Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Total IRC-nekt, noen som har opplevd dette?


Anbefalte innlegg

Jeg ble plutselig frakoplet irc i går, og siden har det vært umulig å komme seg på igjen. Dette gjelder alle servere. Mitt internett abonnement er NextGenTel Delta Uio, det funker slik at jeg er koplet på UiO sitt lokalnett via nextgentel, og jeg kan ikke konfigurere routeren min (får ikke engang logget inn på den). Feilmeldingene er av typen:

 

 

irc.homelien.no: Closing Link: mad_arab-[[email protected]] (No more connections allowed in your connection class)

 

irc.ifi.uio.no: Closing Link: mad_arab-[[email protected]] (Too many user connections (local))

 

oslo.no.eu.undernet.org: Closing Link: mad_arab- by Oslo1.NO.EU.undernet.org (Too many connections from your host)

 

 

Dersom noen har noen ideer, eller har opplevd noe liknende hadde det vært fint å få feedback. Dette er ganske frustrerende. :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-11-07 10:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-07 09:55, skrev mad_arab:

Jeg ble plutselig frakoplet irc i går, og siden har det vært umulig å komme seg på igjen. Dette gjelder alle servere. Mitt internett abonnement er NextGenTel Delta Uio, det funker slik at jeg er koplet på UiO sitt lokalnett via nextgentel, og jeg kan ikke konfigurere routeren min (får ikke engang logget inn på den). Feilmeldingene er av typen:



irc.homelien.no: Closing Link: mad_arab-[[email protected]] (No more connections allowed in your connection class)


irc.ifi.uio.no: Closing Link: mad_arab-[[email protected]] (Too many user connections (local))


oslo.no.eu.undernet.org: Closing Link: mad_arab- by Oslo1.NO.EU.undernet.org (Too many connections from your host)



Dersom noen har noen ideer, eller har opplevd noe liknende hadde det vært fint å få feedback. Dette er ganske frustrerende. :sad:


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-11-07 10:31 ]</font>


 

hmmm, virker mistenkelig som om IRC-server'ne er fulle fra den adressen du er på.... Homelien er i hvertfall full, og tar ikke i mot fra noen, mens de andre sier at det er for mange tilkoblet fra samme adresse...... prøv å ta en tracert irc.ifi.uio.no og se om det er endel adresser i rangen 182.168.*.*, 172.16-32.*.*, eller 10.*.*.* før IRC-server'n.

 

 

Har du prøvd andre servere i samme nettverkene?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd så godt som alle serverne i den listen mirc har, og det er endel. i tillegg prøvde jeg å connecte med webclient på http://www.mirc.no , men akkurat det samme skjedde. jeg tok tracert på de 3 ovennenvte serverne, men ingen adresser med de ip rangene du nevnte dukket opp bortsett fra min lokale uio ip på 10.x som er første 'punkt' den går til. Jeg begynner virkelig å synes at dette er snodig nå...

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-11-07 12:27 ]

Lenke til kommentar

Hvis du har NGT så er 10.0.0.* den adressen som lokalnettet ditt har, frem til router'n.....

 

 

Jeg syns det er merkelig at *alt* er ute, til og med på andre nettverk enn EFnet......

 

 

 

Har du f.eks. prøvd å koble til mot andre porter enn standard IRC-porter? veit irc.banetele.no har endel andre porter åpne, bl.a. 3128, men ut i fra den adressen du har, så burde ikke det være feilen..... høres mer ut som det er mange fra det lokal-nettet du er på som er tilkoblet samtidig.....

Lenke til kommentar

sånn som eg forstår det så har du en 2mbit adsl linje som blir levert av ngt til uio nettverket.

hvor mangen andre er det som benytter seg av samme tilbudet? det virker som at alle dere har samme ip eller få ip ut til nettet, derfor nekter irc serverne å ha flere tilkoblinger som de tror er fra samme pc. har du prøvd å koble deg opp til andre nett? f.eks. dalnet, quakenet, ircnet, osv osv.

eller har du bare prøvd Efnet?

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Jeg snakket nettopp med Nextgentel, og de sier at alle som har dette UiO tilbudet får samme ip ut mot nettet. Dermed kan dette være årsaken. Det som imidlertid er merkelig er at jeg har hatt dette abonnementet siden august(!). Hvorfor skulle det brått nekte meg å gå på irc i fra og med går kl 17?

 

Det er utenfor min fatteevne. Uansett, hvis jeg ikke kommer online i løpet av kvelden, ringer jeg dem og sier opp mitt abonnement og bestiller Bravo igjen. 2mbit er kjekt, men ikke med disse begrensningene. (Får heller ikke satt opp ftp). Han jeg snakket med forespeilet meg at det i såfall ville ta noen uker å forandre abonnement, pga fakturajusteringer (dette er ihvertfall uholdbart).

 

Dersom dere vet om noen veldig obskure irc servere, der det neppe er folk fra UiO pålogget, så er det bare å si ifra.

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-11-07 17:39 ]

Lenke til kommentar

S][eridan :smile:

 

Jeg får dessverre ikke koplet meg til routeren i det hele tatt, jeg tror den gjør noe i retning av å forwarde signalene fra UiO. NAT'ing har ihvertfall ikke noe å si lengre, da jeg er innenfor UiO sitt nett inkludert firewalls osv (slik forklarte Nextgentel det ihvertfall).

 

Jeg prøvde uansett å telnette routeren, men får ingen respons på 10.0.0.1 som er var ip'en dens tidligere. Ved ipconfig får jeg opp endel lokale adresser, men selv gateway adressen som er oppgitt der får jeg ikke telnettet. Så det er neppe routeren sin adresse.

Lenke til kommentar

Hei,

Ja dette Uio/Uib abonnementet suuuger!

Jeg sa opp mitt UIO abbo i siste lita før levering

da hadde jeg brukt 1 time med og krangle med Ngt

om vilkårene i denne avtalen.

Jeg bestemmte meg heller for og velge ordinært

Ngt abbonnement.

 

Ngt Uio Avtale

 

 

 

Da det står klart i avtalen at man har tilgang til

internet fra ngt..

Jeg prøvde og få Ngt til og definere internet?

Og vilke tjenester dette gjaldt?

 

Men ngt vil tydeligvis ikke gi kundene

med dette abbonementet en full internet opplevelse!

IOM at man er i subnettet deres.

 

Dette sier Ngt er for og ivareta sikkerheten

for brukere og for de respektive universitetene.

 

Hosting av noe slag er mer eller mindre umulig

med mindre med dette går gjennom Vpn.

Spille online er i mange tilfeller

vanskelig,og mange fildelingstjenester er oxo umulig,

da man ikke får utdelt en egen "public" ip adresse!

 

Dette abbonnementet er ikke fullverdig intenett

abbonement.

Ngt burde skrive klarere på sin internettside

hva de støtter av tjenester med dette abbonemetet!

 

 

Mvh

Poldot

 

 

[ Denne Melding var redigert av: poldot på 2002-11-08 13:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...