Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble modem + trådløs router perfekt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra innlegg.

 

Men i mitt tilfelle:

 

Hvordan skal jeg sette opp mitt trådløse nettverk når jeg får internett via TV-kabelen? Får et modem fra GET om ikke altfor mange dagene og har gått til innkjøp av en Linksys WRT54G trådløs router.

 

Fint hvis noen kan forklare meg hvordan dette skal gjøres på best mulig måte.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Ser på nettsidene til GET at abonnementet jeg kjøpte kun gir tilgang til "1 maskin"... hva betyr dette? Man kan vel få sette opp en trådløs router for det? Setter pris på det hvis noen som f.eks. har GET i dag gir meg en liten oppskrift på hvordan dette skal settes opp og hva denne "1 maskin"-begrensningen har å si i praksis.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en speedtouch Thomson 510i modem og en linksys WRT54GX WLAN router, hvilket alternativ passer best her (telenor er ISP)? Hvis det er bridge-løsningen kan noen venligst forklare hvordan man gjør det da?

7413150[/snapback]

 

Her ville nok jeg ha anbefalt å sette modemet i bridgemodus ja! her finnes det guider for hvordan det gjøres. Videre må du sette opp linksysen med PPPoE og legge inn brukernavn + passord til telenor.

Lenke til kommentar

Hva som lønner seg blir ofte en vurderingssak.

 

En tommelfingel regel kan være denne: hvis modemet ditt er nyere enn trådløsrouteren kan de lønne seg å bruke denne løsninga. Hvis trådløsrouteren er nyest kan ofte bridged å foretrekke.

 

Men skal du anskaffe noe nytt ville jeg uten tvil kjøpt et trådløst ADSL modem. Da slipper man unna med en boks og noen grå hår mindre. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Jeg ser at dere kan deres saker så jeg tenkte jeg kunne spørre om råd.

Problemet mitt er at jeg vet ikke hvordan jeg skal få åpnet porten på min SMC WBR2804. Tro meg, jeg har gjort alt i guiden til portforwarding.com fra punkt til prikke. Jeg har også ordnet alt med Ip adressen osv. Den bare vil ikke åpne porten jeg ber den om. Jeg setter ut hvordan statuse min er når det gjelder modem osv:

 

Vi har to pc'er her, en er oppe å min er her nede. Vi har en Thomson speedtouch 5ettellerannet, og en SMC WBR2804. Men pc'n der oppe er ikke på den trådløse routeren, den bare bruker modemet. Jeg leste at ledningen mellom modem og router skulle være i LAN og ikke i WAN, men på routeren er det bare en WAN inngang.

 

Grunn til at jeg vil åpne en port er fordi jeg for NAT-problem på utorrent, så nedlastingene mine går ikke så fort som de skal å det har irritert meg i lengere tid :mad: Så jeg lurer på om noen vet hva som kan være galt ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk idag tilsendt nytt modem fra Bluecom som jeg skal sette opp med min D-Link 4300 router. Modemet skal visst være et rent bridgemodem, uten at det sier meg så veldig mye :hmm: Er det noe jeg bør ta hensyn til eller er det bare å koble det opp helt som vanlig? Tenker da spesielt på guiden fra trådstarter :yes:

Lenke til kommentar
Fikk idag tilsendt nytt modem fra Bluecom som jeg skal sette opp med min D-Link 4300 router. Modemet skal visst være et rent bridgemodem, uten at det sier meg så veldig mye :hmm:  Er det noe jeg bør ta hensyn til eller er det bare å koble det opp helt som vanlig? Tenker da spesielt på guiden fra trådstarter :yes:

8105892[/snapback]

 

Det er riktig at Bluecom leverer et rent bridge modem. Det er så greit med det at du får offentlige ip adresser direkte fra modemet. Det du gjør er å koble kabel mellom LAN porten på modemet og WAN porten på routeren. Synes dette er den beste måten å levere internett på.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Insert first post here.. :p

 

Spørsmål/kommentarer? :)

7116722[/snapback]

 

Har rota og knota for å få Dlink dgl-4300 routeren min til å virke med Zyxel 660'en fra ngt i noen dager nå uten hell(har litt mer enn middels datakunnskaper, men tenkte ikke så langt at jeg kunne skippe wan porten på routeren :blush: ). Helt til jeg kom over den geniale posten din. Jeg bøyer meg i støvet.

 

Alt virker smertefritt og jeg har tilgang til både router og modem på en gang. Det hadde jeg ikke før, da var det enten trådløs router eller modem. :cry:

Wohoo! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...