Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Opel Calibra?


>Jonas<

Anbefalte innlegg

En Calibra ser ikke bare rask ut. Den har faktisk et av verdens BESTE aerodynamiske karroseri som er serieprodusert.

7134868[/snapback]

 

Haha.. den ser jo treig å stygg ut som f... en av de styggeste bilen som er på veien

 

og hvor har du hørt at det er en av verdens beste aerodynamisk karroseri? vet i hvertfall om minst 200 biler som er 100% sikkert mye bedre

7138717[/snapback]

 

Bare le, jeg vet at jeg har rett. Jeg har ikke sansen for Calibra, men er likevel lov til å være ærlig. Det året den ble produsert så hadde den verdens beste serieproduserte aerodynamiske karroseri faktisk helt frem til 1998 hvis jeg husker riktig.

7157881[/snapback]

 

Nei du husker ikke riktig...siste Calibra (SE9) ble produsert i 97.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En Calibra ser ikke bare rask ut. Den har faktisk et av verdens BESTE aerodynamiske karroseri som er serieprodusert.

7134868[/snapback]

 

Haha.. den ser jo treig å stygg ut som f... en av de styggeste bilen som er på veien

 

og hvor har du hørt at det er en av verdens beste aerodynamisk karroseri? vet i hvertfall om minst 200 biler som er 100% sikkert mye bedre

7138717[/snapback]

 

Bare le, jeg vet at jeg har rett. Jeg har ikke sansen for Calibra, men er likevel lov til å være ærlig. Det året den ble produsert så hadde den verdens beste serieproduserte aerodynamiske karroseri faktisk helt frem til 1998 hvis jeg husker riktig.

7157881[/snapback]

 

Nei du husker ikke riktig...siste Calibra (SE9) ble produsert i 97.

7177735[/snapback]

 

*oppgitt* Den hadde femdeles det frem til 98. Selv om den ikke ble produsert helt frem til 1998 så hadde den likevel det mest aerodynamiske akrroseriet av alle serieproduserte biler(selvfølgelig ikke bedre enn supersportsbiler o.l., men av typiske "hverdagsbiler".)

 

Skjønner du nå?

Lenke til kommentar
Ferrari, porsche og mange andre superbiler, er ikke det serieproduserte biler? å da er man jo fort opp i over 100 forskjellige modeller som er bedre.

7175840[/snapback]

 

Dennis før du blir for rappkjefta så ta en titt på wikipedia om drag-coefficiency. link

Se om dine ferrarier, porscher og andre superbiler har bedre aerodynamikk enn calibraen.

*hrr hrr* :tease:

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg er og en sånn typsik calibra liker, skal selv ha det til neste år :)

 

jeg har forhørt meg inne på calibra no

 

har du lite erfaring med bil, og ikke vil skru.

 

så kjøp en rustsveiset 8V 115HK.

ellers så er det mere morro med 16V, eller 6V. kan blir skruing. men det er jo slitedeler. og sltedeler må jo byttes.

 

det er mye om og men med 4X4, men vis du ikke er idiot, og rævkjører 4X4 sytemet, og heller skifter slitedelene som skal skiftes nå og da. da har du en god bil med knall 4X4.

 

pass på at du finner en calibra som er rustsveiset, eller har lite rust. det ble jeg anbefalt

skal selv ha meg Calibra :) lykke til :p

Lenke til kommentar
Ferrari, porsche og mange andre superbiler, er ikke det serieproduserte biler? å da er man jo fort opp i over 100 forskjellige modeller som er bedre.

7175840[/snapback]

 

Dennis før du blir for rappkjefta så ta en titt på wikipedia om drag-coefficiency. link

Se om dine ferrarier, porscher og andre superbiler har bedre aerodynamikk enn calibraen.

*hrr hrr* :tease:

7201868[/snapback]

 

Takk for hjelpen. Ikke alle som VIL skjønne det der.

Lenke til kommentar

Calibra er enda i produksjon den dag i dag men går under navnet Monaro.. det er en virkelig sportsbil synd den produseres av holden i Asustralia. i 2001 snakket både opel og Vauxshall om å ta den til europa men skjedde aldri.

 

Jeg skulle kjøpe meg en calibra for 2år siden 96mod 204hk 4x4.. å forsikre den i mitt navn var bare å glemme kun ansvarsforsikring va 30k i året:(

 

Men til poenget mitt besøk denne siden så vil du få de svarene du er ute etter når det kommer til ditt ønske om en calibra. De er utrulig arti å kjøre :D

 

http://www.calibra.no

Lenke til kommentar

Monaro har RWD, Calibra har ikke.

Monaro har en V8, Calibra har ikke.

Monaro er pent proporsjonert, Calibra er ikke. (Subjektivt)

Monaro er en ekte sportsbil, Calibra i originalutførelse er vel egentlig ikke det?

Monaro er designet helt og fullt av Holden, Calibra ble designet av Opel.

Monaro deler mange deler med Chevrolet Corvette, Calibra deler vel det meste med Vectra.

 

Fremskritt i det minste. :)

Lenke til kommentar
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...32&pos=3&tot=11 siden ingen ville hjlpe karen med en opel calibra så slenger jeg med en annonse. ser grei ut den. Men uannsett ville jeg anbefale å titte på andre biler, dette er dessidert ikke den beste bilen du kan få for 40 k selv om den ser kul ut.

7338456[/snapback]

Er det meninga at denna skal brukes til brøyting om vinteren? :tease:

Liker ikke når det blir så "mye" på den (ikke at det var så veldig mye, men fangeren var veeeldig stor og stygg etter min mening.. :p )

 

Den Vectraen der var ikke så aller verst. Men den var nok 10 lapper for dyr for meg.. :(

 

Har heller begynt å vurdere Galant, 626, Accord og Civic. De fleste av disse fikk nytt og forbedret karosseri i 1993 og ligger gunstig i pris. Ligger også blant de beste/bedre i bruktbil-listene rundt omkring. :)

Lenke til kommentar
Ferrari, porsche og mange andre superbiler, er ikke det serieproduserte biler? å da er man jo fort opp i over 100 forskjellige modeller som er bedre.

7175840[/snapback]

 

Dennis før du blir for rappkjefta så ta en titt på wikipedia om drag-coefficiency. link

Se om dine ferrarier, porscher og andre superbiler har bedre aerodynamikk enn calibraen.

*hrr hrr* :tease:

7201868[/snapback]

 

Takk for hjelpen. Ikke alle som VIL skjønne det der.

7337824[/snapback]

 

Må huske på at det er ikke bare om hvor strømlinje formet den er, en bra bil med gode kjøreegenskaper som superbiler er formet slik at luften går åver bilen slik at den blir sugd ned til bakken i fart.

Lenke til kommentar

hmm.. synes honda bilene i den tidsperioden er lite bil for pengene...

Har også hørt at honda sliter ekstremt med å lage solide drivknuter til bilene sine, vet ikke om det er fakta :ermm: Men har en kompis som nettopp har bytta drivknuter på sin accord 97mod trur jeg d er og den er ikke runda 100k km og den er kunn pent kjørt av eiren før han og han selv er ikke den som prøver å slite ut tingene tar i..

 

Jeg for min del er synes også utsende på interiøret i bilen spiller en stor rolle på hvor lyst jeg har på den. Det er jo den delen av bilen du skal se :p

 

hvis ikke utsende betyr noe så burde du vurdere Corolla. Toyota vet hvordan man skal lage biler som får lite feil..

 

Et par små ord om calibraen:) de bilene før 94 har motorer som tåler litt og kjøper de deg en 115hk så vil du kunne drege like mye damer med den.. de vet minimalt om sånt og de har minst feil av alle bilene.. KN filter og effektanlegg hjelper jo litt på med lyd og et par ekstra hk ;)

 

Lykke til videre med bilsøket det er et evig H*L****E hver gang man ser seg om etter bil synes jeg selv:)

Lenke til kommentar
Et par små ord om calibraen:) de bilene før 94 har motorer som tåler litt og kjøper de deg en 115hk så vil du kunne drege like mye damer med den.. de vet minimalt om sånt og de har minst feil av alle bilene.. KN filter og effektanlegg hjelper jo litt på med lyd og et par ekstra hk ;)

7345478[/snapback]

De damene det er snakk om da, kommer en i fengsel for å knulle.

 

Simon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...