xclusive_danny Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Det står at hovedkortet mitt er 80 grader, det er under spill. Er ikke det mye, pcen er hely ny oxo. Specsa er de nederste under der. Endret 21. oktober 2006 av xclusive_danny Lenke til kommentar
Mit Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Ja det var ganske mye, jeg vet ikke hva de HK'a ligger på til vanlig men... Hva er idle-temp? Har du kjent på kjøleren og merka at den er veldig varm? Åssen er kjølinga i kabinettet? Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Kabinettet er et Thermaltake Mambo .SÅ det er luft hvis det var det du mente. Idle temp, er det når jeg ikke "bruker" pcen i spill o.l? Den i hvertfall da på 47 grader. Bruker everest for å sjekke, kan det være bug i det? SKal prøve å kjenne på kjøleren etterpå når jeg kommer hjem. (skal på autofil messa) Endret 21. oktober 2006 av xclusive_danny Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Tror det mest sansynlige er at programmet ikke er helt stabilt. Prøv å last ned speedfan og se hva du får da. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Vil regne med at det er måleren\programmet som misser litt.. Mitt ligger på 33 grader.. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Måleren stemmer.. Ligger på 48 grader når jeg ikke gjør noe.. Burde ikke bli 80 grader når jeg spiller? Kanskje pga skjermkortet lager mye varme? Endret 21. oktober 2006 av xclusive_danny Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Sikker på at det ikke er CPU temperaturen som avleses? Det er noe alvorlig feil om hovedkortet holder 80 grader, selv 47 grader er for varmt for HK. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Rart :/.. Sikker på at det ikke er noe bug med måleren. Starta superpi og plutselig gikk temp opp til 79-80 og med en gang testen var ferdig gikk den ned til 48-50 igjen. Skal poste bilde. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Resultatet er nok helt som det skal være om det er åprosessortemperaturen det gjelder. Hovedkorttempen vil heller ikke endre seg så fort under last som prosessoretempen gjør. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Prosessor temp endrer seg ikke.. Bare hovedkort temp Edit: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Endret 21. oktober 2006 av xclusive_danny Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Da står du nok overfor en feilavlesning, CPU tempen skal øke ved belastning så fremt at du ikke har en monsterkjøler med termostat så da er det nok ingenting unormalt med PCen din. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Er det noe feil med leseren på hovedkortet, eller finnes det drivere til sånt`? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Feilen ligger nok i at den anngir CPU temperaturen som HK. Følger det ikke med noe lignende program som everest beregnet for eksakt ditt hovedkort? F.eks har Abit winbond og Asus har Asus probe. Regner med at dette er en laptop fra Dell vi snakker om. Endret 21. oktober 2006 av perpyro Lenke til kommentar
Mit Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Regner med at dette er en laptop fra Dell vi snakker om. 7120807[/snapback] Nope, den under -------------- Everest (og andre) blander faktisk CPU og HK hos meg også, kun sett ett programm som har vist riktig hittil og det er det som fulgte med på driver-cden. Så sjekk om du har noe Asus-program og se om det viser riktig. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Ja, skal sjekke.. Btw, pcen er helt ny. Specsa er Asus M2N32-SLI Deluxe, 2GB Dual DDR2 @ 800MHz (kingston), 7950GX2 1024MB. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Lastet ned Asus programmet. Der var hovedkortet 44 grader stabilt hele tiden. Mens på speedfan gikk opp til 75 under super pi. Cpu på under super pi gikk fra 40 til 50 ca. Så da er det ikke noe problem alikevell.. Takker for svar. Endret 21. oktober 2006 av xclusive_danny Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Godt at det ikke var noe farlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå