem routeren fra netgear?

NETGEAR RANGEMAX ADSL2 & MODEM ROUTER (DG834N-100SDS)

Endret av .::BaNdiT::.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...