Gå til innhold

Problemer med PCMCIA Firewire mot ekstern Firewire HD


Anbefalte innlegg

Jeg retter en forespørsel til de som har Firewire PCMCIA, og som kjører dette mot en ekstern Firewire HD.

 

Selv så har jeg et PCMCIA Tekram 1394 Firewire kort som i utgangspunktet var tiltenkt en Compaq Armada 700.

109875.jpg

 

KOMPLETT

 

Før jeg fikk Compaq maskinen benyttet jeg dette kortet i en HP Omnibook 6100. Dette syntes jeg fungerte svært tregt i forhold til min stasjonære maskin. Noe jeg tok opp i DENNE tråden.

 

Nå når jeg prøver å kjøre Tekram kortet i Compaq maskinen, får den ikke kontakt med HD`n. Jeg har prøvd det meste. Ny BIOS, reinstallert OS (Win XP Pro), søkt etter FAQ på Tekram sine sider, men ingenting nytter. Firewiredisken er og blir borte. Normalt skal man bare koble til, og dermed skal harddisken være tilgjenglig.

 

Det som imidlertid slår meg, er at jeg mener å ha lest at visse Firewireenheter ikke fungerer med annet enn Texas Instruments OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller i maskinen.

 

Tekram kjører forøvrig med VIA sin brikke. Kan problemene ligge her?

 

Takker for alle bidrag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:



Det som imidlertid slår meg, er at jeg mener å ha lest at visse Firewireenheter ikke fungerer med annet enn Texas Instruments OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller i maskinen.


Tekram kjører forøvrig med VIA sin brikke. Kan problemene ligge her?


Takker for alle bidrag



 

Som jeg skriver, så mistenkte jeg VIA brikken i Tekramkortet. Jeg takker Komplett Data i Oslo som tok Tekram kortet retur, og gav meg et nytt Billionton kort med Texas Intsruments brikke. Etter å ha plugget dette inn fungerte alt perfekt fra første stund.

 

Konklusjonen blir etter hva jeg erfarer, at VIA brikkene er ikke like samarbeidsvillige som Texas Instruments.

 

Glemte å nevne i posten ovenfor at DV kameraet mitt heller ikke lystret Tekramkortet. Det gjør det nå.

 

[ Denne Melding var redigert av: Predecessor på 2002-11-08 00:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...