Haugnæss Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har en Zepto Znote 6214W, 2,2 ghz et eller annet core2duo. Problemet er at vifta går hele tiden.(er vel fordi pcen fort blir varm) Jeg har hørt noen si at man kan oppdatere BIOS så vil pcen funke bedre. Om noen vet hva som kan være galt så si fra, kan ikke være normalt at vifta skal snurre rundt hele tiden. Den bråker ikke veldig mye, men er stor forskjell på stille og ikke stille pc når man sitter å jobber i en forelesning etc... Hvis noen vet hva som kan gjøres og hvordan det gjøres hadde det vært fint om dere skrev noen kloke ord. takk! Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Søk etter Speedswitch XP på google og last ned. Kan være så enkelt at maskinen din går på maks hele tiden, framfor å bruke så mye kraft som nødvendig. Veldig enkelt. Funker ikke det vet ikke jeg! Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 1) å ha en laptop med core2duo der viftene ikke går hele tiden = BOM pang smash poff BARG kabom 2) At viftene ikke går fortere enn nødvendig, det er en annen sak. 3) Du bør kanskje ta og se på hva tempen på maskinen er. Du bør så ta og laste ned et viftekontroll program samt oppdatere biosen. Så kan du force viften til å ha et fast RPM som mest sansynelig kommer til å være lavere enn det det er nå. Eller så har du en ganske crapy maskin som har bråkete vifter, heller ikke så usansynelig. Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Ok. Da lurer jeg på hvor jeg eventuelt kan finne Bios oppdateringer og hvordan det gjøres.. Og program for å justere vifte, se varme osv... takk for svar! Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Bios oppdateringen finner du på hjemmesiden til produsenten av pcen. Hvordan man oppdaterer bios kan variere noe fra pc til pc /hovedkort til hovedkort For å finne program til vifte styring gan du gjøre som det tidligere har blitt sagt. Søk på Speedswitch XP i Google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå